Die Yacht reclame, met die crunch geluidjes is bijzonder irritant. Ik hoop dat jullie die zsm weer weg kunnen halen en ook in de toekomst af kunnen zien van herrie-producerende ads. Ik heb namelijk geen zin om steeds m'n geluid uit te zetten als ik op Tweakers.net kom.
Een paar vragen:
- Hoe vaak krijg je die reclame? Elke keer? Want na tientallen refreshes heb ik hem nog steeds niet gehad.
- Maakt ie sowieso geluid of alleen als je met je muis erover gaat (dat laatste had ik ervan begrepen van iemand anders)?
Als ie alleen met je muis erover geluid maakt en je weet dat ie dat doet, hoe kan ie dan nog "bijzonder irritant" zijn? Dan muis je er toch gewoon even omheen?
Als ie sowieso geluid maakt zou dat wel eens niet de bedoeling kunnen zijn, maar dat moet Daniel even uitzoeken dan, die onderhoud het contact met onze banner-provider.
Overigens zijn geluid-banners zelfs in deze tijd van sterk toenemende bannering nog altijd uitzonderingen dus je doemscenario "steeds m'n geluid uit te zetten" lijkt me tamelijk overdreven.
[edit]
Ah in internet explorer kreeg ik hem nu net en het geluid is er alleen als je je muis op het ding hebt bij mij. Dus het is dan wel een irritant geluid, maar je weet het nu dus lijkt het me een kleine moeite er even omheen te muizen?
- Hoe vaak krijg je die reclame? Elke keer? Want na tientallen refreshes heb ik hem nog steeds niet gehad.
- Maakt ie sowieso geluid of alleen als je met je muis erover gaat (dat laatste had ik ervan begrepen van iemand anders)?
Als ie alleen met je muis erover geluid maakt en je weet dat ie dat doet, hoe kan ie dan nog "bijzonder irritant" zijn? Dan muis je er toch gewoon even omheen?
Als ie sowieso geluid maakt zou dat wel eens niet de bedoeling kunnen zijn, maar dat moet Daniel even uitzoeken dan, die onderhoud het contact met onze banner-provider.
Overigens zijn geluid-banners zelfs in deze tijd van sterk toenemende bannering nog altijd uitzonderingen dus je doemscenario "steeds m'n geluid uit te zetten" lijkt me tamelijk overdreven.
[edit]
Ah in internet explorer kreeg ik hem nu net en het geluid is er alleen als je je muis op het ding hebt bij mij. Dus het is dan wel een irritant geluid, maar je weet het nu dus lijkt het me een kleine moeite er even omheen te muizen?
[ Voor 30% gewijzigd door ACM op 18-06-2005 11:06 ]
Dat doet-ie. Ik heb die reclame ook een keer gehad. Ik schrok me wezenloos, had muziek aanstaan die wat zachter opgenomen was en ineens kwam die herrie erdoorheen zetten.- Maakt ie sowieso geluid of alleen als je met je muis erover gaat (dat laatste had ik ervan begrepen van iemand anders)?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Bij mij (en Daniel) maakte ie alleen geluid met mijn muis erover? Maar als er mensen zijn bij wie ie sowieso geluid zal ik Daniel even laten nagaan of dat gecontrolleerd kan worden bij de banner-makers.
Hij maakt hier ook altijd geluid, mouseover maakt geen verschil.. En hij komt zeer regelmatig langs ook. Raar dat jij 'm bijna niet ziet.ACM schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:35:
Bij mij (en Daniel) maakte ie alleen geluid met mijn muis erover? Maar als er mensen zijn bij wie ie sowieso geluid zal ik Daniel even laten nagaan of dat gecontrolleerd kan worden bij de banner-makers.
Het stomme is uiteindelijk dat het een flashbanner is die gewoon een gifje had moeten zijn. Het zijn 5 frames ofzo. De enige reden dat het flash is, is omdat ie een heel dom vreetgeluidje maakt (nog een slechte kwaliteit sample ook nog
Overigens kwam ik 'm gister voor het eerst tegen.
Saved by the buoyancy of citrus
Geluidsbanners zijn op zich natuurlijk al irritant, deze werd voor zover ik weet door Daniel toegelaten omdat ie alleen geluid bij het met de muis eroverheen/erboven bewegen zou maken. Doet ie dat niet, dan lijkt me dat dus een bug in de banner en wordt ineens vele malen irritanter natuurlijk.Cyphax schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:52:
Hij maakt hier ook altijd geluid, mouseover maakt geen verschil.. En hij komt zeer regelmatig langs ook.
Dat ie regelmatig langskomt lijkt me ook al niet helemaal correct... Dat wil nog wel eens komen doordat mensen cookies van bijvoorbeeld webads blokkeren, bij het browser afsluiten weg laten gooien of cookies een korte levensduur laten hebben. Dan kan webads niet (zo makkelijk?) bepalen of je deze banner al eerder gehad hebt en kun je hem dus vaker krijgen dan bedoeld.
Uiteraard kan er ook wat anders aan de hand zijn in dat systeem waardoor jij hem vaker krijgt.
Dit soort banners worden vaak gelimiteerd op "x keer per dag per gebruiker", en die check loopt vooral op cookies van webads. Zie hierboven verderRaar dat jij 'm bijna niet ziet.
Zoals gezegd had ik Daniel al even geinformeerd over deze banner, hij is degene die het voornaamste contact met de bannerprovider onderhoud en ook degene die beslist of banners (achteraf gezien) toch niet kunnen.Het stomme is uiteindelijk dat het een flashbanner is die gewoon een gifje had moeten zijn. Het zijn 5 frames ofzo. De enige reden dat het flash is, is omdat ie een heel dom vreetgeluidje maakt (nog een slechte kwaliteit sample ook nog).
Overigens kwam ik 'm gister voor het eerst tegen.
Ik had eigenlijk gister zelf een topic willen openen omdat ie me opviel. Het kan inderdaad altijd zo zijn dat de banner gepland staat en het voor de verandering geen fout is van de bannerboer.
Aan de andere kant; hij herinnerde mij er wel aan dat ik nog geen Flashblock heb geinstalleerd
Bij mij werkt de ad gewoon goed, het geluid begint pas nadat je er een tijdje met je muis boven hebt gehangen. Helaas kan ik pas maandag bij Webads verifiëren of hij echt onder alle omstandigheden goed werkt.
De campagne duurt overigens nog maar een week, vandaar dat we hem geaccepteerd hebben.
De campagne duurt overigens nog maar een week, vandaar dat we hem geaccepteerd hebben.
Wat moet Webads verifieren dan? Dat ie niet goed werkt is toch duidelijk?Daniel schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:16:
Bij mij werkt de ad gewoon goed, het geluid begint pas nadat je er een tijdje met je muis boven hebt gehangen. Helaas kan ik pas maandag bij Webads verifiëren of hij echt onder alle omstandigheden goed werkt.
Op zich wel, maar je bent echter blijkbaar een uitzonderingCyphax schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:18:
Wat moet Webads verifieren dan? Dat ie niet goed werkt is toch duidelijk?
Kan je sowieso om te beginnen je OS, browser, browser-versie en flash-versie voor ons hier neerzetten?
Mocht je niet weten hoe je je flash-versie kan achterhalen, dat kan o.a. hier.
Vergeet niet jeroenr (althans, ik ga daar even vanuit) en JVS die hetzelfde probleem hebbenACM schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:32:
[...]
Op zich wel, maar je bent echter blijkbaar een uitzondering
Kan je sowieso om te beginnen je OS, browser, browser-versie en flash-versie voor ons hier neerzetten?
Mocht je niet weten hoe je je flash-versie kan achterhalen, dat kan o.a. hier.
Browser: Deer Park Alpha 1
Flash: 7.0.25.0
/me heeft inderdaad een continue happend geluid. (Pas na enige tijd bedacht ik dat het mogelijk was hem weg te krijgen door een reload te doen, totdantoe zat ik me te ergeren aan het geluid en te proberen de pagina zo snel mogelijk te lezen).
Browser: Firefox 1.0.4
Flash: 7,0,25,0
Browser: Firefox 1.0.4
Flash: 7,0,25,0
Pagina: 1