ook ik zou zeker voor de 6800LE gaan, die kan als je mazzel hebt tot wel 2x zo snel zijn als de 9800PRO, teminste als je puur naar de 3dmark score's gaat kijken, en het unlocken en overklokken mee rekend
het kan idd best zo zijn dat BF2 liever een ATI kaart heeft dan een NVIDIA, maar des ondanks denk ik toch dat de LE beter zal presteren
sowieso is de 6800LE standaard al sneller dan de 9800PRO en daar komt het overklokken en unlocken dus nog bij, doe je dat dan laat ie de 9800 echt ver achter zich, en voor die 24 euro dat de 6800 meer kost... nou dan weet ik het wel hoor
kijk ook ff in het 6800LE topic daar kan je mooi zien welke kans je maakt op het volledig unlocken en kan je ook 3dmark score's zien en hoever ie ongeveer zal overklokken
als met al is hier de keuze 9800/6800 snel gemaakt in mijn mening, ik heb zelf al een aardig tijd de 6800LE en ben er zeer tevreden over
edit : even ter vergelijking de 3dmark03 score van een 9800 zal denk ik niet (weet het niet echt zeker) boven de 7000 uitkomen wat je ook doet, dus ook als je em flashed naar een XT zelfs dan kom je (geloof ik) echt niet boven de 7K, echter mijn 6800LE haalt zo rond de 11K (natuurlijk wel volledig geunlocked en dik overgeklocked)
edit 2 : ik ben ff aan het zoeken naar een testje tussen deze 2 kaarten
kan zo 1,2,3 niet een test vinden tussen de 2 kaarten maar die zullen er vast wel zijn als je ff goed zoekt
hier is iig een picje van de 3dmark03 score's van diverse kaarten
zoals je kan zien op het plaatje komt de zelfs 9800XT niet echt boven de 7000 terwijl een LE (zoals die van mij) iets beter scoort dan een 6800GT, je moet er wel mazzel mee hebben maar standaard is ie al sneller en je kan vrijwel zeker altijd wel 1 setje pipelines open krijgen en ook overklokken doet iedere kaart wel
[
Voor 42% gewijzigd door
PilatuS op 18-06-2005 16:39
]