Na zelf flink wat reviews te hebben doorgespit ben ik gaan kijken naar een niewe videokaart voor mijn systeem (natuurlijk even faq doorlezen en zelf ook wat research gedaan)
Omdat ook wat advies kan gebruiken post ik eerst even mijn system specs
Mijn huidige systeem:
Voeding: QTEC ADT 350
Amd xp 2100 (geplande upgrade naar 3200 400mhz ivm geheugen)
Asus a7n8x
512 mb 400mhz (2x 256 corsair)
Noname Geforce 3 ti-200 (64mb)
XP Prof
(meer info indien nodig)
Zoals julie zien is de grafische kaart uit het steenkolen tijdperk en kan die wel wat vervanging gebruiken.Gezien het moederboard vallen de pci-e kaartjes af dus dan blijft AGP over.
Ik heb (nog) geen voorkeur voor ati of nvidia want ik geloof dat het argument wat vroeger nog gold
ati beter beeld vs nvidia betere drivers niet echt meer geldig is (toch)
Wat verwacht ik van mijn verwacht ik van mijn videokaart?
Dat ik er weer een flinke tijd mee vooruit kan. Ik probeer daarom om een kaart te zoeken die directx 9.0c compatible is en waarbij iig alle pipelines open staan. (logisch?) Ik vind beeldkwaliteit belangrijker dan performance voor zover dit nog actueel is.
Ik ga em vooral gebruiken voor 3d fps maar ook voor bijvoorbeeld WoW.
De kaartjes die ik daarom in gedachten heb zijn bijvoorbeeld de :
pricewatch: Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample Geforce 6800 GT voor 269,-
pricewatch: Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI, ViVo), CGA-XL86VTVD Club 3d X800 XL vivo 310,-
Ik moet zeggen dat ik iets meer voorkeur heb gekregen (prijstechnisch) voor de nvidiakaarten omdat als ik het plaatje hieronder goed heb begrepen word je met alle x800 kaarten behalve xt pe genaaid omdat niet alle pipelines open staan

Mijn budget: 200-300 euro (voor een videokaart alleen)
(het moet niet te gek worden...)
Wat stel ik in mindere mate aan eissen aan de kaart?
- Ik heb geen voorkeur voor merk, goedkoop is prima, of hij eruit ziet als een boomstam of dat er een sticker met een lekker wijf op staat maakt me weinig uit
)
- Als het even mag hij wel wat minder lawaai maken dan de gemiddelde stofzuiger van de praxis, al houd ik in mn achterhoofd dat zalman hier ook productjes voor heeft.
Vragen aan de experts (julie
):
1) Wat vinden julie van dat wat ik wil en heb en wat ik daarom in gedachten heb?
2) Ik denk er aan om binnenkort over te gaan om een van de bovenstaande (of als er andere suggesties die bij eissen en budget passen, een andere) videokaarten te gaan bestellen. Adviseren julie om dit nu niet te doen ivm de komst van gf 7800 (en prijsdaling van andere producten..) of loopt dit niet zo'n vaart. ?
3) Andere suggesties naar aanleiding van de bovenstaande lap tekst?
ik heb zelf echt even zitten speuren en zoeken voordat ik hier ging posten dus hoop niet dat er meteen een slot op gaat
groeten
Voorgestelde (optionele) systeemombouwsuggestie ivm bottleneck en PSU: 514 euro
pricewatch: AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) Athlon64 Eur 130
pricewatch: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) Asus A8N-E Eur 90
pricewatch: Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX) Zalman voeding 400w Eur 60
http://www.tweakers.net/pricewatch/87236 Club 3D geforce 6800 Eur 221
Duitse Geforce 6800 GT, 235 Euro
@ xander ja die post had ik al gelezen, leuk videokaartje
@ Pilatus de upgrade naar 3200 barton heeft vooral te maken met het geheugen van 400mhz (corsair) wat ik erin heb zitten, Barton xp mobile draait toch niet op 400mhz fsb ?
*edit even voeding nagekeken, kwam staandaard bij de chieftec kast)
Ben deze combinatie nu in overweging aan het nemen, pci-e geforce kaarten zijn toch stukje duurder dan de agp varianten, en ik wil wel 16 pipelines open (of is verschil tussen pipelines markt bla bla waar je in de praktijk weinig aan hebt?). Kom dan op het volgende :

nog suggesties naast even ogen dicht doen als ik naar de $ kijk?
Omdat ook wat advies kan gebruiken post ik eerst even mijn system specs
Mijn huidige systeem:
Voeding: QTEC ADT 350
Amd xp 2100 (geplande upgrade naar 3200 400mhz ivm geheugen)
Asus a7n8x
512 mb 400mhz (2x 256 corsair)
Noname Geforce 3 ti-200 (64mb)
XP Prof
(meer info indien nodig)
Zoals julie zien is de grafische kaart uit het steenkolen tijdperk en kan die wel wat vervanging gebruiken.Gezien het moederboard vallen de pci-e kaartjes af dus dan blijft AGP over.
Ik heb (nog) geen voorkeur voor ati of nvidia want ik geloof dat het argument wat vroeger nog gold
ati beter beeld vs nvidia betere drivers niet echt meer geldig is (toch)
Wat verwacht ik van mijn verwacht ik van mijn videokaart?
Dat ik er weer een flinke tijd mee vooruit kan. Ik probeer daarom om een kaart te zoeken die directx 9.0c compatible is en waarbij iig alle pipelines open staan. (logisch?) Ik vind beeldkwaliteit belangrijker dan performance voor zover dit nog actueel is.
Ik ga em vooral gebruiken voor 3d fps maar ook voor bijvoorbeeld WoW.
De kaartjes die ik daarom in gedachten heb zijn bijvoorbeeld de :
pricewatch: Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample Geforce 6800 GT voor 269,-
pricewatch: Club3D Radeon X800 XL 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI, ViVo), CGA-XL86VTVD Club 3d X800 XL vivo 310,-
Ik moet zeggen dat ik iets meer voorkeur heb gekregen (prijstechnisch) voor de nvidiakaarten omdat als ik het plaatje hieronder goed heb begrepen word je met alle x800 kaarten behalve xt pe genaaid omdat niet alle pipelines open staan

Mijn budget: 200-300 euro (voor een videokaart alleen)
(het moet niet te gek worden...)
Wat stel ik in mindere mate aan eissen aan de kaart?
- Ik heb geen voorkeur voor merk, goedkoop is prima, of hij eruit ziet als een boomstam of dat er een sticker met een lekker wijf op staat maakt me weinig uit
- Als het even mag hij wel wat minder lawaai maken dan de gemiddelde stofzuiger van de praxis, al houd ik in mn achterhoofd dat zalman hier ook productjes voor heeft.
Vragen aan de experts (julie
1) Wat vinden julie van dat wat ik wil en heb en wat ik daarom in gedachten heb?
2) Ik denk er aan om binnenkort over te gaan om een van de bovenstaande (of als er andere suggesties die bij eissen en budget passen, een andere) videokaarten te gaan bestellen. Adviseren julie om dit nu niet te doen ivm de komst van gf 7800 (en prijsdaling van andere producten..) of loopt dit niet zo'n vaart. ?
3) Andere suggesties naar aanleiding van de bovenstaande lap tekst?
ik heb zelf echt even zitten speuren en zoeken voordat ik hier ging posten dus hoop niet dat er meteen een slot op gaat
groeten
Voorgestelde (optionele) systeemombouwsuggestie ivm bottleneck en PSU: 514 euro
pricewatch: AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) Athlon64 Eur 130
pricewatch: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) Asus A8N-E Eur 90
pricewatch: Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX) Zalman voeding 400w Eur 60
http://www.tweakers.net/pricewatch/87236 Club 3D geforce 6800 Eur 221
Duitse Geforce 6800 GT, 235 Euro
@ xander ja die post had ik al gelezen, leuk videokaartje
@ Pilatus de upgrade naar 3200 barton heeft vooral te maken met het geheugen van 400mhz (corsair) wat ik erin heb zitten, Barton xp mobile draait toch niet op 400mhz fsb ?
*edit even voeding nagekeken, kwam staandaard bij de chieftec kast)
Ben deze combinatie nu in overweging aan het nemen, pci-e geforce kaarten zijn toch stukje duurder dan de agp varianten, en ik wil wel 16 pipelines open (of is verschil tussen pipelines markt bla bla waar je in de praktijk weinig aan hebt?). Kom dan op het volgende :

nog suggesties naast even ogen dicht doen als ik naar de $ kijk?
[ Voor 32% gewijzigd door Icefellow op 21-06-2005 02:48 ]