Sli nemen als investering voor de toekomst

Pagina: 1
Acties:

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-08 14:24
Ik ben dus van plan om zo'n beetje al het belangrijke spul wat in een pc'tje zit te vervangen. Dus:

Moederboard
Intern geheugen
Processor
Videokaart

Het gaat nu even om de video kaart, budget daarvoor ligt rond de 150 euro. De x700 ziet er bij benchmarks minder uit dan de 6600 GT dus Nvidia leek een goede keus. Alleen zit ik nu met een vraag, die 6600 GT kan namelijk in Sli als ik me niet vergis. Om nu gelijk 2 kaartjes te halen gaat me een beetje ver. Máár na een jaar of 2 lijkt het me mischien wel wat om er dan (als het echt nodig is) een extra te halen. (weet niet of dit belangrijk is voor de vraag maar ik dacht aan een club3d kaart)

Hiet dan eindelijk mijn vraag >:). Heeft het zin om een (duur) Sli mobo te halen terwijl die kaarten er dan niet meer zijn? Het gaat erom of de kaart over een jaar of 2 oid nog te kopen zijn, zodat ze in Sli gezet kunnen worden.

Zo dat is eruit ;)

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 17:13
Ik denk dat de kaarten over 2 jaar niet erg goed meer verkrijgbaar zijn, maar er zijn nu (vooral tweedehands, maar ook nog wel nieuw geloof ik) nog best bijv. 9600 pro's te koop, en die zijn nu ook al weer bijna 2 jaar oud, als ik me niet vergis. Verder kan je je SLI-slot (ofwel je 16x PCI-E) ook altijd nog voor een andere PCI-E kaart gebruiken

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
Die borden zijn toch niet zo vreselijk veel duurder dan borden zonder SLI? De Asus scheelt geloof ik 30 euro... Als je toch voor Nvidia gaat zou ik die paar tientjes er wel bij leggen.