Toon posts:

2 PC's zien elkaar niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit: De switch was defect (op een rare manier, dat wel)...

Configuratie:

PC #1
Windows XP Professional, DHCP

Twister 10/100Mbit switch

PC #2
OpenBSD 3.7, DHCP

Beiden krijgen een IP lease van de DHCP server en kunnen dan ook zonder problemen op Internet.
Ze kunnen elkaar alleen niet zien. (niet pingen, geen samba, geen http / ftp etc)
Dit doet zich pas voor sinds ik van obsd 3.6 naar 3.7 ben overgegaan, maar ik neem aan dat het daar niet aan ligt.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 22:23 ]

Verwijderd

Firewall geinstalleerd op de BSD bak?

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:41:
Configuratie:

PC #1
Windows XP Professional, DHCP

Twister 10/100Mbit switch

PC #2
OpenBSD 3.7, DHCP

Beiden krijgen een IP lease van de DHCP server en kunnen dan ook zonder problemen op Internet.
Ze kunnen elkaar alleen niet zien. (niet pingen, geen samba, geen http / ftp etc)
Dit doet zich pas voor sinds ik van obsd 3.6 naar 3.7 ben overgegaan, maar ik neem aan dat het daar niet aan ligt.

Wat voor IP krijgen ze?

en als je een ip toe kent en dan probeert te pingen , lukt dat?

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

workstation server laptop

Verwijderd

Topicstarter
Nope, het is een standaard installatie (net als voorheen, PF enzo nooit aan gezet) zonder firewall oid.
Ze krijgen allebei een normaal IP adres (194.97.x.224 en 194.97.x.225) van de DHCP server.
Ze kunnen ook beiden op internet, en ik kan van buitenaf ook bijvoorbeeld SSH en FTP connecties leggen (naar zowel Win als Obsd).

De vorige keer werkte het wel met schijnbaar identieke configuratie en dezelfde IP's.

Wat zou de provider kunnen hebben veranderd in de tussentijd?
Zou er misschien een onvoorzien netwerk-hardwareconflict kunnen zijn opgetreden? (collisions in de switch ofzo...)
Ze kunnen echt alleen elkaar niet 'zien', op geen mogelijke manier...

Hard een IP toekennen kan ik wel proberen, maar daar ligt het m.i. niet aan, want een dynamisch IP of een hard IP zijn allebei een IP. (toch?)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
normaal ip lijkt me niet de 194 reeks