Hallo Tweakers :-)
Heb hier een probleem:
Gisteren kom ik thuis en zegt m'n broer dat de pc "het niet meer doet".
Ik kijken en nee, doet het niet.
Bij het opstarten (na Bios-screen etc) komt het Windows XP balkje :-)
Na een keer of 2 reboot de computer. Dan geeft ie de foutmelding dat de pc niet goed is afgesloten etc...
Veilige modus doet het ook niet en laatst bekende config ook niet
RAM is oké (1x512 mb DDR 333 & 1x256 DDR 333) volgens winDIAG
Heb de harddisk nu inmiddels in mijn eigen computer omgeschroeft (waar ik nu dus op zit te typen) en de computer herkent de harde schijf wel. Deze bestand uit 2 partities (1x107 en 1x7).
Partitie 2 herkent ie wel (staat niets op, stond niets op), maar partitie 1 (107 GB) kan ik niet openen.
In schijfbeheer geeft ie hem als 100% leeg aan en in orde (actief). Deze stond voor zeker 10GB vol.
Afbeelding:

Nu is het zo dat er best wat belangrijke bestanden op staan, en deze wil ik graag terughalen.
Gebruik volgens huisgenoten (was zelf niet thuis):
Bittorent client stond spel te downloaden en andere broer was op andere account tegelijkertijd muziek aan het luisteren. Moet kunnen, het systeem:
P4 2,4GHZ
ASUS P4PE
768 DDR ram @ 333 mhz
Maxtor 120GB IDE/ATA hardeschijf (7200 rpm)
Wat/hoe dit probleem op te lossen.
Het liefst had ik mijn partitie terug, want anders moet ik via een recovery-progje alles terug gaan halen
Joris
Heb hier een probleem:
Gisteren kom ik thuis en zegt m'n broer dat de pc "het niet meer doet".
Ik kijken en nee, doet het niet.
Bij het opstarten (na Bios-screen etc) komt het Windows XP balkje :-)
Na een keer of 2 reboot de computer. Dan geeft ie de foutmelding dat de pc niet goed is afgesloten etc...
Veilige modus doet het ook niet en laatst bekende config ook niet
RAM is oké (1x512 mb DDR 333 & 1x256 DDR 333) volgens winDIAG
Heb de harddisk nu inmiddels in mijn eigen computer omgeschroeft (waar ik nu dus op zit te typen) en de computer herkent de harde schijf wel. Deze bestand uit 2 partities (1x107 en 1x7).
Partitie 2 herkent ie wel (staat niets op, stond niets op), maar partitie 1 (107 GB) kan ik niet openen.
In schijfbeheer geeft ie hem als 100% leeg aan en in orde (actief). Deze stond voor zeker 10GB vol.
Afbeelding:
Nu is het zo dat er best wat belangrijke bestanden op staan, en deze wil ik graag terughalen.
Gebruik volgens huisgenoten (was zelf niet thuis):
Bittorent client stond spel te downloaden en andere broer was op andere account tegelijkertijd muziek aan het luisteren. Moet kunnen, het systeem:
P4 2,4GHZ
ASUS P4PE
768 DDR ram @ 333 mhz
Maxtor 120GB IDE/ATA hardeschijf (7200 rpm)
Wat/hoe dit probleem op te lossen.
Het liefst had ik mijn partitie terug, want anders moet ik via een recovery-progje alles terug gaan halen
Joris
[ Voor 6% gewijzigd door JorisPenders op 18-06-2005 20:09 ]