Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

soort van cdrw duplicate tower...

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HI all.. ik wil voor een maatje van mij die in de muziek bezig is een duplicator tower maken.
Ik wil het zelf gaan bouwen maar kan alleen nergens wat vinden....
Ik wil dan een tower waar 6 cdrw's in kunnen, zodat hij zelf zn eigen ding kan produceren..
Iemand een idee wat ik allemaal nodig heb en waar ik dat vandaan haal?
alvast bedankt!!

Italiaantje...

Verwijderd

hallo

Ik heb wel 3 scsi cd-rom towers, hier zitten nu wel cd-rom spelers in maar hier kunnen ook zo 7 cd-branders (scsi) in!

voor meer interesse mail me maar: john.hielema@planet.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Kijk bij de eerste de beste webshop naar een bigtower en bestel je die inclusief onderdelen? En wat een onzin dat je nergens iets kunt vinden, over dit onderwerp is genoeg te vinden.

En het zelf produceren laat je door een professionele cd-perser doen, je gaat toch niet zelf 6 kopietjes tegelijk maken?

[ Voor 18% gewijzigd door André op 18-06-2005 14:03 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Zou het niet makkelijker zijn om er een te kopen?

Zo'n tower moet een OS draaien op de een of andere manier (CDRW-drives hebben geen intelligentie om uit zichzelf te gaan kopieren), dus moet min of meer een PC bouwen.

Je zou kunnen beginnen met een Epia boordje of zo (deze zijn lekker klein en kan je dus makkelijk inbouwen in een kast naar keuze). Linux is waarschijnlijk een goede keuze als beginsel voor het OS.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44
Ik heb laatst een klein dvd 'bakstraatje' gehad (te leen).

Bovenin zat 1 DVD speler en daaronder 3x een DVD brander... zo kan je van 1 CD/DVD een kopie maken... Dat ding zit een display op met druktoetsjes enzo zodat er zonder tussenkomst van een PC toch 3 kopietjes gemaakt kunnen worden :)

Het heet een CD/DVD Duplicator, deze versie had ik te leen, er zijn meedere versies van

http://www.dvdduplicator....ml?dvdduplicator/copybox3
http://www.cdduplicator.nl/cdduplicator/copybox3.html

www.dvdduplicator.nl
www.cdduplicator.nl

Oh ja, en de prijzen zijn ex. BTW en ze zijn niet goedkoop... Maar ik denk dat je de kosten er uit eindelijk wel uit haalt als je CD's goed verkopen :)

[ Voor 29% gewijzigd door ipsec op 18-06-2005 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:02:
Kijk bij de eerste de beste webshop naar een bigtower en bestel je die inclusief onderdelen? En wat een onzin dat je nergens iets kunt vinden, over dit onderwerp is genoeg te vinden.

En het zelf produceren laat je door een professionele cd-perser doen, je gaat toch niet zelf 6 kopietjes tegelijk maken?
waarom nu zo'n popie jopie antwoord.. heb heel wat zaken afgebeld maar de tower alleen hebben ze allemaal niet... en mijn andere vraag dan... wat voor spul moet ik hebben? kan ik dat niet als een 'domme' duplicator gebruiken en het via zijn pc laten branden met bijv Nero (die ondersteund mulitple cdrw's)
En idd wel.. hij wilt er 6 tegelijk branden... klein beginnen... om wat te verspreiden in winkels in de buurt..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 14:57 ]

• ipsec
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:51:
[...]

waarom nu zo'n popie jopie antwoord.. heb heel wat zaken afgebeld maar de tower alleen hebben ze allemaal niet...
En idd wel.. hij wilt er 6 tegelijk branden... klein beginnen... om wat te verspreiden in winkels in de buurt..
http://www.cdduplicator.n...tml?cdduplicator/copybox7 :Y)

Verwijderd

http://www.cdduplicator.n...ml?cdduplicator/copybox14 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 14:54 ]

• ipsec
Die kon ik ook lenen als ik wou...

Een beetje overdreven voor 2 kopietjes maar wel leuk natuurlijk >:)

Verwijderd

Topicstarter
thanx.... die pages had ik al gezien... maar ik wil hem zelf bouwen om wat kosten te besparen....
Wat heb ik dan evt nodig... een scsi controller, de drives zelf heb ik al.. mobo en prc?? of kan ik dat aansturen via zijn eigen pc?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Heb je enig idee wat het kost om zomaar ff een cd'tje te laten persen?
Blijkbaar niet dus.

Je kan ook heel goed gewoon 4x een brander in een PC hangen. Software zoals DiskJuggler kan automatisch naar meerdere branders tegelijk kopieren. Zeker als je enkel CD branders neemt dan hoeft dit niet zoveel te kosten. :)
Of er andere software is dit het kan weet ik niet.

Senile! Senile Oekaki

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, kijk eerst zelf eens rond om op ideen te komen. GoT is niet een forum waarop je vragen neerdumpt van 'ik wil dit, hoe moet ik dat doen?' maar eerder iets waar je na zelf rondzoeken en ontwerpen maken feedback zou kunnen krijgen op ideeen en mogelijke oplossingen voor problemen. Ga dus eerst zelf maar zoeken en nadenken en als je daarna nog problemen hebt, kan je met inachtneming van de CM&E policy een topic starten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.