[mediacentre] tips?

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik zoek een oplossing om mijn mp3's draadloos af te kunnen spelen op mijn stereoinstallatie. Omdat een kabel vanaf de geluidskaart van de pc naar de stereo geen optie is (te lang, gaten boren, enz) wil ik dus iets via mijn draadloze netwerk doen. Nu heb ik specifiek voor dit doel al een oplossing gevonden, namelijk de airport express. Kwestie van aansluiten, itunes server + VNC installeren op de server en bediening vanaf de laptop (ja, dat vind ik makkelijk :P)
Tot zover geen probleem dus.

Als ik echter toch bezig ben kan ik net zo goed ook kijken of ik mijn HD recorder en/of DVD speler kan vervangen; beiden zou leuk zijn, maar 1 vd 2 is al goed genoeg.

Hier heb ik wel een aantal apparaten gevonden (pinnacle showcentre, Kiss), maar daar kom ik er meestal niet uit of deze (ook) via de pc zijn te bedienen en ik wil niet als ik een mp3 wil selecteren de tv aan moeten zetten. Verder moet het apparaat passen bij mijn huidige apparatuur en dus het 43cm formaat hebben; een HTPC is dus geen oplossing.

Heeft iemand nog tips voor apparatuur, want ik zie door de bomen het bos even niet meer ...

Mijn situatie:
- draadloos netwerk
- fileserver met mp3's e.d.
- HDD recorder
- DVD speler

Gewenst:
- via draadloos netwerk
- bediening via pc (dus niet alleen via tv) (desnoods via VNC sessie vanaf de server, dat boeit niet)
- 43cm formaat
- DVD en/of HDD recorder

[ Voor 6% gewijzigd door Chemist op 18-06-2005 10:36 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me