[advies] IBM T of R

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 09:23
Ik heb na mijn eerste post over laptops heel wat informatie kunnen inwinnen en ik weet 99% zeker dat ik voor IBM ga.

Nu heb ik een redelijk ruim budget maar ik twijfel tussen de 2 series van IBM, de T of de R. Nu hoor ik veel dat de T serie steviger is, maar de T-serie is met een krachtige configuratie zeker 1000 euro meer dan eenzelfde configuratie in de R uitvoering.

Aub wat ervaringen. Moet ik 1000 euro meer betalen voor een T? Of niet?

Ik wil graag een 15" scherm, en een DVD+RW drive. Mijn maximale prijs ligt rond de 2500 euro.

De laptop gaat gebruikt worden voor de opleiding Communicatie en Multimedia Design (CMD) en dus voor grafische toepassingen als Dreamweaver, Flash maar ook bijvoorbeeld videobewerking.

Tevens weet iemand of je ook meteen 1024Mb geheugen erin kan laten zetten zodat er een uitbreidingslot vrijblijft?

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je alleen om de stevigheid gaat kan je prima een R nemen.

Heb zelf geen ervaring met de T maar heb wel een R en een X en die dingen zijn echt superdegelijk.
In ieder geval veel beter dan al die plastic meuk die andere merken op het moment op de markt dumpen..

Lijkt er trouwens op dat de T-series iets langer met een accu doet en ietsje lichter is, verder zie ik weinig verschillen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:45
Waar ga je CMD doen? Ik zit op HsZuyd in Heerlen. Onze opleiding koopt notebooks altijd samen in met TU/e en wij hebben dus de IBM T42.
Ik heb weer geen ervaring met de R serie, maar de T serie is inderdaad heel stevig.

Ik zou als ik jouw was geen 1000 euro meer gaan uitgeven voor een stevigere laptop, maar ervan uitgaan dat je toch gewoon voorzichtig doet met je laptop. De R serie kan ook echt wel een stootje hebben denk ik. Het geld wat je over hebt kun je dan goed besteden aan een zwaardere 3D-kaart :9~ aangezien CMD (Heerlen tenminste) ook 3D-bewerking heeft en natuurlijk wel meer dan eens wordt gegamed op de laptops >:)

De 1GB RAM staafje kun je er niet in laten zetten als je een Pentium M met 533 MHz koopt, aangezien deze Dual-Channel geheugen ondersteunen. Als je er dus geen 2x 512 (of een andere maat) in doet, doe je de laptop tekort.

De nieuwe laptop die HsZuyd met TU/e heeft ingekocht heeft de volgende minimumspecificaties. Men is niet verplicht deze laptop aan te schaffen, maar het is wel een richtlijn waar je nieuwe laptop aan moet voldoen, als je er nog geen hebt...áls je een betere goedkoper kunt krijgen tenminste...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/frenzy/Notebook.jpg
Totaalprijs: € 1847,- (met de korting voor de CMD studenten in ieder geval, TU/e biedt hem goedkoper aan waarschijnlijk)

Voor CMD is vooral de resolutie van 1400*1050 héél fijn, ik spreek uit ervaring ;) Je hebt gewoon veel meer ruimte. Ik zou niet voor minder gaan als ik jou was...
De grafische kaart is niet veel tot niets sneller dan onze 9600 Mobile, misschien voor jou een punt om in te investeren!

[ Voor 6% gewijzigd door FrenzyFreak op 18-06-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
Ik denk dat ik dan maar voor deze ga: http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_UN34CND?OpenDocument

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
Ondertussen gekocht en een topic gestart met ervaringen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1052007/

Pickle Rick!