Toon posts:

verzenden jpg met outlook probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst even dit, ik heb zelf wenig sjoegen van een Mac. Ik stel deze vraag voor een vriend.
Als ik (fotograaf) een foto (een jpg bestand) verzend met outlook, dan krijgt de ontvanger (klant), die meestal met Windows werkt, twee jpg bestanden waarvan er één niet geopend kan worden.
Dit is erg verwarrend. waarom is dit en wat hoe kan ik dit voorkomen.
Alvast bedankt voor de reaktie.

Dick

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Bedoel je toevallig Entourage? Voor zo ver ik weet is er geen Outlook voor de Mac :)

Kun je verder wat gedetailleerder uitleggen hoe je zo'n mailtje opstelt, en het verzendt? Ik denk ook dat het zou helpen om even zo'n mailtje ergens te uploaden, en hier te posten, zodat we eens naar de source van het mailtje kunnen kijken hoe die afbeeldingen worden opgenomen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

het lijkt mij dat wanneer je welk bestand dan ook gewoon bijvoegd als attachment dit gewoon als zelfde bestand aan de andere kant aan gaat komen, ongeacht bestandstype of welk programma je voor je mail gebruikt.

dus 1 bestand dat er opeens 2 worden en/of niet geopend kan worden is redelijk vaag.
bovendien bestaat er voor OSX geen Outlook maar heet het Entourage, of je gebruikt standaard mail.app. Outlook bestaat alleen als OS9 applicatie.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

sjuk schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:45:
het lijkt mij dat wanneer je welk bestand dan ook gewoon bijvoegd als attachment dit gewoon als zelfde bestand aan de andere kant aan gaat komen, ongeacht bestandstype of welk programma je voor je mail gebruikt.

dus 1 bestand dat er opeens 2 worden en/of niet geopend kan worden is redelijk vaag.
bovendien bestaat er voor OSX geen Outlook maar heet het Entourage, of je gebruikt standaard mail.app. Outlook bestaat alleen als OS9 applicatie.
Waar zie jij dan dat hij met OS X werkt? ;)

In ieder geval lijkt het me duidelijk: We hebben veel meer informatie nodig dan je ons in je startpost geeft Dick :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lijkt mij dat het om een .DS_Store bestand gaat?

Heb t wel vaker, als ik mail vanaf de mac, en open in een 3rd party client, ik 2 bestanden heb ipv 1, hij stuurt een ds bestand mee..

Kan opgelost worden door de optie "Windows compatible bijlagen versturen" aan te vinken. (in Mail)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:57

botoo

💀 too old to die young

Dat ene (kleinste) bestandje is idd een 'hulp'bestandje van de Mac, je .jpg is het grootste van de twee :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, hij stuurt een voor de Mac onzichtbaar bestandje van 1kb mee, maar op Windows zie je dan bijv. 'afbeelding.jpg' en '._afbeelding.jpg' .
Dat onzichtbare bestandje bevat een voorvertoning van de grote jpg, en is idd vrij irritant.
Wel zit er in Mail geloof ik een optie om alleen Windows compatible bestanden te versturen, ms. zit dit ook in Entourage ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:02:
Idd, hij stuurt een voor de Mac onzichtbaar bestandje van 1kb mee, maar op Windows zie je dan bijv. 'afbeelding.jpg' en '._afbeelding.jpg' .
Dat onzichtbare bestandje bevat een voorvertoning van de grote jpg, en is idd vrij irritant.
Wel zit er in Mail geloof ik een optie om alleen Windows compatible bestanden te versturen, ms. zit dit ook in Entourage ?
allereerst excuses voor het late reageren.
Voor zover ik het heb begrepen zit er wel degelelijk Outlook Express op de Mac.

Wat hierboven wordt verteld is precies het probleem.
Waar zit die optie precies om alleen Windows compatible bestanden te versturen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij de preferences. En Entourage maakt ook de melding nog een keer wanneer je het mailtje fixt. Daarnaast maakt bv Entourage een verschil in bestanden die je in de content van je e-mail sleept en de bestanden die je daadwerkelijk in het attachment gedeelte sleept. Ik stuur vanaf mijn PB regelmatig bestanden naar mijn PC via mail maar zie nooit dubbele bestanden.Maar kan ook goed liggen aan de Outlook die ik weer op mijn PC gebruikt, die is wat slimmer dan de vorige versies.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!
Pagina: 1