[XP] Internet Explorer bestand download restrictie

Pagina: 1
Acties:

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Hey daar,

Sinds service pack 2 krijg ik af en toe zo'n balk bovenin met "Dit bestand mag nog niet gedownload worden vanwege beveiligingsrisico's" of iets dergelijks.

Dit gebeurt vooral bij van die automatisch download scriptjes.

Mijn vraag was, is er een mogelijkheid om dit helemaal eruit te halen, zodat ik elk bestandje wat ik wil downloaden, zonder enig gezeur van internet explorer gewoon kan downloaden?

Op google heb ik al een tijdje gezocht op IE6 tweaks en andere ongein, maar nergens heb ik iets hierover kunnen vinden. Op got search ook geen resultaat :(

Mijn beveiligingsniveau kan ik ook niet lager zetten, ook sinds xp2, en gebeurt bij voor zover ik weet elke computer.

Hoop dat er iemand een antwoord weet ;)

Grtz,
magnoon

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

extra -> popupblokkering
zoals jij het beschrijft bedoel je dat denk ik :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Magnoon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:53:
Hey daar,

Sinds service pack 2 krijg ik af en toe zo'n balk bovenin met "Dit bestand mag nog niet gedownload worden vanwege beveiligingsrisico's" of iets dergelijks.

Dit gebeurt vooral bij van die automatisch download scriptjes.

Mijn vraag was, is er een mogelijkheid om dit helemaal eruit te halen, zodat ik elk bestandje wat ik wil downloaden, zonder enig gezeur van internet explorer gewoon kan downloaden?
Dat is mogelijk ja.

Je kan het op 2 manieren doen: in de Popup blocker de urls opgeven of het ding helemaal uitzetten.

Maar iets vertelt me dat je daar niet naar gekeken hebt, anders was je er allang achter gekomen (rechtermuis op die waarschuwing bovenin maar eens nakijken zou ik zeggen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:58:
[...]
in de Popup blocker de urls opgeven of het ding helemaal uitzetten
Het gaat hier toch om de file downloads, niet om de popupblokkering :?
Magnoon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:53:
Ja hoor, in "regedit" onder de sleutel [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_RESTRICT_FILEDOWNLOAD] een DWORD-waarde met als naam "iexplore.exe" en als waarde "0" mee te geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 15:17 ]

• Magnoon
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:15:
[...]

Ja hoor, in "regedit" onder de sleutel [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_RESTRICT_FILEDOWNLOAD] een DWORD-waarde met als naam "iexplore.exe" en als waarde "0" mee te geven.
Hm, op 2 computers gekeken en beide hebben deze niet. Moet ik de hele sleutel zelf aanmaken of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Magnoon op 09-06-2007 11:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:15:
[...]

Het gaat hier toch om de file downloads, niet om de popupblokkering :?
Afhankelijk van de download site gebruiken ze een methode die door Windows als popup gedetecteerd wordt, sourceforge.net downloads is daar een goed voorbeeld van.

Zo heb ik *.dl.sourceforge.net in de allowed list staan en daar is de popup blocker dus neit meer actief voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Magnoon schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:25:
[...]
Hm, op 2 computers gekeken en beide hebben deze niet. Moet ik de hele sleutel zelf aanmaken of doe ik iets verkeerd?
Ja, die sleutel moet je zelf aanmaken :) Dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img161.echo.cx/img161/5734/iedl0bp.gif
BackSlash32 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:21:
Afhankelijk van de download site gebruiken ze een methode die door Windows als popup gedetecteerd wordt, sourceforge.net downloads is daar een goed voorbeeld van.
Ja, als het om een download gaat die getriggered wordt in een apart popup window (zoals Cnet, of zelfs Support.microsoft.com doet) dan lukt het door de pop-ups van die site toe te laten.
Maar probeer het eens met deze site: http://www.avantbrowser.com/dlroboform.html dan zal een pop-up allow niet werken :)

-edit: hier, opslaan als .reg-bestand en uitvoeren:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_RESTRICT_FILEDOWNLOAD]
"iexplore.exe"=dword:00000000

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 17:04 ]

• Magnoon
Geweldig! Hij werkt perfect, bedankt!
Pagina: 1