Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Telfort] Telefoon gejat, 2 weken onbereikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-11 21:32
Hoi!
Vannacht is m'n telefoon gejat :( :( :( :( :( :/ :| :X :X :X ;(
Een nokia 6230, met een Telfort abo. Echt ontzettend a-relaxed, aangezien er bijna 500 nummers in stonden die ik niet allemaal meer heb, er best veel leuke/belangrijke/persoonlijke SMS'jes en foto's in stonden, het ook m'n agenda was. Bovendien loopt m'n abo pas in maart af, dus moet ik een tweedehands toestel gaan kopen wat me ook weer een hoop geld gaat kosten.
offtopic:
Iemand een 6230 in de aanbieding?
Kortom echt ontzettend K*t.
Maar daarvoor open ik dit topic niet. Uiteraard heb ik m'n telefoon geblokeerd, en een nieuwe SIM kaart aangevraagd. Nu blijkt echter dat dit twee weken gaat duren. Wat ik sowieso ERG lang vindt, een nieuwe sim met nieuw nummer aansluiten kan binnen een kartiertje, waarom dan niet een bestaand nummer op een nieuwe sim. Nu heb ik van iemand een ander toestel kunnen lenen, met simkaart, zodat ik deze twee weken zelf kan bellen.
Nu melde telfort me dat het in die twee weken ook niet mogelijk is om m'n nummer door te verbinden, of een voicemail in te spreken met m'n nieuwe nummer. "Dat kan technisch niet bij een blokkade". Nu mijn vraag: Klopt dit? Ik heb vandaag al een paar keer gebeld, en heb eerlijk gezegd niet echt een hoge pet op van de eerstelijns helpdesk. Die doen gewoon hun script, maar als er iets iets lastiger is dan normaal, dan snappen ze het niet, en verzinnen ze zelf een antwoord.
Zijn er mensen die wel, bij een geblokkeerd toestel, een voicemail / doorschakeling konden regelen?
De enige andere optie zou zijn om hem te deblokkeren, maar dan loop ik het risico dat het me letterlijk duizenden euro's aan belkosten gaat kosten, als de dief daar zin in heeft. Telfort kon me ook niet vertellen of er de afgelopen dag gebruik was gemaakt van m'n toestel, dat kon pas als de rekening wordt gemaakt.

Het komt er dus op neer dat ik nu de komende twee weken op m'n oude nummer niet bereikbaar ben, en je alleen een melding krijgt dat "Het nummer niet bereikbaar is". Iets wat voor me vrijwel onacceptabel is, aangezien ik zo niet alleen een groot deel van m'n sociale leven mis (Vrijwel al m'n vrienden hebben alleen m'n mobiele nummer), maar ook een eigen bedrijf heb, en m'n klanten me nu dus ook niet kunnen bereiken, iets wat me dus ontzettend veel inkomsten kan schelen.
Dus, mijn vraag: Komt dit bekend voor, en moet ik me er maar bij neerleggen dat ik twee weken van de buitenwereld ben afgesloten, of is het bij andere mensen wel mogelijk geweest (bij telfort), om een gestolen telefoon wel door te verbinden/voicemail in te schakelen? Thnx, ik wordt een beetje desperate... :X :X

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel even een backup heb gemaakt van je telefoon lijst ;) . Waarom msm je niet even je nieuwe nummer niet naar je vrienden ?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Waarom heb je dan geen zakelijk abonnement genomen? Dan krijg je binnen 24uur een vervangendtoestel (of je sluit er een verzekering voor af). Als je het veel geld vind voor een nieuwe telefoon, je kunt ook een prepaid gsm kopen van dezelfde provider. Dan ben je voor onder €100 klaar, tenzij je al die functies echt nodig hebt (groot telefoonboek, agende etc.).

Misschien idee om voortaan alles met outlook te syncen? Heb je altijd een backup.

Verwijderd

Kan je bij een Telfort winkel geen nieuwe simkaart ophalen?

En een prepaidtoestel van dezelfde provider werkt alleen bij T-Mobile, de andere netwerken zetten er een dubbele lock op zodat er alleen prepaid simkaarten in werken.

Maar als het zo belangrijk is voor zakelijk gebruik is het natuurlijk veel handiger om een zakelijk abonnement te nemen met een duo-simkaart. Die extra kaart leg je in de kast en zo heb je altijd een reserve.

• PanMan
Zakelijk abo was heel lastig toen ik m'n abo afsloot, (iets met 3 maanden afsluittermijn op oude foon), dus had ik particulier genomen. Overigens zeiden ze bij Telfort dat het gewoon niet sneller kon. Nieuwe simkaart heb ik inderdaad bij een Telfort shop gehaald, maar dat gaat dus twee weken duren. Backup heb ik wel, maar die is redelijk oud, want ik had wat probs met nokia SW. Natuurlijk snap ik nu dat ik dingen anders had moeten doen (vooral vaker backuppen), maar ik heb al 10 jaar een GSM, en was er hiervoor nog nooit een kwijtgeraakt. Maar mijn vraag nu is vooral of er NU nog iets aan te doen is.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Verwijderd

Nee, het is gewoon slechte service van Telfort dat je 2 weken moet wachten. Bij ieder andere provider krijg je in de winkel direct een nieuwe simkaart en per post binnen een paar dagen.

Doorschakelingen kan je alleen met je eigen simkaart maken, de provider kan dat niet. En bij een blokkering worden alle gesprekken naar dat nummer geblokkeerd, voicemail werkt dus niet en een doorschakeling zou ook niet werken.

Niets aan te doen dus.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:58:
Kan je bij een Telfort winkel geen nieuwe simkaart ophalen?

En een prepaidtoestel van dezelfde provider werkt alleen bij T-Mobile, de andere netwerken zetten er een dubbele lock op zodat er alleen prepaid simkaarten in werken.

Maar als het zo belangrijk is voor zakelijk gebruik is het natuurlijk veel handiger om een zakelijk abonnement te nemen met een duo-simkaart. Die extra kaart leg je in de kast en zo heb je altijd een reserve.
mijn ex siemens c60 met telfort Prepaid slikte net zo makkelijk Telfort Abbo hoor?

(en later zelfs alles :9)

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:43:
mijn ex siemens c60 met telfort Prepaid slikte net zo makkelijk Telfort Abbo hoor?

(en later zelfs alles :9)
Er zitten soms toestellen tussen maar je kan er niet standaard op rekenen dat 'ie beide simkaarten pakt.

• PanMan
Doorschakelingen kan telfort wel regelen, ik had 'm eerst doorgeschakeld. Maar als hij op 'gejat-blokkade' staat, kan een doorschakeling ook niet, schijnt. En zelfs geen voicemail. Zodat telfort geen kosten kan maken oid. Maar ik snap ECHT niet watvoor fukking kosten telfort maakt als ik gewoon een fijn voicemailberichtje inspreek. En vind het echt waardeloze service dat dat niet kan...

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
Familie heeft bij de klantenservice gewerkt, die sindskort overgens helemaal opnieuw opgezet is door Telfort en met allemaal nieuwe mensen zonder ervaring bij de klantenservice van Telfort...

Maar mijn familielid zei zelf ook al, Telfort is niet voor niks zo goedkoop, ze moeten ergens op besparen...

[Updated spec's]

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 12:56
Hier niet precies hetzelfde verschijnsel, maar een " SIM wissel " zoals de meeste verkopers het noemen, kan binnen een uur meteen geregeld worden. Je krijgt meteen een nieuw kaartje mee.

Bij mijn KPN MobielPlus 22,50 abbonement is dit gratis gedaan vanwege omstandigheden (oude SIM werkte niet naar behoren in de nieuwe K750i), maar ook ik kon binnen een uur mijn nieuwe SIM gebruiken.

Ik wil hiermee aangeven dat het dus wel degelijk kan :). Het lijkt mij toch zo dat als je eenmaal op je nieuwe SIM kaart zit (waarbij je nummer dus op een nieuwe SIM kaart " gezet wordt "), dat je dan wel gewoon weer bij je voicemail, doorschakelingen etc. kan en regelen. Goed, laat eens weten hoe en wat, ben wel benieuwd hoe het opgelost gaat worden.

Website, Flickr, FB, Twitter

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Gaming247 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:22:
Familie heeft bij de klantenservice gewerkt, die sindskort overgens helemaal opnieuw opgezet is door Telfort en met allemaal nieuwe mensen zonder ervaring bij de klantenservice van Telfort...

Maar mijn familielid zei zelf ook al, Telfort is niet voor niks zo goedkoop, ze moeten ergens op besparen...
Ik weet wel welk familielid denk ik:P Ik werkte ook op de KS van Telfort. doe dr maar de groeten van Lennard :P

FF voor TS: Het is idd niet mogelijk om door te schakelen of vm in te spreken. Alles wordt geblokkeerd. Dit betekent dus ook letterlijk ALLES. Er is niets meer mee te doen, en ook niets meer aan te doen.
Nummer overzetting duurt idd ook altijd zo lang, is ook niets aan te doen, duurt max 10 werkdagen.
Hier niet precies hetzelfde verschijnsel, maar een " SIM wissel " zoals de meeste verkopers het noemen, kan binnen een uur meteen geregeld worden. Je krijgt meteen een nieuw kaartje mee.
Dat kan bij Telfort niet. En ik ken alle opties, eromheen kom je echt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door _Mystikal_ op 18-06-2005 16:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PanMan schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:56:
Zakelijk abo was heel lastig toen ik m'n abo afsloot, (iets met 3 maanden afsluittermijn op oude foon), dus had ik particulier genomen. Overigens zeiden ze bij Telfort dat het gewoon niet sneller kon. Nieuwe simkaart heb ik inderdaad bij een Telfort shop gehaald, maar dat gaat dus twee weken duren. Backup heb ik wel, maar die is redelijk oud, want ik had wat probs met nokia SW. Natuurlijk snap ik nu dat ik dingen anders had moeten doen (vooral vaker backuppen), maar ik heb al 10 jaar een GSM, en was er hiervoor nog nooit een kwijtgeraakt. Maar mijn vraag nu is vooral of er NU nog iets aan te doen is.
Ik weet niet hoe telfort hiermee omgaat, maar toen ik nog bij Orange werkte was het mogelijk om alle telefoonnummers die gebeld waren terug te zoeken in het systeem (incl tijden enzo).
Als telfort deze vrij zou willen geven (dmv gespecificeerde rekeningen) dan kun je iig je telefoonnummers achterhalen.
Kost je waarschijnlijk wel wat geld, maar heb je in ieder geval weer wat dingen terug.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Terw_Dan schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:26:
[...]

Ik weet niet hoe telfort hiermee omgaat, maar toen ik nog bij Orange werkte was het mogelijk om alle telefoonnummers die gebeld waren terug te zoeken in het systeem (incl tijden enzo).
Als telfort deze vrij zou willen geven (dmv gespecificeerde rekeningen) dan kun je iig je telefoonnummers achterhalen.
Kost je waarschijnlijk wel wat geld, maar heb je in ieder geval weer wat dingen terug.
gespecificeerde rekening kun je bekijken via www.telfort.nl/mijnrekening, en das tot 6 maanden terug, EN gratis 8)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:09
belachelijk 2 weken niet bereikbaar. Als ik jou was zou ik gewoon naar je dealer gaan en eisen dat hij het maar oplost. Ik heb zelf KPN en me tel is 1x gestolen. Naar de dealer gegaan en die had binnen 5 minuten een nieuwe simkaart voor me actief staan.

Nu hoorde ik wel dat het bij tmobile ook waardelooos geregeld is. Dan moeten ze een simkaart toesturen en dit duurt 2 dagen.

Blijf ik toch maar weer een paar euro meer betalen elke maand voor de service van meneer kpn. Bewijst zich elke keer weer.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

thefox154 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:51:
belachelijk 2 weken niet bereikbaar. Als ik jou was zou ik gewoon naar je dealer gaan en eisen dat hij het maar oplost.
[...]
Als meneer de dealer je niet in je gezicht uitlacht dan zegt ie wel gewoon dat ie dat niet kan. Hierin KUN je niet eens iets eisen van de dealer, je moet echt bij Telfort zijn.

• PanMan
Even een afsluiting: ik ben nog een paar keer naar Telfort geweest, en gebeld. Maar het was onmodelijk om sneller weer aangesloten te worden, of door te schakelen/voicemail in te stellen (vooral dat vind ik heel raar..). Precies een week nadat hij weg was, deed m'n nieuwe SIM kaart het weer..
Nu nog een nieuwe foon...
Ik ben iig zwaar NIET te spreken over telfort....

• Sjowhan
  • Laatst online: 14-11 16:52
Ik denk niet dat je zoveel kan verwachten van een consumenten-belpakket; men (telfort) doet wat je van ze verwacht (ze voorkomen dat je geen kosten meer door de sim te blokkeren), maar de rest ben je toch aangewezen op mensen die ook andere telefoons en sims moeten configureren, het netwerk in stand houden, mensen helpen die bellen of mailen etc.
Als je echt een goede service wil, neem dan een zakelijk telefoonabonnement; dan kan je binnen 4 uur ofzo een nieuwe telefoon + nieuwe sim krijgen, maar daar betaal je dan wel voor.

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1