Toon posts:

6800le vs 9800pro in battlefield 2

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart zou sneller zijn in battlefield 2?

Er zijn maar weinig benchmarks te vinden van de battlefield 2 demo dus vraag ik het jullie.

6800LE kost 149 euro tegen over de 125 van de 9800PRO

Verwijderd

ik -denk- dat je beter voor die 6800le kan gaan. Die is later op de markt gekomen. Dus zal wel weer iets verbeterd hebben. Misschien eens naar de 3dmarks kijken van die 2 kaarten?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.tcmagazine.inf...d=155&perpage=1&pagenum=1 hier een aardige test die wel wat zegt: Ati gaat duidelijk beter in Battlefield. 9800pro iig beter dan de 6800le zonder tweaks. Toch zou ik liever de 6800le kopen omdat je daar toch wat meer mogelijkheden mee hebt (in andere spellen / unlocken).

Verwijderd

Welja, wat een kromme benchmark is dat. Ik heb een geforce 6800 en ik draai echt niet op 11 FPS @ 1024x768... Eerder richting 50 FPS (of hoger)!!!

(met 77.30 zat ik rond de 30-40fps volgens FRAPS, nu met de 77.62 draait hij echt heel veel sneller, dus denk rond de 40-60 FPS of zo....)

Die 11 FPS zou btw een schokkend beeld opleveren... Niks van gemerkt hoor! Dus geloof de score van Fraps eerder. The ingame settings staan bij mij nu @ 1280x960 4xaa Ultra_High mode en draait super vloeiend met de 77.62 driver (met 77.30 veel slechter). (okey, ik heb een 6800GT en geen NU, maar die NU die in die test is opgenomen is hooguit 1/3 trager.

Conclusie: Haal een 6800le en unlock die pipes (gaat heel erg eenvoudig via rivatuner.. echt een paar klikjes en voilà). Je hebt dan een volwaardige 6800NU kaart als je hem ook nog iets overklocked (en als je een beetje geluk hebt natuurlijk, dat de unlock werkt is niet gegarandeerd maar de kans is groot). 6800LE is een mooi kaartje, heb hem zelf ook gehad... Prijs kwaliteit is hij helemaal top. Andere interessante kaarten in hetzelfde prijs segment is de 6600GT (AGP/PCI-E) of de normale X800 (als die er uberhaupt in agp is).

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:38 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ook ik zou zeker voor de 6800LE gaan, die kan als je mazzel hebt tot wel 2x zo snel zijn als de 9800PRO, teminste als je puur naar de 3dmark score's gaat kijken, en het unlocken en overklokken mee rekend

het kan idd best zo zijn dat BF2 liever een ATI kaart heeft dan een NVIDIA, maar des ondanks denk ik toch dat de LE beter zal presteren

sowieso is de 6800LE standaard al sneller dan de 9800PRO en daar komt het overklokken en unlocken dus nog bij, doe je dat dan laat ie de 9800 echt ver achter zich, en voor die 24 euro dat de 6800 meer kost... nou dan weet ik het wel hoor :P

kijk ook ff in het 6800LE topic daar kan je mooi zien welke kans je maakt op het volledig unlocken en kan je ook 3dmark score's zien en hoever ie ongeveer zal overklokken

als met al is hier de keuze 9800/6800 snel gemaakt in mijn mening, ik heb zelf al een aardig tijd de 6800LE en ben er zeer tevreden over :)

edit : even ter vergelijking de 3dmark03 score van een 9800 zal denk ik niet (weet het niet echt zeker) boven de 7000 uitkomen wat je ook doet, dus ook als je em flashed naar een XT zelfs dan kom je (geloof ik) echt niet boven de 7K, echter mijn 6800LE haalt zo rond de 11K (natuurlijk wel volledig geunlocked en dik overgeklocked)

edit 2 : ik ben ff aan het zoeken naar een testje tussen deze 2 kaarten

kan zo 1,2,3 niet een test vinden tussen de 2 kaarten maar die zullen er vast wel zijn als je ff goed zoekt

hier is iig een picje van de 3dmark03 score's van diverse kaarten

Afbeeldingslocatie: http://img239.echo.cx/img239/5926/image0021wn.th.gif

zoals je kan zien op het plaatje komt de zelfs 9800XT niet echt boven de 7000 terwijl een LE (zoals die van mij) iets beter scoort dan een 6800GT, je moet er wel mazzel mee hebben maar standaard is ie al sneller en je kan vrijwel zeker altijd wel 1 setje pipelines open krijgen en ook overklokken doet iedere kaart wel

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2005 16:39 ]

Verwijderd

Battlefield 2 performance geforce 6800NU (geen LE, maar LE kan je wel unlucken naar NU meestal) en 9800 Pro!!! Test van Gamespot met Forceware 77.03 beta en catalyst 5.6 (laatste versie) voor ATI.

http://hardware.gamespot....2147-x-x-x&body_pagenum=3

Je ziet dus nu duidelijk dat een geforce 6 helemaal niet zo bagger presteerd in BF2 (11 fps 8)7 ) als die ene test je wilde laten geloven! Sterker nog, de 6800ultra houd de x850xt pe netjes bij op de hoogste resolutie met alle opties @ High!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb net de 6800le gekocht voor 150 euro en heb gelijk de overige pipelines geactiveerd, art effects in windows maar in battlefield merk ik er bijna niks van. kheb ook even 3dmark2003 gedraait maar het geeft wel een ERG goeie score!

Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.16/data/pics/score.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:37:
ok ik heb net de 6800le gekocht voor 150 euro en heb gelijk de overige pipelines geactiveerd, art effects in windows maar in battlefield merk ik er bijna niks van. kheb ook even 3dmark2003 gedraait maar het geeft wel een ERG goeie score!

[afbeelding]
hehehe vet man je hebt nu het record 3dmark03 op je naam staan :P

ik zou alleen niet de pipelines open laten staan als ze arti's geven ik weet niet precies of het echt schadelijk is maar zou het toch niet doen, en opzich is de kaart @ 12 pipelines ook al behoorlijk snel en geven de laatste 4 niet zo'n hele grote boost, het zou wel relaxed voor je zijn als iig 1 setje wel helemaal goed is

Verwijderd

Idd, kijken welke set pipes niet goed zijn is de beste oplossing. Als er nog 1 extra setje van 4 pipes goed is (dus 12p) is dat mooi meegenomen. Je kan dan beter ipv de andere kapotte 4 pipes te activeren, je klock speed omhoog gooien. Maar voor je dat doet, eerst even verdiepen in het hele overklokgebeuren, want volgens mij heb je dat nog niet gedaan!!!! Wat je daar gedaan hebt was best link. Dat grapje had je de videokaart kunnen kosten. Wees voorzichtig met die pipes (en je temperatuur!!) en deactiveer ze direct als ze niet functioneren.

Verwijderd

Topicstarter
kheb de kapotte pipeline er al uitgepikt en uitgeschakeld en draait nu prima met 12 pipelines. Dit is de eerste videokaart waar ik de pipelines kan activeren, verder wel ervaring met overclocken.

ik haal nu 9470 punten in 3dmark2k3

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:13:
kheb de kapotte pipeline er al uitgepikt en uitgeschakeld en draait nu prima met 12 pipelines. Dit is de eerste videokaart waar ik de pipelines kan activeren, verder wel ervaring met overclocken.

ik haal nu 9470 punten in 3dmark2k3
Kijk, dat is nog eens een score om over naar huis te schrijven!!! Dat had je dus never-niet met een 9800 Pro gekunt.. Die komt waarschijnlijk nauwelijks over de 6500 punten in 3d mark 03. BF2 zal heerlijk lopen bij jouw als je voldoende geheugen hebt (zo te zien wel).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Sorry hoor, maar hier moet ik gewoon even op reageren.
Iedereen maakt hier de kromme vergelijking dat je de 6800le moet overklokken, en dat hij dan de 9800pro verslaat..
dan moet je de 9800pro ook oc-en natuurlijk!
Flashen naar een 9800XT, en misch. daarna nog iets hoger klokken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

ThunderNet schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:12:
Sorry hoor, maar hier moet ik gewoon even op reageren.
Iedereen maakt hier de kromme vergelijking dat je de 6800le moet overklokken, en dat hij dan de 9800pro verslaat..
dan moet je de 9800pro ook oc-en natuurlijk!
Flashen naar een 9800XT, en misch. daarna nog iets hoger klokken.
Nee, dat is geen kromme vergelijking.. Ga jij maar eens kijken hoe een geflashte 9800pro presteerd (dus 9800xt benchmarks zoeken!) tov een kaart die 9,5k haalt!!! En zodra een 9800pro XT speeds heeft berijkt zit hij doorgaans ook behoorlijk aan zijn max.!!!

De 6800le behaald een veel grotere winst, dat kan ik je nu ook wel vertellen (dankzij de extra pipes en sm3.0). BTW heeft een maat van me een 9800pro (overgeklokt), maar mijn oude 6800le maakte gehakt van dat kaartje met 12p en 1,6v.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 00:20 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

Ja maar in de vergelijking die nu gemaakt wordt.
wordt er 1tje overgeklokt (van zijn stocksnelheden afgehaald)
en de andere niet.
Dat is gewoon krom!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

de 6500 punten in 3d mark 03, die ik eerder noemde gelden natuurlijk niet voor een 9800pro @ default...

Maar we (ik) begrijpen wat je bedoeld. BTW niet interessant meer eigenlijk. Hij heeft al een 6800le gekocht, welke lekker modbaar bleek.

Misschien kan de Topic Starter nog even de benchmark linkjes, welke genoemd zijn in dit topic, in zijn TS zetten? Is voor andere lezers wel handig.

Waar heb je die LE eigenlijk gekocht voor 150 euro??? Dat is echt een koopje voor 9,5k. Wel interessant voor pc van de rest van me fam. (ik heb hem gehad toen die nog 199 koste, maar zelfs dat is het waard, alleen zo hoog rijkt het budget helaas niet)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 00:28 ]

• PilatuS
  • Niet online
ThunderNet schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:17:
Ja maar in de vergelijking die nu gemaakt wordt.
wordt er 1tje overgeklokt (van zijn stocksnelheden afgehaald)
en de andere niet.
Dat is gewoon krom!
ja sorry hoor maar had dan ff mijn post gelezen in dit topic, daar staat de 3dmark score van de 9800XT en die is nog geen 7000, dus als je een PRO naar een XT flashed haal je ook niet meer dan 7000, ga je em dan nog overklokken kom je als je mazzel hebt op 8000

de TS haalt met zijn 6800LE een score van meer dan 9000 met zijn kaart en dat is zonder overklok

nou in mijn mening is dat verschil de 24 euro meer dan dik waard, en het mooiste is dat de kaart van de TS nu nog niet eens overgeklokt is :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:21:
de 6500 punten in 3d mark 03, die ik eerder noemde gelden natuurlijk niet voor een 9800pro @ default...

Maar we (ik) begrijpen wat je bedoeld. BTW niet interessant meer eigenlijk. Hij heeft al een 6800le gekocht, welke lekker modbaar bleek.

Misschien kan de Topic Starter nog even de benchmark linkjes, welke genoemd zijn in dit topic, in zijn TS zetten? Is voor andere lezers wel handig.

Waar heb je die LE eigenlijk gekocht voor 150 euro??? Dat is echt een koopje voor 9,5k. Wel interessant voor pc van de rest van me fam. (ik heb hem gehad toen die nog 199 koste, maar zelfs dat is het waard, alleen zo hoog rijkt het budget helaas niet)
ik heb de kaart gehaald bij de lokale hardwareboer waar ik voor inkoop (omdat ik er gewerkt heb) hardware kan krijgen. maar deze xfx 6800le is voor het zelfde geld te koop bij www.azerty.nl
ik moet nu alleen nog een andere bios erop flashen zodat de core voltage wat verhoogt zodat hij nog wat verder clockt.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:37:

[afbeelding]
Dit is kan niet, dikke fake!!

maar ik heb een 6800le en die doe het beter dan mijn 9800pro in battlefield2
ik heb een score in 3dmark2003 van zo een 11800 dan is hij wel unlockt en OC naar 360/830(core/mem)

koop de 6800le maar, is altijd (lees alle spellen) een stuk sneller dan 9800pro

• PilatuS
  • Niet online
ik moet nu alleen nog een andere bios erop flashen zodat de core voltage wat verhoogt zodat hij nog wat verder clockt.
als ik jou was zou ik hier ff goed over na denken, er is iemand in het 6800LE topic die er 1,2 heeft opgezet en zijn kaart is nu hardstikke dood, het kan ook prima gaan hoor want er zijn ook mensen waarbij ie al een half jaar op 1,3 of zelfs 1,4 draait, maar er is dus geen garantie dat 1,2 goed gaat en al helemaal geen garantie dat op een nog hoger voltage goed zal gaan en blijven gaan

want het blijkt dus dat een verhoging van 0,1 volt je kaart al volledig kan slopen, ik heb er zelf waterkoeling op dus zou het wel moeten kunnen maar ik heb toch besloten om het maar niet te doen, ik mag ook helemaal niet klagen met mijn kaart want hij is volledig unlocked en klokt stabiel op 400/860

nou is het wel zo dat die kerel de eerste was waarvan ik hoorde dat ie op 1,2 dood is gegaan, dus in zeker 90% van de gevallen zal het wel goed gaan, maar ik zou als je het toch wilt doen er zeker niet meer dan 1,2 op gooien

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik durf het zelfs met waterkoeling toch niet aan

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

dat is de eerste keer dat ik hoor dat een 1.2 volt dood is.
Ik heb zins een paar weken 1.2volt en hij doet het nog goed

zou het niet kunnen dat het al een brakken kaart was, want 0,1volt is niet veel nog geen 10% en dat valt
denk ik wel in de marge.

edit:

ik ben met de 1.2volt bios van 360Mhz naar 400Mhz gegaan dus het heeft wel geholpen

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 19-06-2005 14:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
het zou best kunnen dat het gewoon een slecht kaart was idd, maarja misschien zijn er wel meerdere slechte kaarten in omloop, als ie bij jou al een paar weken stabiel draait zal ie dat ook wel blijven doen, bij die kerel was ie echt binnen een paar uur dood

ik was dus ook van plan om er 1,2 op te gooien maar doe het nu maar toch niet, ok er is een kans van ik schat 10% dat het niet goed gaat maarja je zal die pech maar hebben, en aangezien ik op dit moment echt geen ene cent heb liggen doe ik het toch maar niet

en ja het was voor mij ook de eerste keer dat ik hoorde dat iemand op 1,2 zijn kaart had gesloopt

edit : hehe ik zit met 1,1 al op 400 kan je nagaan wat ie op 1,2 zou doen met waterkoeling :P

als ik over een tijdje weer wat geld heb denk ik dat ik het opzich kleine risico wel ga nemen maar voorlopig nog ff niet, en ik zou het ook jammer voor de TS vinden als ie zijn net nieuwe kaart zou slopen vandaar de waarschuwing :)

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 19-06-2005 14:31 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hoe kom je bij 10% ???

Dit is de eerste kaart in dit forum naar mijn weten (ik heb het wel bij 1.3 en 1.4 gehoord maar 1.2 nog niet)

Maar er zijn al zoveel kaarten waar het wel goed ging, dat de kans erg klien lijkt te zijn (minder dan 1% )dat hij bij 1.2 volt het begeeft.

• PilatuS
  • Niet online
ik zei ik ook ik schat 10%, ik neem aan dat als het bij 1 kaart gebeurt dat het vast niet de enige is, het zou ook idd best eens 1% kunnen zijn maar daar kom je toch nooit achter, dit omdat er toch erg weinig mensen zijn die uberhaupt de kaart overklokken en unlocken, en dan is het percentage mensen die er meer volts op gooien nog kleiner

ik sloop zelden hardware en ben niet van plan om voor 25MHz het wel te gaan doen, ok de kans is erg klein dat je em op 1,2 sloopt maar met mijn huidige finaciele situatie is 1% kans al teveel

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik wat zitten over clocken (375x775) en zit over boven de 10000 grens.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Die 'afgedankte high-end" kaarten zijn echt relaxed zo te lezen :)
199~150€ voor 10k+ in 3d03 is echt wel leuk :)

Gabriël AM5

Pagina: 1