PC Spontane reboot - A8V Deluxe en Athlon 64 3000+

Pagina: 1
Acties:

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Sinds gister een nieuw mobo. De Asus A8V Deluxe, prima mobotje voor redelijke prijs. Nu heb ik er een Athlon 64 3000+, laatste bios versie. Nu heb ik sinds vandaag dat ik spontane reboots krijg. Zomaar ineens, niet tijdens het gamen, of wat dan ook, nee gewoon tijdens het internetten, msn of dat soort dingen. Het beeld valt uit, en na een tijdje komt er weer leven in en start ie weer op.

Het gaat om het volgende Systeem:

A8V Deluxe
Bios 1013
Proc 3000+ (Venice)
2x512Mb OEM

Snelheden allemaal standaard.

Memorex DVD
Aopen CD-RW
Western Digital 80GB

Radeon 9700 Pro

De voeding is, jawel een goedkope 300Watt :/

Temps zijn ook redelijk normaal volgens mij:
CPU: 39
Mobo: 28

Voltages zijn als volgt:
12,288
5,107
3,152

CPU 1,4

Nu deed ie het gister prima, ook met deze bios versie, ik heb er vanmorgen een beta bios op gezet maar later om te kijken of dit het probleem was vervangen door de laatste officiele 1013. Ik heb geen idee wat nu het probleem is, eerst doet ie het goed, kun je gamen etc, nu niet meer :X 8)7 En vooral vreemd aangezien ik niks bijzonders doe.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn :?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De voeding is, jawel een goedkope 300Watt
dan zou ik beginnen met een andere voeding te zoeken en testen of het daarmee wel goed gaat, ook ff scannen op virussen en spyware kan geen kwaad :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
|:( Ik snap dan niet waarom ie het eerst wel doet en later niet. Er is niks veranderd. Behalve de BIOS die later weer terug gezet is. Maar goed ik zal proberen een andere betere voeding te lenen, kijken of dat iets oplost.

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55
Ik heb twee weken geleden precies hetzelfde gekocht, A8V Deluxe moederbord en 3000+ processor.
Had precies dezelfde problemen ermee, terwijl m'n pc met A7NX8-E deluxe en XP 2600+ wel stabiel is. Reden voor de upgrade is dat ik m'n systeem nog stiller wil hebben.
Opvallend was dat op de doos van het mbord geschreven letters RMA staan, doorgekrast.
Verder heb ik een 9800pro, 2x512 kingston en sinds kort 2x512 corsair.
Ook de demo van Battlefield 2 loopt iedere keer vast met uiteindelijk een reboot. Terwijl andere spellen wel goed draaien.

Processor blijft onder 40 graden, met prime95 en memtest geen fouten.
Ik geloof niet dat m'n voeding defect is; is een Nexus 350W met stabiele spanningen.
Ook trekt m'n Athlon XP (hoorbaar) veel meer stroom dan de Athlon 64.

Als eerste heb ik windows opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.
ander geheugen uitgeprobeerd wat in de supported lijst staat; zonder resultaat.
single channel geheugen setup geprobeerd; BF2 loopt niet meer vast (binnen 10 minuten),
maar onder windows nog steeds reboots.
Verder allerlei instellingen geprobeerd in bios, zonder resultaat.

Uiteindelijk heb ik m'n oude mobo maar weer van zolder gehaald en teruggebouwd.
Moederbord met processor erop vandaag RMA gestuurd.
Zodra ik wat hoor van de leverancier zal ik het laten weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Maikel205 op 18-06-2005 21:42 ]

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

ik had met win xp pro sp2 allerlei reboots.
met sp1 draait ie perfekt..
(ook op a8v deluxe)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik moet op mijn K8V SE Deluxe in het bios het geheugenvoltage een tandje hoger zetten t.o.v. de defaultwaarde. Anders ook onvoorspelbare reboots. Het proberen waard lijkt me.

Overigens vind ik BF2 Demo geen goede game om de stabiliteit van je PC te testen. Het spel is er simpelweg te nieuw voor.

d:)b :henk d:)b

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 00:58
agp + amd 64 gaan niet samen.
je krijgt dan een infinite loop error omdat je cpu je gfx kaartje overspoelt oid.
of tis gewoon een bug in de via agp drivers die ze al maanden niet willen fixen.
met nforce hebbne ze er ook last van maar iets minder, dan kan je nog op agp 4x werken.

gebruik maar 's ipv van de 'cpu to agp 3.0' diver de standaard pci to pci driver. (device manager / system devices, update driver -> pci to pci driver)
geen crashes meer maar je agp kaartje werkt dan op pci snelheden.

het via forum staat vol met klaagzang.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
chrisstructor schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:12:
ik had met win xp pro sp2 allerlei reboots.
met sp1 draait ie perfekt..
(ook op a8v deluxe)
Service pack 2 draai ik niet, teveel klachten overal, geen idee wat het probleem is hoor maar de reacties zijn al zolang het uit is negatief bij mensen dus ik installeer geen SP2. 1 Staat er wel op maar het zelfde, reboot.
Webjunkie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 02:01:
je krijgt dan een infinite loop error omdat je cpu je gfx kaartje overspoelt oid.
of tis gewoon een bug in de via agp drivers die ze al maanden niet willen fixen.
met nforce hebbne ze er ook last van maar iets minder, dan kan je nog op agp 4x werken.

gebruik maar 's ipv van de 'cpu to agp 3.0' diver de standaard pci to pci driver. (device manager / system devices, update driver -> pci to pci driver)

:/ Lekker is dat zeg, gv eerst een MSI mobo wat niet met Venice procs overweg kan, nu weer AGP problemen :( Mijn radeon 9700 Pro is nog lang niet aan pensioen toe.

Waarschijnlijk is het de voeding, alles eraf behalve de VGA en HD dan hoe ik nog wat extra watt over, kijken of het verschil maakt :P

[ Voor 30% gewijzigd door Steffy op 19-06-2005 09:40 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Webjunkie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 02:01:

mmmm.... agp en amd 64 gaan hier anders prima samen hoor :?
en ik ken genoeg mensen waar agp en amd 64 prima samen gaan, en deze hebben ook een via of een nvidia chipset.
dus deze uitspraak van jouw geloof ik geen bal van.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Kickje,

de voeding lijkt het wel zeker te zijn, nog geen andere gehaald, het was me afgelopen dagen te warm om op zoek te gaan naar iets beters maar enig onderzoek op de koele uurtjes van de dag heeft me wel verder gebracht.

De voeding is dus echt het probleem, de voltages zijn als volgt

idle: stressed
+12 - - 12,2 - 12,2
+5 - - 5,1 - 5,0
+3,3 - - 3,1 - 2,9

Nou weet ik niet wat goed of slecht is, en wat de afwijking mag wezen maar in plaats van 3,3 2,9 kan nooit goed wezen denk ik 8)7 Dus toch maar eens kijken voor wat anders

• Maikel205
Zet je AGP speed eens terug van 8x naar 4x. Dit was bij mij de oplossing; totaal geen reboots meer.
Heb zelf een sapphire 9800 pro die wel 8x ondersteund, maar i.c.m. mijn A8V deluxe moederbord geeft dit problemen. Met mijn oude A7NX deluxe had ik totaal geen problemen op 8x.
Zijn er meer mensen die door deze instelling verlost zijn van reboots?
Ik hoop dat de videokaart de boosdoener is, omdat ik in de toekomst nog wil overstappen naar een nieuwer generatie videokaart. Dan lijkt me dat 8x AGP wel een vereiste is.

[ Voor 26% gewijzigd door Maikel205 op 26-06-2005 11:47 ]

Verwijderd

Ook een goed geheugen wil nog wel eens problemen verhelpen.
Ook ik had "vreemde" lock ups.
Na het kopen van corsair 1gig i.p.v. noname alle probs opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 16:50 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Maikel205 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:23:
Zet je AGP speed eens terug van 8x naar 4x. Dit was bij mij de oplossing; totaal geen reboots meer.
Heb zelf een sapphire 9800 pro die wel 8x ondersteund, maar i.c.m. mijn A8V deluxe moederbord geeft dit problemen. Met mijn oude A7NX deluxe had ik totaal geen problemen op 8x.
Zijn er meer mensen die door deze instelling verlost zijn van reboots?
Ik hoop dat de videokaart de boosdoener is, omdat ik in de toekomst nog wil overstappen naar een nieuwer generatie videokaart. Dan lijkt me dat 8x AGP wel een vereiste is.
Heel vreemd, dit had ik dus al eens gedaan, ik snapte er niks van maar ook met AGP op 4x bleef ie rebooten, nu heb ik oude drivers geinstalleerd, 5.3 weer en het is goed |:( AGP4x werkt dus niet met 5.4/5 en 6 maar wel met 3. Snap het niet maar het gaat in ieder geval goed nu. Eindelijk opgelost. Het klopt idd dat het met een A7N8X wel goed gaat want dat mobo had ik hiervoor dus ook en die pakte 8X wel.

• Maikel205
Ik draai wel gewoon met de 5.6 drivers? Geheugen had ik ook vervangen voor corsair, nu heb ik m'n oude kingston geheugen erbij geprikt, zonder problemen.

Maar ik ben benieuwd of meer mensen dezelfde problemen hebben gehad en met welke videokaart?

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Ik heb net hetzelfde probleem gehad, en heb het opgelost gekregen. Ik zal dit hier maar plaatsen voor het geval er nog mensen zijn die dit probleem tegenkomen :

Upgrade van bestaand systeem naar :

Asus A8V Deluxe
AMD64 3000+ Socket 939

Oude Vidcard erin : NVidia GForce 5700 256Mb

Alles installeerde normaal, maar vanaf dat er bepaalde sites geopend werden, kwamen er steeds BSOD's met infinite loop meldingen.

Verschillende drivers van NVidia geprobeerd (zelfs terug tot de oude drivers die bij de Vidcard zaten), maar steeds infinite loop meldingen.

BIOS upgrade gedaan van 1010 naar 1013, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb verschillende BIOS settings proberen te wijzigen, maar niets mocht baten, totdat ik het volgende deed :

BIOS defaults geladen en vervolgens :
Advanced --> CPU configuration --> Memory Configuration --> Memory Configuration

Burst Length stond op 4 beats. Ik heb dit gewijzigd naar 8 beats en sindsdien geen problemen meer gehad.

P.S.: Geheugen is 2x Kingston 512Mb, dual channel. AGP staat nog steeds op 8x momenteel.

[ Voor 14% gewijzigd door Ecto2002 op 05-07-2005 00:50 ]

Pagina: 1