[Externe hdd] Leesnelheid verschillend

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Nieuw topic omdat ik geen oude topics wilde kicken, en antwoord niet gevonden

Ik heb een HDD in een externe high-speed usb behuizing.

Maar het vage is dat bij een bepaalde pc de leesnelheid echt super dramatisch langzaam is (ong. een factor 60 !! ) Maar sluit ik op die pc, op dezelfde usb-poort een highspeed flashstick aan, dan is er niets aan het handje (read/write is dan goed)

Sluit ik die externe hdd op mijn pc aan dan is er ook niets aan de hand.

Usb2.0 werkt dus wel op de andere pc, zie flashstick.

een bestandje (1Gig) van extern naar interne hdd duurt zo'n 150minuten op de pc met probleem :'(

Ideeen?

www.casarodriguillo.com

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 22:14
Lijkt me zinvol om wat meer info te geven over je pc / schijf / behuizing en wat je zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik wil best meer info geven over behuizing en pc, maar schiet je daar wat mee op? Wat ik zelf gedaan heb is in topicstart neergezet, ik heb dus diverse dingen uitgesloten. Ik weet niet wat ik nog meer KAN doen, vandaar mijn vraag.

Pc is p4, 2,53 mHZ met xp-home (dit geld voor bijde pc's)

Behuizing is een my-com dingetje, maarged het werkt dus op 1 pc niet (read-time is erg hoog)

Ik ga nu de usb-driver opnieuw installeren, maar wel vaag dat alle andere app. wel op high speed gaan.

www.casarodriguillo.com

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij mij doet de usb het langzaam omdat hij lees/schrijf fouten geeft. (opgelost door fw te gebruiken). Bij anderen hiep in dit geval een andere kabel.

Bij mij zie ik dat hij 1 minuut op volle snelheid gaat en dan helemaal in elkaar klapt.

atto gebruikt voor je benchmark?

[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 19-06-2005 14:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bij hd-tune benchmark geeft hij aan read-error, na een 10-tal seconden het geprobeert te hebben

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

offtopic:
moet dat geen Ghz zijn ipb Mhz
Pagina: 1