Toon posts:

Flikkering op beeld uit tv-out.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een linux pc staan die dienst doet als MythTV server. De TV-kaart die erin steekt is de Hauppauge PVR-350 (een fantastische kaart voor zijn prijs! (150€)).
De PVR350 doet zowel dienst als capture device als als tv-out.

Het probleem is nu dat ik twee duidelijke horizontale zones zie op mijn TV die "flikkeren", deze zones variëren in hun "flikker-gehalte" (no pun intended) alsook in hun positie en heel soms zijn ze zelfs bijna verdwenen.

De S-Video uitgang van de tv-kaart is verbonden via een S-Video kabel van 5 meter (de afstand is slechts 1,5 meter maar het is de enige kabel die ik voorhanden heb) met een JVC AV Receiver (RX-7000RBK, een iets ouder model). De TV is verbonden met met een SCART-to-S-Video kabel met de receiver.

Heeft iemand een idee welk component (kabel of apparaat) deze storing zou kunnen veroorzaken?

alvast hartelijk bedankt op voorhand

mvg,
PJ

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat komt omdat tv-beeld interlaced is. Je kan dit oplossen met een flickerfilter, maar dat betekent dat je scherpte verliest, en schiet dus eigenlijk ook niet op.
Persoonlijk heb ik liever een zo scherp mogelijk beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:45:
Dat komt omdat tv-beeld interlaced is. Je kan dit oplossen met een flickerfilter, maar dat betekent dat je scherpte verliest, en schiet dus eigenlijk ook niet op.
Persoonlijk heb ik liever een zo scherp mogelijk beeld.
dus het feit dat het beeldsignaal door een receiver gaat in plaats van rechtstreeks naar het beeldscherm heeft daar niets mee te maken? zodat ik niet onnodig een ander kabel koop ..

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nee, dit komt door de manier hoe een tv zijn beeld opbouwt, wat interlaced heet. Dus eerst het even lijntje en daarna het oneven lijntje, waardoor trillingen onstaan. Er is dus hoogstwaarschijnlijk nix mis met je kabel(s)/receiver.

Verwijderd

Via powerstrip kan je volgens mij je pc een interlaced signaal uit laten sturen.

Hier te downloaden http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:36:
Via powerstrip kan je volgens mij je pc een interlaced signaal uit laten sturen.

Hier te downloaden http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm
hartelijk dank, maar de pc die verbonden is met de receiver is een linux machine. MythTV heeft wel de mogelijkheid om het beeld te deinterlacen (via verschillende methodes : bob, kernel , linear blend ... ik weet niet goed wat het verschil hiertussen is). Ik zie wel niet echt een verschil als ik die optie aanzet.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens een korter S-video kabel. Kwaliteit van die kabel kan nogal schelen namelijk. Ik denk niet dat je in jou geval een interlaced probleem hebt... Misschien kun je ons een picjes sturen om te laten zien wat er precies mis is?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The Eagle
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me meer iets voor VB dan voor AV dit :)

Maar afgezien daarvan: heb je De grote tv-out FAQ al doorgenomen? Staan best wat nuttige dingen in, o.m. over storing in je TV en hoe dat komt enzo :)

Verder: heb je al geprobeerd je PC rechtstreeks op je TV te hangen, zonder tussenkomst van de receiver? Lijkt me handig om dat ook even te checken, misschien is het wel storing die vanje receiver of van je svhs - scartkabel af komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:02:
Probeer eens een korter S-video kabel. Kwaliteit van die kabel kan nogal schelen namelijk. Ik denk niet dat je in jou geval een interlaced probleem hebt... Misschien kun je ons een picjes sturen om te laten zien wat er precies mis is?
het enig beeldscherm is de televisie, kan ik daar pics van nemen? of bedoel je foto's nemen van het scherm met een ander fototoestel ? :)

• voodooless
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat laatste bedoel ik idd. Is vaak erg lastig, maar kan misschien wel helpen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb momenteel geen digitale camera maar zal die van mijn ouders eens gebruiken
daarnaast zal ik ook de andere suggesties eens proberen (kortere kabel, rechtstreeks van PC naar TV) maar daarvoor zal ik ook ergens kabels moeten lenen.

alleszins bedank voor de hulp!
Pagina: 1