nieuwe ventilator

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb nu een Copper-Plate Thin-fin CPU Cooler (zat er standaard op) en deed het gewoon erg goed op het begin (hij draaide bijna 6000 RPM), maar de laatste tijd draait hij amper 4500 RPM. Hij gaat gewoon onder de 4000 toeren. Mijn CPU temp is dan nog laag, (37 graden C niet stressed en een kamer temperatuur van 16 graden). Maar omdat mijn koeler steeds langzamer gaat draaien ga ik mij zorgen maken. Is het verstandig om een betere koeler te nemen??

Verwijderd

Aangenomen dat je dat ding al hebt schoongemaakt met compressed air??

• frennek
Nee, nog niet.... maar heel vaag. Net hoorde ik een iets harder geluid uit de kast komen en toen draaide hij weer 5750 RPM en na 10 seconde weer 4000 RPM. Dit is dus wel een beetje vreemd.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 19:24
Dan wel ja...

Verwijderd

Probably lagertjes op punt van overlijden...
Ik pleurde bij mijn nieuwe koelers altijd een druppeltje naaimachine olie in en goed later wegtrekken en elke maand schoonmaken... En, preventief koelers na een jaar vervangen, want ik heb zo al twee CPU's in vijf jaar ver****k

Verwijderd

Is die fan misschien uitgerust met temp. control ??

m.a.w., des te warmer de cpu, des te harder de fan draait ...

:?

• frennek
Nee, ik zit nu CPU Burn te draaien en de proc een beetje overgeklokt, maar als hij boven de 40 gaat, wordt hij nog niet sneller.

Ik weet nog van een maand geleden dat de ventilator 5750 RPM maakte en de proc was rond dezelfde temperatuur.

• frennek
Als ik een nieuwe neem, zit ik te denken aan een Spire chrome orb ofzo :9
Pagina: 1