Toon posts:

ISDN ADSL modem/router probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een E-Tech ADSL Multi PC Modem met ingebouwde router. Het probleem is dat als ik 2 minuten niet internet de verbinding wegvalt. Ik moet dan de router aan en uit zetten om weer op nieuw verbinding te krijgen. Blijf ik dan internetten is er geen probleem, maar gebruik ik het even niet moet de modem weer aan en uit.
Het vreemde is alleen dat als ik de quattrovox er uit trek dr geen problemen zijn. Dit terwijl de quattrovox achter de NT1 zit die vervolgens weer achter de splitter zit. Geen idee hoe dit hiermee verband kan houden, hopelijk kunnen jullie me helpen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welke versie NT1?
Met een reeks oudere modellen zijn problemen bekend icm adsl. Ik meen dat het S1 t/m S3 is. Oude NT1's worden kostenloos vervangen door nieuwe. KPN kan je dit vast precies vertellen, op internet moet er ook genoeg over te vinden zijn.
edit:
Volgens de search zijn die problemen meer met de isdn dan met het adsl gedeelte

[ Voor 19% gewijzigd door Coen Rosdorff op 18-06-2005 02:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een S6, dus daar kan het volgensmij niet aan liggen.
De splitter en de NT1 zitten overigens op de 1ste verdieping (waar onze hoofd telefoon aansluiting zit). Zou het helpen om de splitter en de NT1 in de meterkast te plaatsen?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:58:
Dit terwijl de quattrovox achter de NT1 zit die vervolgens weer achter de splitter zit.
Wat bedoel je? :)
De splitter moet voor de NT1.
Dus de kabel die uit de grond komt moet aan de splitter (line). De NT1 sluit je aan op de telefoon-poort vd splitter. Je adsl-modem sluit je uiteaard aan op de resterende aansluiting.
NT1 type S6 zou GEEN problemen moeten geven.
Probeer eventueel eens een andere splitter.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome