Toon posts:

[HD] Maxtor 200gb schijf Corrupt mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen van GOT,

Ik heb sinds kort een probleem, mijn pc bleef uitvallen en ik kon de oorzaak maar niet vinden, dus heb ik de hele pc uit elkaar getrokken en zo min mogelijk kaarten erin gestopt, en geformatteerd
nu doet hij zo nu en dan opeens een foutcontrole, waarbij hij zwevende bestanden "terugzet"...
Nu kijk ik op de hardeschijf waar dus al die bestanden (mp3tjes) stonden en hij speelt niks meer af.
Heel af en toe zit er een werkend liedje tussen, maar die speelt dan een heel ander nummer af.

Nu heb ik dus een hardeschijf vol met liedjes die niet kloppen...weet iemand hier hoe dit komt en hoe dit op te lossen is, en hoe ik voorkom dat mijn pc dit niet opeens met alle andere bestanden ook gaat doen...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het zou mij heel gelukkig maken als ik het weer kan maken...

vrede,

Bop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je harde schijf gewoon een gare partitie tabel heeft en hierdoor continu alles verkeerd wegschrijft. Wat je daaraan kunt doen is gewoon die schijf formatteren en kijken of het probleem dan weg is.

Als je het probleem dan weer krijgt zou ik even kijken of je IDE controller nog wel lekker is (dus hdd ergens anders aanhangen) of even kritisch naar je geheugen kijken, die wil ook nog wel eens voor datacorruptie zorgen (zo zijn alle isos en .exes die ik op mijn server had staan gaar geraakt :X).

Verwijderd

Topicstarter
hehe, eigelijk kan ik de mp3tjes die erop staan niet missen...heb jij of iemand anders misschien ook een oplossing die weet hoe je de mp3tjes kan recoveren/zoveelmogelijk redden?
thnx voor die snelle reply trouwens...

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Anders maak je eerst een backup van die mp3tjes door een image van die hdd te maken en die weg te schrijven naar een andere pc via netwerk, of op een paar dvd's branden. Dan formatteer je de hdd en zet je de werkende mp3's terug.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:34:
hehe, eigelijk kan ik de mp3tjes die erop staan niet missen...heb jij of iemand anders misschien ook een oplossing die weet hoe je de mp3tjes kan recoveren/zoveelmogelijk redden?
thnx voor die snelle reply trouwens...
Ga ervanuit dat je die data kwijt bent, als het dermate corrupted is kun je het vaak niet meer terughalen omdat die bestanden door elkaar gegooid zijn (heb hetzelfde probleem ook wel eens gehad, daar was totaal niets meer mee te beginnen).
Je kunt een datarecover prog proberen, maar geef je eerlijk gezegd weinig kans.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 250 gb externe schijf, kan ik daar op een of andere manier ook een image van mijn mp3 schijf op wegzetten? dan formatteer ik de mp3 schijf idd even.
Of moet ik nu JUIST NIET formatteren omdat ik dan de extra info die nu verspreid is kwijtraak?

thnx

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:41:
Ik heb een 250 gb externe schijf, kan ik daar op een of andere manier ook een image van mijn mp3 schijf op wegzetten? dan formatteer ik de mp3 schijf idd even.
Of moet ik nu JUIST NIET formatteren omdat ik dan de extra info die nu verspreid is kwijtraak?

thnx
Hoe minder schrijfbewerkingen je uitvoert hoe beter, formatteren is dus niet aan te raden. Wat je kunt doen is gewoon een image maken naar je externe hdd (1:1 kopie of image wegschrijven).

Maar bedenk wel dat die data dan net zo in die image staat als dat je nu hebt, dus het blijft totaal onbruikbaar. Ik denk dat je beter de goede mp3s naar je 2e hdd kunt schrijven zodat je die iig nog hebt en de rest dan gewoon opnieuw rippen/downloaden ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ja precies dat is dus wat ik al dacht...sorry dat ik het zo zeg...kut...
Ik maak namelijk muziek, en het zijn allemaal bestanden die ik zelf gemaakt heb...(heb geen recente backup kunnen maken :(
sjonge wat een fijn iets...

een eventuele foutcontrole/systeemherstel/wat dan ook kan niks meer uithalen?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-03 14:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:18:
Hey mensen van GOT,

Ik heb sinds kort een probleem, mijn pc bleef uitvallen en ik kon de oorzaak maar niet vinden, dus heb ik de hele pc uit elkaar getrokken en zo min mogelijk kaarten erin gestopt, en geformatteerd
nu doet hij zo nu en dan opeens een foutcontrole, waarbij hij zwevende bestanden "terugzet"...
Nu kijk ik op de hardeschijf waar dus al die bestanden (mp3tjes) stonden en hij speelt niks meer af.
Heel af en toe zit er een werkend liedje tussen, maar die speelt dan een heel ander nummer af.

Nu heb ik dus een hardeschijf vol met liedjes die niet kloppen...weet iemand hier hoe dit komt en hoe dit op te lossen is, en hoe ik voorkom dat mijn pc dit niet opeens met alle andere bestanden ook gaat doen...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het zou mij heel gelukkig maken als ik het weer kan maken...

vrede,

Bop
Welk os gebruik je ?

Ik had precies hetzelfde probleem. pc liep vast, daarna schijfcontrole en dan opeens films en cd images die niks meer deden. Of mp3'tjes met andere mp3's erin (of geluidstrack van een film :?)
Na Zeer veel geklooi er achter gekomen dat mijn win2K (zonder reghack)niet overweg kon met schijven groter dan 128GB. daarna ging hij een gedeelte van wat je er bij schreef over vorige bestanden heenschrijven :(.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:50:
ja precies dat is dus wat ik al dacht...sorry dat ik het zo zeg...kut...
Ik maak namelijk muziek, en het zijn allemaal bestanden die ik zelf gemaakt heb...(heb geen recente backup kunnen maken :(
sjonge wat een fijn iets...

een eventuele foutcontrole/systeemherstel/wat dan ook kan niks meer uithalen?
Je geeft het eigenljik zelf al aan, hij heeft al een controle uitgevoerd waar hij verder niets mee kan doen, denk dat het een beetje hopeloze zaak is eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
xp, en dat probleem klinkt heel erg bekend...zoiets zei een expert die ik kort aan de telefoon heb gehad ook...

heb je dat kunnen oplossen?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

kickje voor een 'oud' topic:
ik vroeg me af of hier al wat meer over bekend is.

Ik heb dat nu zojuist ook gehad met een 200GB hd van Seagate.
normaal zit hij in mn PC op mn studentenkamer (a7n8x en Xp cpu) en nu i.v.m. vakantie zit hij in een iets ouder systeempje (thunderbird800 op een a7v133 op normale ide controller) en eerste keer opstarten zag hij niets omdat ik hem vergeten was te jumperen. Na het goed jumperen ging windows direct over naar een fout controle en wilde hij iets wegschrijven wat niet lukte.
En nu is vrijwel heel mn mp3 collectie corrupted :(.

ohw ja de schijf is ingedeeld in ongeveer 2x 100 GB en de eerste parititie is voor albums en die heb ik steeksproefsgewijs getest en nog geen corrupte mp3's gevonden,
maar de 2e partitie bevat juist mp3's die ik niet kwijt wilde en juist die zijn corrupted geraakt. :(

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:43
Ook ik wil nog éénmaal een kickje geven. Heb dit probleem ook ondervonden met één van mijn maxtor schijven. Ik geloof ook een 200GB. Had al problemen dat de pc spontaan uitging etc. Wist echt niet wat het probleem was.

Op een gegeven moment ging die bij het opstarten een hdd check uitvoeren... toen heeft ie allemaal data teruggezet en gerepareerd. Toen ik in windows was gekomen bleek dat ie weinig gerepareerd had. Eigenlijk alleen maar vernield. Doordat ik geen crc checks bij mijn mp3 had heb ik ze allemaal weg kunnen gooien (bij elvis kreeg je bijvoorbeeld hardcore te horen).

Andere documenten (doc/txt/psd etc.) werden helemaal onleesbaar. Na dit drama ben ik het echt helemaal zat geworden en heb nu een server draaien met RAID5 + 1 externe hdd en dan nog een backup op dvd. Maar toch wil ik een dergelijk probleem in de toekomst vermijden.. dus als er iemand nog ideeen heeft over dit probleem...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het komt door de manier hoe NTFS zijn data opslaat. als er ergens 1 ding fout is gaat die windows check dan alles opschuiven oid, en dan ben je het bokje..
ikzelf heb dat ook gehad laatst.. erg vervelend idd. als ik me schijf terug heb van RMA dan zet ik er mooi weer fat32 op..
als er dan wat mis gaat mis je tenminste maar 1 mp3jte en geen 16000 :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Dus het is veiliger om mn mp3 hd fat32 te maken ipv ntfs.
naja dan ga ik dat ook maar een keer doen als ik het minder druk heb met school :(

[ Voor 44% gewijzigd door randje op 26-10-2005 22:49 ]

Pagina: 1