Wireless TV

Pagina: 1
Acties:

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 15:40
Hallo,

ik volg al een tijdje tweakers.net maar dit is mijn eerste post, hurray :-)

Anyway, ik ben op zoek naar een methode om draadloos TV te kijken in mijn studio. Mijn oog viel op de marmitek Cablelink 75, die draadloos TV-signaal verzendt en ontvangt. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat beters? En hoe zit het met kwaliteit van het beeld?

mvg,
Nick

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Hallo,

Ik heb zelf zo'n draadloos setje voor de TV in de slaapkamer. De afstand is ongeveer 20 meter (appartement) en in een directe lijn moet de straal door ong. 5 muren. De ontvangst is prima, de afstandsbediening werkt echter niet. Nu is dat voor mij geen probleem. Voor het slapen gaan zet ik de video (die het signaal verstuurd) op 1 en tijdens de herhaling van netwerk val ik in slaap. Soms, als ik netwerk overleef, strompel ik nog even naar de woonkamer voor de video op 2 (herhaling nieuws en sport) of 3 (herhaling Nova) te zetten om die nog even mee te pakken.

Kwaliteit is prima, soms als de buurman zijn magnetron gebruikt (meestal rond 01:30 voordat tie moet gaan werken) heb ik even storing maar dat is logisch.

p.s. Mijn setje is van Marmiterk, ooit voor 80 gulden (toen nog) gekocht op een beurs.

[ Voor 7% gewijzigd door Eijkb op 18-06-2005 14:00 ]

.

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan ook iets als Digitale TV van KPN nemen of Digitenne. Met'n set-top-boxje (dus'n apart tunertje) die je op je TV aansluit en je bent klaar.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878524/sc=5e62e5

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 15:40
bedankt alvast voor de snelle reacties. Ik ga ook voor een setje van Marmitek gaan denk ik, volgens de meeste reviews best wel betrouwbaar.

Ik ben trouwens Belg, dus de KPN oplossing is geen optie :)