USB HD met autospin?

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 09:15

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na wat speurwerk bij bestaande USB HD schijven kan ik nergens terugvinden of er een functie op zit die vanzelf het draaien van de HD uitschakeld bij geen gebruik. Heb nu een USB Hd draaien die 24 uur loop en maar 10% van de tijd hoeft te lopen.

Ben ook al bij verschillende computer zaken geweest maar die kunnen me ook niet verdwer helpen :(

macOS 26.2

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De USB controllers die ik gebruik gooien die schijf wel in een slaapstand. Als je ze dan weer aanspreekt hoor je ze ook weer opspinnen, net zoals het met interne schijven is.

Ik moet er alleen wel bij zeggen dat het enkel het USB controller printje is, dus zonder voeding.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Kan je niet net zo goed die schijf gewoon loskoppelen/lostrekken. Het opnieuw aansluiten als je hem weer nodig hebt duurt toch maar een paar seconden?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Johny58 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:57:
Kan je niet net zo goed die schijf gewoon loskoppelen/lostrekken. Het opnieuw aansluiten als je hem weer nodig hebt duurt toch maar een paar seconden?
deed ik ook gewoon uitzetten. :P scheelt meteen nog meer stroom :D

404 Signature not found

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
Western Digital heeft voor zijn externe HDD's daar een stukje software voor...

Spindown or Stop Utility version 1.0

Explanation and usage of the Western Digital external drive Spindown or Stop Utility:

* Lists all Western Digital Combo, USB, and FireWire external drives connected to the USB and FireWire (1394) ports.

* Allows the user to send the external drive into standby mode where the drive spins down and consumes less power.

* Allows the user to safely remove (turn off) the drive from the system.

Please Note: When this utility is used, Windows does not know if the drives are being spun down. Applications need to wait until the drives become active before any drive commands are completed (e.g. read or write files). If any application does not wait, the operation will fail and errors may occur. It is recommended for the user to save any data before running this utility. Some drives may take up to several seconds to become active again. If a drive that is being accessed by Windows is sent into Standby mode, the drive may be automatically activated by the OS.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Johny58 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:57:
Ik gebruik een USB HD op een linksys NLSU2 deze staat boven. Nu is het zeer onhandig om steeds naar boven te lopen en dan de USB HD aan te zetten.

Heb extra voor deze optie gekozen om zowel op mijn vaste computer als op de laptop dezelfde documenten te kunnen benaderen en dat gaat perfect. Nu wil ik er een tweede USB HD op aasluiten om een backup van de bestaande te maken. vandaar dat ik op zoek was naar een versie met autospin.

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Icey schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:21:
Western Digital heeft voor zijn externe HDD's daar een stukje software voor...

Spindown or Stop Utility version 1.0
helaas krijg ik dit niet in de NLSU2

[ Voor 3% gewijzigd door error33 op 18-06-2005 14:10 ]

macOS 26.2

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
error33 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:06:
[...]

Ik gebruik een USB HD op een linksys NLSU2 deze staat boven. Nu is het zeer onhandig om steeds naar boven te lopen en dan de USB HD aan te zetten.

Heb extra voor deze optie gekozen om zowel op mijn vaste computer als op de laptop dezelfde documenten te kunnen benaderen en dat gaat perfect. Nu wil ik er een tweede USB HD op aasluiten om een backup van de bestaande te maken. vandaar dat ik op zoek was naar een versie met autospin.
Ik denk dat dit sowieso niet mogelijk is. Ik kan me vergissen, maar voor zover ik weet mag je bij de NSLU2 geen disks afkoppelen of uitzetten als deze aan staat (mag en kan wel bij usb memorysticks en andere verwijderbare schijven).

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Terw_Dan schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:50:
De USB controllers die ik gebruik gooien die schijf wel in een slaapstand. Als je ze dan weer aanspreekt hoor je ze ook weer opspinnen, net zoals het met interne schijven is.

Ik moet er alleen wel bij zeggen dat het enkel het USB controller printje is, dus zonder voeding.
welke zijn dit dan?

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Tom_G schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat dit sowieso niet mogelijk is. Ik kan me vergissen, maar voor zover ik weet mag je bij de NSLU2 geen disks afkoppelen of uitzetten als deze aan staat (mag en kan wel bij usb memorysticks en andere verwijderbare schijven).
Klopt, daarom ben ik op zoek naar een complete USB HD die zelf regelt of ie moet draaien of niet.

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
AHUM!!!

macOS 26.2

Verwijderd

Ik heb onlangs een Maxtor OneTouch II (300GB) aangeschaft, en die gaat na een tijd gewoon in slaapstand (1 uur of zo :? ) - met bijhorende blue LED lichtshow, trouwens.
De CD met soft heb ik daarbij niet geïnstalleerd, dus ik neem aan dat alles volledig in hardware wordt geregeld.

edit: de datasheet heeft het idd. over 'power management'

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 14:12 ]

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:04:
Ik heb onlangs een Maxtor OneTouch II (300GB) aangeschaft, en die gaat na een tijd gewoon in slaapstand (1 uur of zo :? ) - met bijhorende blue LED lichtshow, trouwens.
De CD met soft heb ik daarbij niet geïnstalleerd, dus ik neem aan dat alles volledig in hardware wordt geregeld.

edit: de datasheet heeft het idd. over 'power management'
Das nu goed nieuws. Wel jammer dat ik in twee winkels navraag heb gedaan over de maxtor met de doos op de balie maar beide zeiden dat ie niet terug schakelde. En dat uur in mijn geval zou goed uitkomen.

macOS 26.2

Verwijderd

Volgens de documentatie die erbij zit, kun je op Windows 'Maxtor OneTouch Settings' installeren, en dan o.a. de energie-instellingen wijzigen (en dus ook de tijd waarna het station in slaapstand gaat). Voor Mac OS X kan dat gewoon in System Preferences zelf (nog volgens de handleiding, ik heb geen OS X).

Bij mij spint ie toch echt down na een tijd; heeft een vijftal seconden nodig om terug wakker te worden...

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:02:
Volgens de documentatie die erbij zit, kun je op Windows 'Maxtor OneTouch Settings' installeren, en dan o.a. de energie-instellingen wijzigen (en dus ook de tijd waarna het station in slaapstand gaat). Voor Mac OS X kan dat gewoon in System Preferences zelf (nog volgens de handleiding, ik heb geen OS X).

Bij mij spint ie toch echt down na een tijd; heeft een vijftal seconden nodig om terug wakker te worden...
Als ik dat zo lees staat ie op mijn verlanglijstje :)

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na aankoop van de Maxtor OneTouch II werkt ie perfect. :)

De NSLU2 ziet er ook geen probleem in dat de Maxtor in de slaapstand :z gaat. Hij blijft netjes bereikbaar, spint op en hup alles bereikbaar.

Voor mij de ideale combinatie :)

macOS 26.2

Pagina: 1