Een eigen DNS server draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 8.448 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92553

Topicstarter
Hey, onlangs ben bezig geweest met PHP en een clansite maken. Maar het nadeel is dat het zo'n lelijk IP adres is dat je moet invoeren in de address bar.

Nu wil ik vragen, hoe maak ik een DNS server die m'n IP adres dus bindt aan een www.nogwat.nl naam? Ik heb wel wat gelezen over 'dig' commands in UNIX en DNS op Win2k3 maar ik kom er niet zo goed uit.

Kunnen jullie helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 02:14

aex351

I am the one

Er zijn gratis diensten op het internet die je een zelf verzonnen domein + fixed gedeelte voor je koppelen, als dat het is wat je bedoelt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62611

Koop een domeinnaam en dat bedrijf regelt je DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Wil je een eigen DNS maken op de server? Dan moet je ook een Active directory aanmaken.

Als je bij start --> uitvoeren typt: dcpromo dan kan je een active directory en DNS aanmaken. Maar ik gebruik dat alleen lokaal, en dat werkt perfect, bevoorbeeld www.mijndomein.be Maar of als je dat ook naar buiten kan brengen, dat weet ik.

Je kan ook gewoon bij www.dyndns.org een dns aanvragen en dat linken aan je ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59828

Heb je een domein naam?
Vaak regelt de gene waar jij je domein naam hebt aangevraagd een dns record voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

kijk bijvoorbeeld bij transip, die leveren goed domein namen en dns services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:18:
Wil je een eigen DNS maken op de server? Dan moet je ook een Active directory aanmaken.

Als je bij start --> uitvoeren typt: dcpromo dan kan je een active directory en DNS aanmaken. Maar ik gebruik dat alleen lokaal, en dat werkt perfect, bevoorbeeld www.mijndomein.be Maar of als je dat ook naar buiten kan brengen, dat weet ik.

Je kan ook gewoon bij www.dyndns.org een dns aanvragen en dat linken aan je ip.
Wat is dat voor bullshit ?
Je hebt helemaal geen AD nodig om een DNS server te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan ik niet gewoon zelf een server draaien die mijn ip adres koppelt aan een www.nogwat.nl adres voor de buitenwereld? zoja hoe zit dat..., dyndns.org vindt ik noobklets dan krijg je zo'n stom blabla.nogwat.com.bla adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Dat kan je wel doen, maar dan heb je alsnog dat domein nodig, en daarvoor moet je dus een machine hebben staan die 24/7 aanstaat op een vast ip.
Het feit daargelaten dat je verstand moet hebben van DNS en het opzetten en onderhouden van een DNS service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 15:54
Anoniem: 92553 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:34:
kan ik niet gewoon zelf een server draaien die mijn ip adres koppelt aan een www.nogwat.nl adres voor de buitenwereld? zoja hoe zit dat..., dyndns.org vindt ik noobklets dan krijg je zo'n stom blabla.nogwat.com.bla adres
Intern wel, ik kan microsoft.com koppelen aan bijv. mijn domeinnaam. Maar dat werkt naar buiten toe niet, het zal wat zijn zeg...

Je koopt een domeinnaam voor een paar euro per jaar, en die laat je doorsturen naar jou ipadres. Je kan ook een domein kopen en zelf ook de DNS afhandeling zelf doen, maar dat is een beetje extra werk en het heeft weinig voordelen. Subdomeinen etc kan met apache ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Icey schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:37:
[...]

Intern wel, ik kan microsoft.com koppelen aan bijv. mijn domeinnaam. Maar dat werkt naar buiten toe niet, het zal wat zijn zeg...

Je koopt een domeinnaam voor een paar euro per jaar, en die laat je doorsturen naar jou ipadres. Je kan ook een domein kopen en zelf ook de DNS afhandeling zelf doen, maar dat is een beetje extra werk en het heeft weinig voordelen. Subdomeinen etc kan met apache ook prima.
ah, maar zelf een DNS voor buitenaf hosten gaat niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92553 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:40:
[...]

Je moet geregistreerd staat bij bijvoorbeeld SIDN.nl om daar als authoratative DNS server met de root server te kunnen communiceren.
Voor een paar euro per jaar ben je klaar bij welk webhosting bedrijf dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
[...]

Een eigen nameserver draaien voor je domein kan wel; maar wat schiet je er mee op? :) Het domein moet je toch laten registreren, en ik ken eigenlijk geen providers die extra geld vragen om hun DNS server te gebruiken voor die domeinnaam. Dat scheelt je alleen maar een hoop gepruts en (onnodig) werk...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

[...]

Tuurlijk gaat dat wel. Als hostingbedrijven het kunnen kan jij het ook ;)

offtopic:
iets met spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 18-06-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dat kan natuurlijk wel. Maar in ieder geval SIDN en naar ik aanneem ook .com-registrars stellen twee DNS-servers waarin je domein geregistreerd moet staan verplicht.

Hoe dan ook moet je bij een erkende registrar je domein registreren. Veel providers leveren dan DNS-diensten (met webinterface) gratis of voor een paar euro per jaar bij. Er is weinig reden om daar geen gebruik van te maken.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om aan die provider te melden dat je zelf de DNS neerzet. Een DNS-server zelf opzetten is niet moeilijk, als je je even inleest in hoe DNS werkt met zones en records en dergelijke. Maar dan moet je nog steeds de secondary DNS bij je provider gebruiken - of een tweede server opzetten bij een kennis oid.

edit:
Ahum, wat gaat het hier snel...

[ Voor 3% gewijzigd door Kjev op 18-06-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87541 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:43:
[...]

Tuurlijk gaat dat wel. Als hostingbedrijven het kunnen kan jij het ook ;)

offtopic:
iets met spuit 11
kennelijk niet... zeg jij maar s hoe dan :P
Kjev schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:45:
[...]

Dat kan natuurlijk wel. Maar in ieder geval SIDN en naar ik aanneem ook .com-registrars stellen twee DNS-servers waarin je domein geregistreerd moet staan verplicht.

Hoe dan ook moet je bij een erkende registrar je domein registreren. Veel providers leveren dan DNS-diensten (met webinterface) gratis of voor een paar euro per jaar bij. Er is weinig reden om daar geen gebruik van te maken.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om aan die provider te melden dat je zelf de DNS neerzet. Een DNS-server zelf opzetten is niet moeilijk, als je je even inleest in hoe DNS werkt met zones en records en dergelijke. Maar dan moet je nog steeds de secondary DNS bij je provider gebruiken - of een tweede server opzetten bij een kennis oid.

edit:
Ahum, wat gaat het hier snel...
okie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92553 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:50:
[...]

kennelijk niet... zeg jij maar s hoe dan :P

[...]
Wat is dit nou voor onzin? Wil je dat we voor jou een tutorial gaan schrijven hoe je een DNS server opzet? Dat slaat toch nergens op.
Ik snap ook niet dat dit topic nog steeds open is, het antwoord op je vraag is al tig keer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 76468 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:48:
[...]

Wat is dit nou voor onzin? Wil je dat we voor jou een tutorial gaan schrijven hoe je een DNS server opzet? Dat slaat toch nergens op.
Ik snap ook niet dat dit topic nog steeds open is, het antwoord op je vraag is al tig keer gegeven.
omg noob, ik zei tegen die gast dat hij mij maar s moest uitleggen hoe ik zelf DNS kon hosten (net zoals betaalde hosts).... GOED LEZEN IS EEN KUNST...

moest eruit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 92553 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:57:
[...]

omg noob, ik zei tegen die gast dat hij mij maar s moest uitleggen hoe ik zelf DNS kon hosten (net zoals betaalde hosts).... GOED LEZEN IS EEN KUNST...

moest eruit.. :)
Hoe je dat zelf kunt doen geeft Kjev toch al min of meer aan? Bij de registrar moet je dan dus 2 servers opgeven waar je een nameserver hebt draaien. Hoe je die opzet is, zoals Kjev ook al zegt, prima te vinden :)

En mensen noob gaan noemen is over het algemeen niet echt bevordelijk voor de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Anoniem: 76468 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:48:
[...]
Moderators moeten ook eten ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XanderH schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:03:
[...]

Hoe je dat zelf kunt doen geeft Kjev toch al min of meer aan? Bij de registrar moet je dan dus 2 servers opgeven waar je een nameserver hebt draaien. Hoe je die opzet is, zoals Kjev ook al zegt, prima te vinden :)

En mensen noob gaan noemen is over het algemeen niet echt bevordelijk voor de discussie.
ok maar mijn topic wordt wel afgekraakt enzo...

wat is de registrar? ik snap het gewoon niet zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

Met TS eens.

En trouwens.
Het is juist heel interesant hoe je je eigen DNS opzet thuis.
Heb ik ook wel oren naar.
Dus iemand een goeie uitleg?
Welkom :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 92553 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:48:
[...]

ok maar mijn topic wordt wel afgekraakt enzo...
Daar maak je het dan toch ook echt zelf naar?
wat is de registrar? ik snap het gewoon niet zo goed..
In het geval van een .nl domein www.sidn.nl. En ja, je zult toch altijd (betaald) je domein moeten laten registreren, aangezien er per tld maar 1 registrar is. En vaak komt het er op neer dat als je een domein registreerd dat je DNS er gratis bij krijgt... Maargoed, als je moeilijk wilt doen en het zelf wil gaan doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78460

Wat zit je nu allemaal moeilijk te doen. Koop gewoon voor 15 euro bij een willekeurig hosting bedrijf een domein en laat ze het doorverwijzen naar jouw webserver. Zelf een DNS server hosten kan ook maar dat gaat een beetje het doel hier voorbij lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

en als de TS dan wel wil weten hoe ie zn eigen DSN opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
RammY schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:03:
en als de TS dan wel wil weten hoe ie zn eigen DSN opzet?
Dan kan dat ook, maar vrees ik voor de TS dat hij niet erg veel hulp gaat krijgen hier. Het opzetten van een eigen nameserver lijkt me vrij complex en ik denk ook niet dat iemand het voor zijn plezier gaat doen... :)

Maargoed, ik ben ook wel benieuwd, dus mochten er mensen ervaring mee hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

XanderH schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:15:
[...]

Dan kan dat ook, maar vrees ik voor de TS dat hij niet erg veel hulp gaat krijgen hier. Het opzetten van een eigen nameserver lijkt me vrij complex en ik denk ook niet dat iemand het voor zijn plezier gaat doen... :)

Maargoed, ik ben ook wel benieuwd, dus mochten er mensen ervaring mee hebben...
Ik heb toch even niks te doen, dus laat ik eens een poging wagen.
Het begint allemaal met het registeren van een domein.
Hiervoor moet je voor .nl domeinen bij de SIDN zijn. (www.sidn.nl)
Je kan niet als particulier persoon bij SIDN een domein registeren, dat moet via een zogenaamde registrar, oftewel een bedrijf dat bij de SIDN aangesloten is. Praktisch alle webhosters zijn dat.

Bij het registeren van een domein bij SIDN moeten 2 nameservers opgegeven worden.
Dit kunnen hosts zijn, of ip adressen.
Ik weet niet of je 2 verschillende hosts kan opgeven die naar hetzelfde ip verwijzen, nog nooit geprobeerd.

Als je thuis een DNS wil draaien moet 1 van de 2 hosts dus verwijzen naar het ip van je connectie thuis. Vervolgens moet je poort 53 voor inkomend UDP verkeer openzetten op je thuislijntje.

Poort 53 moet doorgeschopt worden naar een machine die DNS services draait.
Ik heb alleen ervaring met DNS onder unix en dan heb je grofweg de keuze uit tinydns of bind.
Beide zijn via praktisch alle package managers binnen te halen, apt-get install bind9 / emerge tinydns etc etc....en elk heeft zo zijn voordelen en nadelen.

Ik heb zelf de meeste ervaring met BIND, dus een korte uitleg over BIND.
BIND werkt met zogenaamde zones.
Elk domein en elke IP range heeft een zonefile.
Dit moet je voor je zien als een file met daarin simpelweg een tabel met welke ip's bij welke subdomeinen horen.
Een voorbeeldje.
Een zonefile kan heel veel opties bevatten, voor meer info zie http://www.google.com/search?q=dns+zone+files.

Voor zogenaamde reverse DNS, dus het koppelen van een hostname aan een IP adres moet je de controle over een ip range hebben, jouw dns moet authoritative zijn voor de range zoals dat heet.
Verder werkt het hetzelfde als een gewone zonefile, alleen dan omgekeerd. Voor nu is dit even niet zo belangrijk, reverse DNS is niet nodig op een thuisverbinding aangezien je maar 1 IP adres hebt en deze niet zelf kan beheren.

Op het moment dat iemand nu bijvoorbeeld www.domein.nl intypt, zoekt de DNS van zijn eigen ISP contact met SIDN, ziet dat jouw DNS verantwoordelijk is voor domein.nl, en stuurt een query naar jouw DNS met de vraag welk IP adres bij subdomein www van domein.nl hoort.
Jouw DNS kijkt dan in zijn zonefile voor domein.nl en kijkt welk IP adres bij www hoort, en geeft dat IP adres terug aan de vragende DNS server.
Die geeft het IP adres dan weer door aan de client die het verzoek deed.

De client zoekt vervolgens verbinding met het teruggekregen IP adres op poort 80 en stuurt een HTTP GET verzoek voor www.domein.nl. De webserver op poort 80 van dat IP geeft dan de content die volgens de ingestelde configuratie bij www.domein.nl hoort.

Dit is een hele simpele voorstelling van zaken, het is bij lange na niet compleet en veel dingen zijn totaal niet uitgelegd, maar naar mijn inziens geeft dit wel een redelijk beeld van hoe het opzetten van een eigen dns in zijn werk gaat.

Amen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 18-06-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RammY schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:56:
Met TS eens.

En trouwens.
Het is juist heel interesant hoe je je eigen DNS opzet thuis.
Heb ik ook wel oren naar.
Dus iemand een goeie uitleg?
Welkom :)
thx voor medeleven :P

naah ik koop wel een keer een betaalde host (ooit als ik daar zin in heb), tot die tijd doe ik 't wel met dyndns.org ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 92553 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 22:20:
naah ik koop wel een keer een betaalde host (ooit als ik daar zin in heb), tot die tijd doe ik 't wel met dyndns.org ofzo ;)
En het leuke is, ook al draai je zelf je DNS, betalen moet je toch wel voor de domeinnaam...

Overigens, zo duur hoeft het niet te zijn, bij TransIP heb je al een domeintje inclusief DNS voor €5.99 per maand (ex btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een credit card hebt kun je gewoon bij joker.com je domein registreren en dan hosten zij ook de dns voor je. Je hoeft alleen het IP van je computer op te geven. Veel makkelijker en goedkoper kan het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Anoniem: 76468 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:27:
[...]

Op het moment dat iemand nu bijvoorbeeld www.domein.nl intypt, zoekt de DNS van zijn eigen ISP contact met SIDN, ziet dat jouw DNS verantwoordelijk is voor domein.nl, en stuurt een query naar jouw DNS met de vraag welk IP adres bij subdomein www van domein.nl hoort.
Jouw DNS kijkt dan in zijn zonefile voor domein.nl en kijkt welk IP adres bij www hoort, en geeft dat IP adres terug aan de vragende DNS server.
Die geeft het IP adres dan weer door aan de client die het verzoek deed.
Sorry :P maar moet toch ff commentaar leveren :)
Jij zegt. Iemand tikt domein.nl in en zoekt bij SIDN. Fout :)

Bij een request kijkt je ISP in de DNS ROOT SERVERS en je ISP hou een soort van proxy bij dus dan gaat dat weer sneller bladiebla.
Als jij een domein registreert mag (als enigste in Nederland) de SIDN dat weer laten plaatsen in de DNS ROOT SERVERS.
Zo ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RammY schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:30:
[...]

Sorry :P maar moet toch ff commentaar leveren :)
Jij zegt. Iemand tikt domein.nl in en zoekt bij SIDN. Fout :)

Bij een request kijkt je ISP in de DNS ROOT SERVERS en je ISP hou een soort van proxy bij dus dan gaat dat weer sneller bladiebla.
Als jij een domein registreert mag (als enigste in Nederland) de SIDN dat weer laten plaatsen in de DNS ROOT SERVERS.
Zo ongeveer :)
Alleen heeft iemand die niets van DNS weet geen benul van root servers en heb ik het expres makkelijk gehouden door te zeggen dat het bij SIDN opgezocht wordt.
Anders kan je er ook meteen bijzetten hoe de DNS queries via BGP naar de plek van bestemming worden geroute, etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147703

Dag vriendjes...

Om maar snel een antwoord op de vraag van Jellard23 te geven verwijs ik allen door naar de volgende site. HIER vindt Jellard23 alles wat hij nodig heeft om het zelf te doen.

Succes Jellard23 !

http://doc.nl.linux.org/HOWTO/OpzettenVanDNSServer-NL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147703 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:25:
Dag vriendjes...

Om maar snel een antwoord op de vraag van Jellard23 te geven verwijs ik allen door naar de volgende site. HIER vindt Jellard23 alles wat hij nodig heeft om het zelf te doen.

Succes Jellard23 !

http://doc.nl.linux.org/HOWTO/OpzettenVanDNSServer-NL.html
Prima HOWTO, alleen is het stom om dingen zelf te gaan compilen en installen als je distro een package manager heeft.
Voor Gentoo bijv. emerge bind, voor Debian apt-get install bind9 etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Het is vooral stom om een DNS server op te zetten als je alleen maar een domeinnaam wilt laten resolven naar een bepaald ip adres. Bovendien zul je zelf sowieso minstens twee DNS servers moeten hebben. Twee servers voor een enkele domeinnaam is best belachelijk.

Gebruik gewoon de DNS servers van een of ander bedrijf waar je je domeinnaam registreert. Dan ben je voor een paar tientjes klaar en heb je professionele ondersteuning.

Gelet op de opmerkingen van de topicstarter ben ik geneigd te zeggen dat hij überhaupt helemaal geen servers moet hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90673

Anoniem: 26306 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:51:
Het is vooral stom om een DNS server op te zetten als je alleen maar een domeinnaam wilt laten resolven naar een bepaald ip adres. Bovendien zul je zelf sowieso minstens twee DNS servers moeten hebben. Twee servers voor een enkele domeinnaam is best belachelijk.

Gebruik gewoon de DNS servers van een of ander bedrijf waar je je domeinnaam registreert. Dan ben je voor een paar tientjes klaar en heb je professionele ondersteuning.

Gelet op de opmerkingen van de topicstarter ben ik geneigd te zeggen dat hij überhaupt helemaal geen servers moet hebben draaien.
Doe niet zo moeielijk www.serverthuis.nl kun je zelfs gratis een subdomein aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Anoniem: 90673 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:31:

Doe niet zo moeielijk www.serverthuis.nl kun je zelfs gratis een subdomein aanvragen
En voor een eigen domein ben je dus voor 3 tientjes per jaar al klaar.
Zoveel nieuws vertel je niet, dus die kick na een jaar is redelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Een eigen domiennaam aanvragen -> 19 Euro per jaar
Een eigen DNS draaien (gratis) -> www.zoneedit.com

Hmm zie nu pas dat het een late kick is, sorry :-(

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 17-07-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337765

Hallo ik heb al een camera systeem op modem ip draaien maar wil graag nog een dns bij draaien kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sure.

offtopic:
Kom op zeg, wat meer info en inzet is wel handig.
Gewoon een DNS server vinden en een A record naar je IP aanmaken. Klaar.

Of je hostsfile aanpassen op je pc.

[ Voor 94% gewijzigd door Boudewijn op 07-01-2010 20:15 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimBox.NL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 11:20
Ik zie dat ook wel zitten, een eigen DNS server...
Niet te verwarren met een nameserver, die heb ik liever niet lokaal staan.

Mocht iemand weten hoe je deze onder windoos aan de gang krijgt hoor ik da graag. PoerDNS etc werkt er niet (meer) op, was ook al even geleden.

Met name voor het zelf hosten van een lading subdomeinen is dat wel heel erg handig. Ook kan ik er snel andere DynDNS achtige zaken mee opzetten (plan is er) onder 3qr.nl, g16.nl en nog wat andere lekker korte namen ;)

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je weet dat om het goed te doen je minstens 2 DNS servers behoort te hebben he? Ik zou dat lekker bij mijn domeinenboer regelen om heel eerlijk te zijn.

offtopic:
Je ben een frankensteintopic aan het maken vriend :D

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een kick van 15 jaar... @SimBox.NL graag even een nieuw topic starten voor je eigen vraag.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.