Toon posts:

extra geheugen plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje

ik wil
2x PC3200 - 1 GB - DDR - Corsair TWINX C2 Platinum in mijn comp plaatsen. maar volgens mij is die sneller dan mijn 2x Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Select, PC400, Cas 2.5

de vraag is als ik mijn 2x 512 er in laat zitten wordt het andere geheugen dan slomer of werk alles dan nog even snel?

blijft het dual channel werken?

of is het wijzer om de 512 eruit te halen

alvast bedankt

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Al het geheugen gaat dan op dezelfde en de langzaamste snelheid werken, dat is dus default CAS 2.5, misschien kun je de 2 512MB reepjes lichtjes aantrekken naar CAS 2.0.

Afhankelijk van het moederbord kan het wel eens lastiger zijn om 4 repen geheugen überhaupt goed te laten werken. Soms ondersteund de chipset/geheugencontroller geen 8 banken waardoor je niet 4 double sided reepjes kunt plaatsen. Soms kan de geheugencontroller geen 4 repen geheugen op 200Mhz aan en switcht hij terug naar 166Mhz (zoals bijv. bij AMD64 processoren met Clawhammer, Newcastle of Winchestercore).

Intel socket 775 en nieuwste socket 478 moederborden kunnen vaak wel 4 repen op 200Mhz aan, maar met zulke snelheden blijft het tricky en kan het zaakje soms toch instabiel zijn, het is dus vooral een kwestie van proberen. Wel vraag ik me af wat je met 3 gig aan geheugen moet, 2 gig lijkt mij voor de meeste mensen toch al wel voldoende, dus bij problemen....

9800x3d

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 16:54
@ Makje >

Hoe zet je dan een AMD64 handmatig op 166 mhz? Dat moet ik namelijk doen, maar weetniet hoe.

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
Waarschijnlijk kan dat in je bios, FSB instellen, soms kan je ook FSB en geheugen los instellen, maar de kans in dus groot dat je dat in je BIOS kan doen