Corsair DC opzet probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb laatst een extra strookje Corsair CMX-512-3200C2PT bijgeplaatst (precies hetzelfde type als er al inzat), maar nu lijkt het systeem af en toe onstabiel geworden. Met 1 reepje had ik de timings op C2-3-3-5 staan (uiteraard niet mogelijk in DC, maar toen dus wel), maar nu heb ik alles zelfs maar op auto gezet (Asus P4P800 mobo, AI overclocking functie) en geeft deze in MemTest86 nog steeds errors. Ook de voltage heb ik verhoogd naar 2.75v, maar ook dit mocht niet baten. Iemand enig idee wat de reden kan zijn van dit onstabiele gedrag en wat ik eventueel eerst kan proberen nog voordat ik het reepje terugstuur?

Wat ik al heb geprobeerd:
Reepjes apart laten werken (niet de bedoeling vanwege het DC idee, maar gewoon voor de test) -> pass
Reepjes in DC op cas 2-4--4-8-8, 2.65v -> errors vanaf eerste run, test 3
Reepjes in DC op cas 2-4--4-8-8, 2.75v -> errors vanaf tweede run, test 3

Reepjes in DC op cas 2.5-4-4-8-8, 2.65v -> errors vanaf tweede run, test 3
Reepjes in DC op cas 2.5-4-4-8-8, 2.75v -> errors vanaf tweede run, test 3

Reepjes in DC op cas 3-4-4-8-8, 2.65v -> errors vanaf tweede run, test 3
Reepjes in DC op cas 3-4-4-8-8, 2.75v -> errors vanaf derde run, test 3

Alles op auto, 2.65v en 2.75v -> errors vanaf derde run, test 3

Ik weet dus niet wat ik op dit moment nog kan doen om het probleem te voorkomen.
De frequentie heeft gedraaid op auto en op 333MHz, bij poging op 266MHz startte het systeem niet op (POST werd niet voltooid).

Het systeem zelf bevat een P4 2.66GHz @3.2GHz (20 x 160FSB) en werkt in principe probleemloos.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar ik hoop dat er iemand is die me nog een beetje verder kan helpen aangezien mn pc op willekeurige momenten of opnieuw opstart, of programma fouten geeft. Werkt niet echt heel prettig zo.
Bedankt alvast.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Zet je hele systeem eens op default (zowel ram als cpu) en vervolgens ieder reepje apart testen.
Waarschijnlijk is er toch een reepje die problemen geeft.

Meer kan ik je niet mee helpen... ;)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

ik draai hetzelfde mobo met hetzelfde geheugen.
Alles staat op auto en overklok op 20% (2.8 @ 3.4) en dit is al een jaar stabiel.
Geheugen Timings staan op auto

Als ik 30% wil overklokken moet ik de geheugen timings losser zetten.
voltages hoef ik nooit te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dan krijg ik dus idd het vermoeden dat het probleem in het nieuwe reepje zit. Ik zal dan maar ns contact op gaan nemen met de verkoper.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

het vervelende bij jou is dat elk reepje op zich wel werkt.
ik heb er 2 sets van 2 inzitten, zelfde verpakking maar sandra ziet toch verschillende tussen de 2 sets.
Elke set bevolkt bij mij 1 DC kanaal (een paar bij elkaar horende sloten) en dat werkt dus prima.

Misschien is dit nu de reden dat ze dual channel sets verkopen, die werken gegarandeerd als een paar.
Ik heb geen dual channel sets maar zijn de 2 reepjes in elk paar tegelijkertijd gekocht en komen ze uit dezelfde doos.
Pagina: 1