Asus P3V4X of MSI 6309

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic zegt het eigenlijk al...

Ik wil er een PIII500E opzetten met 128mb PC133 geheugen en een AsusV3400TNT.

Voordeel van de MSI is dat ik dan van die slotket af ben maar van de Asus heb ik weer gelezen dat ie stabieler zou zijn.

Beide boards moeten volgens mij wel redelijk te overklokken zijn tot een FSB van 133Mhz.

Prijsverschil maakt me niet uit.

Iemand tips?

Verwijderd

Zelf ben ik in het bezit van een 6309 die mij echt super bevalt. Voor mij was het prijsverschil toen wel boeiend, ook omdat er nog een converter bij moest. 50+35 was toch weer 85 pietermannen(was mooi een nieuwe ALPHA). Nu zijn liggen de prijzen anders. Bla bla tot zover voor jou.

De 6309 heeft geloof ik 1 pci, een dimm slot,en een powerconnectertje minder dan de asus. Verder in het voordeel van de 6309; 28 FSB instellingen,4 USB aansluitingen(joepie).
Stabieliteit en prestaties liggen ongeveer gelijk.

Ik heb nog ff een handige link voor je opgezocht: is het gelijk duidelijk.
http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/go.cgi?go=/artikelen/reviews/2000-04-12-VIA-Apollo-Pro-133A-Vergelijkingstest/pagina11.html&head=/artike len/reviews/2000-04-12-VIA-Apollo-Pro-133A-Vergelijkingstest/head.go

Laat je niet misleiden door de 14FSB instellingen het zijn er echt 2X14=28

Laaste opmerking gebruik niet de 4.19 of 4.20 drivers van Via maar de 4.17!(te vinden op de Via site).

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Over die via 4.19 of via 4.20 die geld niet meer voor de asus p3v4x mobo. Flash gewoon de laatste bios erop en dan shit, moet je bepaalde instelling doen maar weet niet meer welke......... moet je maar effe op het anandtech forum zoeken en dan zoeken met asus p3v4x en de nick OnlY_oNe dan vind je het wel.

Verwijderd

Ga ook maar eens gelijk kijken voor eens bios update voor mijn mobo...