Toon posts:

PC start kort op, dan niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aopen H600B (350W)
Asus A7V600-X (Socket-A)
AMD Athlon 2400+
512MB PC2100 RAM
256MB PC2100 RAM
Sapphire ATi 9600XT 256MB
WD 80GB HDD
Windows XP Professional

Het ging als volgt, de pc staat aan, ik ga (avond)eten.
Kom terug, pc staat uit. Ik haal de stroom eraf, wacht tot het Mobo-lichtje uitgaat en doe de stroom weer aan. Druk op power-knop. Alles lijkt aan te slaan, maar geen beeld. Ik laat het ding 2 uur afkoelen. Dan probeer ik het weer; FANs draaien 2sec en dan valt alles weer uit. En zo blijft het.

CPU lijkt niet gesmolten te zijn, iig niet zichtbaar. Mobo is een week oud.

Verwijderd

Probeer het even met een andere voeding anders.
Lijkt erop dat die of te weinig vermogen heeft of stuk is

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik vergeten erbij te vermelden, met een andere voeding gebeurt hetzelfde.
Ik heb alles druit gehaald behalve de CPU en de CPU-koeler, hetzelfde effect.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 10:23 ]

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoe warm wordt de temperatuur van het moederbord en processor

workstation server laptop

Verwijderd

Topicstarter
Nou, niet.
Hij slaat maar zo kort aan dat de CPU niets lijkt te doen.

Verwijderd

eddysmits schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:24:
Hoe warm wordt de temperatuur van het moederbord en processor
daar komt hij denk ik niet eens aan toe om dat te bekijken ;)

Je zegt dat je mobo net een week oud is, probeer anders nog even met je oude mobo (als je die nog hebt)

Ook nieuwe mobo's kunnen soms stukgaan ...

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:19
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:19:
Aopen H600B (350W)
Asus A7V600-X (Socket-A)
AMD Athlon 2400+
512MB PC2100 RAM
256MB PC2100 RAM
Sapphire ATi 9600XT 256MB
WD 80GB HDD
Windows XP Professional

Het ging als volgt, de pc staat aan, ik ga (avond)eten.
Kom terug, pc staat uit. Ik haal de stroom eraf, wacht tot het Mobo-lichtje uitgaat en doe de stroom weer aan. Druk op power-knop. Alles lijkt aan te slaan, maar geen beeld. Ik laat het ding 2 uur afkoelen. Dan probeer ik het weer; FANs draaien 2sec en dan valt alles weer uit. En zo blijft het.

CPU lijkt niet gesmolten te zijn, iig niet zichtbaar. Mobo is een week oud.
Ik heb ook een keer dit probleem gehad, leek er iig wel veel op. Lag bij mij wel aan de voeding! Heb nu een Tt 480 Watt. >:)

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb mn laatste mobo nog wel over. Alleen zijn daarvan de USB poorten en de IDE poorten kapot. Precies hetzelfde model btw. Is dat wel voldoende om de CPU te testen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:31:
Hmm, ik heb mn laatste mobo nog wel over. Alleen zijn daarvan de USB poorten en de IDE poorten kapot. Precies hetzelfde model btw. Is dat wel voldoende om de CPU te testen?
Lijkt me wel dat je dan in ieder geval in je bios moet kunnen komen.
Als dat lukt ben al al verder dan nu en zou ik dat nieuwe mobo terugbrengen voor de garantie..

Verwijderd

Topicstarter
Daar gebeurt precies hetzelfde. FANs slaat heel kort aan, daarna meteen niets meer.

Verwijderd

Het klinkt een beetje of er iets sluiting maak in je systeem... Ik denk dat je er niet onderuitkomt om alles te testen... Dus zo kaal mogelijk beginnen en dan steeds meer onderdelen toevoegen,

Maar kijk eerst eens of je geen fysieke schade kunt zien: zoals condensators die stuk zijn (Ja wat sommigen nu denken klopt; het K7T drama-verhaal).

Maar goed ik wil je wel (omdat je nieuw bent enzo) vriendelijk op de FAQ - Hangen en opstartproblemen wijzen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook naar gekeken, dat topic. Heb besloten toch maar een topic te openen omdat ik niet echt iets herkende wat op mijn probleem leek. Ik was dus al zo kaal mogelijk begonnen (Moederboord, CPU, CPU-koeler, Voeding). Ik zal er nog verder mee klooien. Nu ik er z\o over nadenk betwijfel ik het toch of het wel echt aan de CPU ligt.

Ik heb eerder CPU's vermoord (oververhitting), maar op dat moment draaide de PC wel gewoon, alleen kwam er niets op het beeldscherm. Voeding kan het toch ook niet zijn, want met alleen die CPU+koeler heb je toch niet echt een zware koeling nodig (2 verschillende ook nog eens geprobeerd). Ik dacht ook al aan kortsluiting van het moederboord, maar een ander moederboord los v/d kast draaien geeft hetzelfde effect.

Kan de CPU soms kortsluiten om een of andere reden?

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
is de processor niet beschadigt op het moment dat je het nieuwe moederbord ging gebruiken. koelblok er weer goed op gezet, eventueel nieuwe koelpasta gebruikt. want je zegt zelf het is de voeding niet en het mobo niet. ik weet niet of er in dat mobo geheugen moet voordat hij iets doet. want je zegt dat je hem helemaal kaal geprobeerd hebt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Ik heb eerder CPU's vermoord (oververhitting), maar op dat moment draaide de PC wel gewoon, alleen kwam er niets op het beeldscherm.
Een CPU die te warm is geworden kan er ook voor zorgen dat het systeem binnen 2 seconden uitgaat. (Overheat protection schakelt in op de kapotte CPU, binnen 2 seconden kan 'ie weer uit zijn.)
Ook kan een oververhitte CPU ervoor zorgen dat een systeem überhaupt niet aangaat.

Het meest waarschijnlijke is dus een kapotte CPU.

[ Voor 35% gewijzigd door Thandor op 18-06-2005 14:08 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Laat je repen gehuegen er anders eens uit, als het goed is gaat ie dan "zeuren" dat er geen geheugen in zit.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
Thandor schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:07:
[...]
Een CPU die te warm is geworden kan er ook voor zorgen dat het systeem binnen 2 seconden uitgaat. (Overheat protection schakelt in op de kapotte CPU, binnen 2 seconden kan 'ie weer uit zijn.)
Ook kan een oververhitte CPU ervoor zorgen dat een systeem überhaupt niet aangaat.

Het meest waarschijnlijke is dus een kapotte CPU.
daar sluit ik me bij aan. Heb ook een x bij een maat gehad dat de processorkoeler er verkeerd opzat en dat hij daardoor heel ff aanging en meteen uitspringt,

dus zit dat ding goed gemonteerd?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Maakt je mobo geen contact met de achterplaat? (rechterzijplaat kast)
Kan ook sluiting veroorzaken

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

ik heb exact het zelfde probleem gehad maar toen ik de cooler op max zette dus 3400 RPM starte het prima uit en viel het ook niet meer uit.... (alleen zit nu wel met pokke straaljagerherrie)
Pagina: 1