Garantie Medion

Pagina: 1
Acties:

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Mijn laptop harde schijf is nog geen jaar geleden (september 2004) vervangen tijdens een reparatie, maar nu is hij weer kapot. Momenteel zit mijn laptop wel uit zijn 2 jarige garantie periode, maar de harde schijf is nog geen jaar oud en zou dus nog garantie moeten hebben neem ik aan. Als ik de serial number controleer op de website van de fabrikant krijg ik te horen 'Return to point of purchase'
Dus stuur ik een mailtje naar medion en krijg ik dit terug:

"Helaas wordt op gerepareerde onderdelen geen extra garantie gegeven. Deze loopt dus met het notebook samen af.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Kan medion dit zo maar doen?
En waar moet ik anders met mijn hardeschijf heen om garantie te claimen, op de hardeschijf staat May-2004, maar hij is pas in september 2004 geplaatst en alleen medion weet dat. Dus als ik hem naar de fabrikant zou sturen zouden ze denken dat de schijf ouder dan 1 jaar is.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39

André

Analytics dude

Heb je het bonnetje van de reparatie nog? Dat is je bewijs :)

Verwijderd

Dit is gebruikelijk toch? De garantie is immers op de laptop en niet op het onderdeel..

• Rutger Mulder
Ze hebben mij nooit een reparatie bon gegeven van die hardschijf, of verteld wat er vervangen is. Ik kreeg hem toen gewoon terug gestuurd en ik moest maar aannemen dat het goed was ofzo. Direct toen ik mijn laptop destijd terug kreeg van medion kon ik hem meteen weer opsturen want ze hadden mijn defecte ram geheugen niet vervangen en mijn toetsenbord was ineens kapot. Toen ik hem voor de 2e keer terug kreeg stond er op de bon (die er deze keer wel bij zat :/ ): ram, keyboard en cd-rom/brander (scheen ook kapot te zijn).
Ik weet dus dat die HDD vervangen is omdat er nu een ander merk inzit en de datum die erop staat may-2004 is en de laptop is in 2002 gekocht.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:52:
Dit is gebruikelijk toch? De garantie is immers op de laptop en niet op het onderdeel..
Dat zal wel, maar medion zou toch nog klant vriendelijk kunnen zijn en de garantie claimen bij de fabrikant lijkt mij, en ik zou de verzend kosten best voor mijn rekening willen nemen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kijk eens op de site van je hdd fabrikant, als je geluk hebt kun je hem daar rechtstreeks heensturen. (als het geen OEM is).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Rutger Mulder
'Return to point of purchase'

zal dus wel oem schijf zijn

Verwijderd

oem onderdelen hebben standaard een jaar garantie..

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Stuur desnoods een aangetekende brief naar Medion met het gehele verhaal er in. Dus alle reparaties die de laptop in de eerste twee jaar van zijn leven al gehad heeft.Uit jouw verhaal begrijp ik dat je namelijk bijna al een laptop in onderdelen er bij hebt gehad. In mijn ogen had de laptop al eens in zijn geheel vervangen moeten worden, aangezien er structueel iets mis is met dat ding.

Of je moet hem als vliegende schotel gebruiken. Ik hoor van mijn broertje wel eens hoe sommige studenten met hun laptop omgaan. (smijt en pleur werk) Ik weet niet of jij daar onder valt, ik neem aan van niet. Zo niet probeer bovenstaande eens.

En claim als nog garantie of vervangende laptop.

Geef desnoods de reperatie datums op in je brief en stuur zoveel mogelijk bonnen (kopiën houdt zelf het orgineel) mee.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 18-06-2005 13:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 08:22

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Op vervangende onderdelen wordt door Medion 3 maanden garantie gegeven, ook als de garantie voorbij is of ondertussen verloopt.

Edit: Wat is het typenummer trouwens?

[ Voor 14% gewijzigd door Bastiaan op 18-06-2005 14:00 ]

Pagina: 1