Toon posts:

Draadloze internet verbinding valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gister draadloos netwerk met 3 pc's.
De hoofd pc staat beneden en de andere pc's staan op de zolder.
De internet verbinding is wel goed maar het signaal is wel zwak tot zeer laag maar voor internet maakt dit toch niet veel uit.

- Kabel internet Wanadoo Premium
- Zwarte Motarolla modem
- Sitecom Wirel. Broadband Router 54 Mbps bij Paradigit gekocht

Ze adviseerde mij om ( 3 maal) MSI wirless netwerkkaartjes te kopen in plaats van de Sitecom slecht 5 euro goedkoper.

MSI Wireless LAN PCI Card 54Mbps Retail
http://www.paradigit.nl/pdf/10008385v.html

Ik het nu wel internet verbinding, maar om de 10 à 20 min valt de internet verbinding voor 10 sec weg.
Misschien kan iemand mij hier mee helpen, ik heb er zelf niet zo veel verstand van, maar een vriend van me heeft het geïnstalleerd, ik heb even zitten lezen iedereen zegt dat die Sitecom wireless routers slecht zijn, is het misschien een idee om deze in te ruilen tegen een ander merk Router ?

Gegroet, al vast bedankt

Ewout

Verwijderd

Topicstarter
Of kan het misschien ook aan die netwerkkaartjes liggen te slecht ontvangst ofzo ?

MSI Wireless LAN PCI Card 54Mbps Retail
http://www.paradigit.nl/pdf/10008385v.html

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb een beetje hetzelfde euvel. Ik zit nu buiten draadloos te internetten en remote te werken op een server. Maar die 10 minuten dat ik nu buiten zit, is de verbinding al 3x weggevallen.

De accespoint (3com 54Mbit 3CRWE454G72) staat een verdieping hoger naast het raam. In de laptop zit een Intel 2200bg 54 Mbit wireless kaartje.

Wat heb ik geprobeerd:
- Plek van de accesspoint veranderen
- Antennes anders zetten
- Firmware upgraden van de accesspoint
- Nieuwe software voor het intel kaartje.
- WPA key veranderen/korter maken maken.
- Van channel wisselen (heb ze allemaal gehad)
- Laptop opnieuw geinstalleerd.

Dit alles heeft weinig/geen effect.

Nu zit ik te denken aan een merk conflict (net als cisco en 3com switches eigenlijk niet samen kunnen werken).

Wat me wel opvalt, is dat de verbinding slecht wordt als ik b.v. bestanden ga kopieren.

Is dit bij jou ook zo?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Of onderstaande ook bij jouw van toepassing is weet ik niet maar toch even wat ik ervan denk:

* Als je verbinding al aangeeft op het randje te zitten, dan kan hij dus uitvallen.
* Draadloze netwerken moeten binnenshuis, zonder problemen 100% zeker binnen 15 meter blijven werken. Doen ze dat niet, dan heb je 1) Prutzooi, 2) Last van storing van andere apparatuur

Al meerdere malen heb ik kennissen van me zelf met draadloze netwerkjes zien rommelen, eerst Qtek, dan sitecom dan smc en daarna een echt merk. (LinkSys, Asus, Speedtouch ..... noem maar op).
Je verwacht het al, al die C merken gaven allemaal stuk voor stuk dezelfde problemen: verbindingsproblemen.
Alle spulletjes vervangen voor het iets duurdere A merk en voila, een groene balk voor ontvangst en nooit meer problemen gezien.

Wat ik zelf in huis heb: 1x Speedtouch 570i ((i=ISDN, zonder i=POTS) ADSL modem, incl ethernet + wireless router) en in de laptop een speedtouch wireless pcmcia kaart. Kosten waren om van te lachen, verbindingen zijn prima en nooit problemen.
Installatie kostte mij precies 6 minuten. (incl aansluiten ADSL lijn e.d.).

Trek zelf je conclusie.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 19-06-2005 13:09 ]

Alles kan stuk.