Toon posts:

[XP] Computer bevriest en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin maar bij het begin: ik zat op m'n computer een subtitle te rippen toen opeens de monitor in power save mode ging. Ik kon hem er niet meer uit krijgen en dus resette ik de computer.

Na het laadbalkje van windows kreeg ik een blauw scherm: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SOFTWARE is corrupted. Dus ik denk, dan vervang ik die toch. Dus ik boot met een bootdisk en vervang de software file in de command console met die van de boot CD en ik start de computer opnieuw op.

Al m'n instellingen waren weg, maar hij deed het. Tot de monitor weer op power save mode ging en ik hem weer moest resetten.

Hij gaf nu geen blauw scherm, maar scandisk. Ik was hier blij mee, want misschien kon scandisk iets ontdekken. Maar nee, hij verne*kte alles nog meer. Scandisk begon namelijk opeens allemaal files te vervangen en nadat hij klaar was startte de computer opnieuw op.

Nu krijg ik alleen nog maar een zwart scherm na het Windows laad balkje. Ik zit nu op Linux die je vanaf de CD opstart (Knoppix 3.9), maar deze bevriest soms ook nog wel is.

Mijn systeem:
Western Digital Raptor 74gb
Geforce 4400
AMD Athlon XP 1600+
512mb geheugen
Asus a7v266E moederbord
Antec voeding

Ik heb al een Western Digital foutenprogramma gedraaid, maar die vond geen fouten. En ik heb een geheugen test programma voor 14 uur gedraaid en die vond ook geen fouten.

Weet iemand wat er is gebeurd en wat ik eraan kan doen (behalve alles formatten en opnieuw installeren)? Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk geheugentst programma heb je gedraaid? Probeer memtest86 eens :)
Word je PC niet te warm?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows Memory Test gedraaid. En mijn processor wordt ongeveer 65 graden (maar dat is hij meestal :P ). Verder heb ik even in de kast gevoeld, maar daar is het niet erg heet.

En ik kan helaas geen programma's installeren, want de vorige 3x dat ik dat probeerde ging hij weer bevriezen. Dus helaas kan ik geen memtest86 draaien.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

memtest86 is en aparte CD met OS in al - daarmee heb je wat meer kans geheugen fouten te detecteren dan met een memory test programmatje wat onder een ander 'full' OS draait :)

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Als het altijd al zo is geweest zal het wel geen kwaad kunnen, maar ik vind 65 graden toch wel erg veel. Mijn processor zit rond de 30 graden idle en 45 tot 50 graden stressed.

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Staat er een condensator bol op je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Elevator, ik zal dat programma is proberen. En mijn processor is inderdaad meestal behoorlijk heet ja. En volgensmij staat er geen condensator bol op m'n moederbord, behalve als dat standaard bij de Asus a7v266e zit, wat volgensmij niet zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest86 gedraaid en die vond ook geen fouten. Weet iemand anders nog waar het aan kan liggen? In ieder geval al bedankt voor jullie reacties.

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Wat er bedoelt wordt met condensator bol is niet dat er een 'condensator-bol' op je mainbord zit ;) Bedoelt wordt of er een condensator is die bol staat op je mainbord. Gewoon even die cylindertjes aflopen en kijken of er 1 bol staat / gebarsten is.

Ik haal tenminste uit je reactie dat je gezocht hebt naar het fenomeen 'consensator-bol'

[ Voor 20% gewijzigd door Blue2k op 19-06-2005 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blue2k schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:35:
Wat er bedoelt wordt met condensator bol is niet dat er een 'condensator-bol' op je mainbord zit ;) Bedoelt wordt of er een condensator is die bol staat op je mainbord. Gewoon even die cylindertjes aflopen en kijken of er 1 bol staat / gebarsten is.

Ik haal tenminste uit je reactie dat je gezocht hebt naar het fenomeen 'consensator-bol'
}:O Je hebt gelijk, dom van me. Ik zal eens kijken op m'n moederbord. Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb m'n kast open gemaakt en gekeken naar 'bolle' condensators, maar ik kon er geen een vinden, ze zagen er allemaal goed uit. Ik had een plaatje op internet opgezocht van wat een bolle condensator ongeveer was, maar ik zag er geen een op m'n moederbord.

Ik heb ook nog is alles goed schoongemaakt en gekeken of er iets verkeerd zat, maar ik kon niets vinden.

Ik heb toen nog maar is geprobeerd Windows XP op te starten, maar hij gaf nu na het laadbalkje een blauw scherm zonder foutmelding :Y)

Iemand nog een idee waar het anders aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 19:34 ]

Pagina: 1