CHMOD op server aanpassen vanuit XP

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoals de topictitel al zegt: ik zit thuis, heb een website, waar ik bestanden aan het uploaden ben. Alleen het probleem is, dat bij upload ze de verkeerde CHMOD krijgen. Dat kan ik dan fijn handmatig gaan instellen. Voro een paar bestandjes is dat niet erg, maar niet voor de hoeveelheid die ik doe. Het zijn namelijk veel files in veel directory's.

Na de search gebruikt te hebben, ben ik er nog niet achter.

Ik zou Calcs moeten gebruiken. Maar hoe krijg dat commando dan een verbinding naar de server?

Vanuit de commado prompt (FTP) lukt het ook niet erg. Kun je dat überhaupt wel?

Bestaat er een programma waarmee je van afstand (dus thuis XP > server) het commando CHMOD kunt gebruiken? Dan bedoel ik dus niet met een FTP programma. Dat is dan wel mooi grafisch, maar je kunt dan niet alle parameters opgeven.

==
hoi

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 09:13
Voor zover ik weet kan je met flashfxp wel alle parameters opgeven

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

mr.d0hage schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:18:
Voor zover ik weet kan je met flashfxp wel alle parameters opgeven
Zekers weten, ook voor dir's en subdirs met alle bestanden in een keer....
Als je alleen alle bestanden door elkaar hebt staan, wordt het lastig.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Eusebius
  • Niet online
Ik zat net FlashFXP uit te proberen :) Nadeel is alleen dat je er na 30 dagen voor moet betalen. Jammer dat er geen alternatief (gratis) programma is.

Wel loopt FlashFXP vast als ik van de ene directory naar de andere kopieer (bv van /dir1/ naar /dir2/) =. Zowel bij een paar bestanden als een hele hoop.

==
hoi

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Twee dingetjes die me zomar invallen;
Bestanden zippen, zipfile ftpen, op server unzippen.
Of rcp
succes

• Eusebius
  • Niet online
De oplossing:

UltraFXP 1.0.7 - is een FTP / FXP prog. De originele website is uit de lucht, maar de eerste hit op google leverde een treffer op. Nadeel is dat het programma niet meer verder ontwikkeld wordt (who cares).
Je kunt van Ftp naar Ftp kopieren (FXP dus :) ) en chmod ook voor CHMOD instellen.

==
hoi

Pagina: 1