Aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 09:23
Ik ben geslaagd, en als cadeau mag ik van mijn ouders een fijne laptop uitzoeken. Natuurlijk op zoek naar het beste wil ik eerst even de tweakers raadplegen.

Ik ga een grafische opleiding doen en had dus verschillende merken op het oog: IBM, Acer en de Sony Vaio serie.

Kunnen jullie hier misschien wat tips geven waar op te letten bij deze merken. Zo is IBM erg sterk met de behuizing, Sony heeft schermen met twee lampen en Acers zijn vooral goedkoop.

Aub wat tips.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een echte grafische opleiding gaat doen is een Apple misschien ook nog niet zo'n slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Of Asus? Schijnen ook erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

kijk ook eens naar Asus en als ik jouw was goede garantie. Mijn ervaring en vele andere die ik ken koop geen Acer :r

Asus :
M6x
A6x
V6x

IBM is prima als je veel geld hebt vind ze niet echt goedkoop.

maar gebruik google ook eens en vergelijk er eens een paar of zoek naar reviews. leg ze naast elkaar wat wil ik hebben wat niet.
welk cpu
hoeveel mem
hdd grote
videokaart (Ati, Nvidia)
grote van scherm (14,1, 15 of 15,4)
stel voor je zelf een aantal punten op wat je er in wilt hebben en ga dan bij de merken kijken wat voor jouw geschikt is

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
Apple wordt wel gebruikt, maar na overstap naar x86 niet meer aangeraden, het is ook een semi-grafische opleiding, dus veel digitale media en de school vind het te link om over te stappen. (op het moment bezit ik al een iBook G4 en ben daar zeer tevreden over)

Hoezo is Asus aan te raden?

En zijn Centrino / Pentium M processoren op 1.8 Ghz echt net zo traag als een Pentium 4 1.8Ghz? Tevens, wat is het verschil tussen Centrino en Pentium M eigenlijk???

[ Voor 9% gewijzigd door astute op 17-06-2005 20:52 ]

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een centrino 1.8 is veel sneller dan een p4 1.8. volgens de fabrikant moet je het x2 - 10% doen. dus 2*1.8=- 3.6 -10% = 3.2/3.2
echter zal het afhankelijk zijn van welk programma. wel zal de gemiddlede prestatie liggen op zo een 3.0 ghz p4 snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

astute schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:49:
Hoezo is Asus aan te raden?

En zijn Centrino / Pentium M processoren op 1.8 Ghz echt net zo traag als een Pentium 4 1.8Ghz? Tevens, wat is het verschil tussen Centrino en Pentium M eigenlijk???
Centrino is concept :)
CPU (pentium M)
Chipset (Intel 855 of nieuwe 915)
Wireless (Intel Pro/Wireless 2200BG)

IBM verkoopt ook laptops alleen met de Pentium M icm een Ati chipset bijvoorbeeld.

wat betreft asus het is gewoon een goed merk. Neem voor de aardigheid eens een kijkje op hun site

[ Voor 41% gewijzigd door loodgieter op 17-06-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:08

Luke!

#Treinbaas
Kijk eens naar de IBM Thinkpad T42. Deze werd vorig jaar door de TU/e uitgeleverd en die hebben ook opleidingen waar dat ding voor grafisch werk wordt gebruikt. Die dingen bevallen erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Luke! op 17-06-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centrino is volgens wat ik opgemaakt heb eerder een concept met draadloos internet en andere nieuwere technieken gecombineerd... als je veel op je batterij moet werken, koop dan een centrino, als je meestal via netstroom werkt, ga dan voor een Pentium4 (gewoon voor de prijs), ze presteren trouwes allemaal slecht(er) op batterij dan op netstroom...

nog iets, als je een koopt, neem zeker 1024mb ram, en als je evt kan zorg dat er nog beschikbare update-sloten zijn.

een ietwat tragere pc kan je nog met leven, een zonder ram niet.

(als ik moet kiezen tussen een 486 met 128 ram of een P4 met 64mb (voor zover een onnozelaar dergelijke configuratie ineen steekt) geef dan maar de 486)

edit: sneller leren typen, dan is niemand me voor... :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
Thnx, dit is allemaal erg behulpzaam! Ik denk dat ik al wat verder op weg geholpen ben!

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Twix schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:49:
Mijn ervaring en vele andere die ik ken koop geen Acer
Mijn ervaringen en vele anderen die ik ken koop een Acer.

Inderdaad was het aan tal jaren geleden bagger met Acer, voornamelijk met modellen die een Desktop CPU ingebouwd hadden.

Ze hebben nog altijd de beste kwaliteit/prijs verhouding.
Voor de rest is Acer 1 van de grootste laptopverkopers in nederland, duitsland en nr.2 in europa als ik het goed heb.

Verlijk dat dan eens in verhouding met de problemen.

Zoek anders eens op "Acer problemen" dan krijg je :

http://gathering.tweakers...=ACer+problemen&where=GoT

Neem bijv de eerste topic en lees het door.
Acer Onbetrouwbaar

of ook een recente:

Kwaliteit laptops --> Acer goede keus?

Laats nog even meegekeken voor een perfect match laptop:

PerfectMatch Notebook gezocht

Het enige wat ik kan zeggen: Als je de beste prijs kwaliteit laptop wilt, dan moet je bij Acer wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

ok dat acer grootis dat weet ik ook wel. maar als je groot bent dan horo je ook een fatsoenlijke helpdesk te hebben en een goede repairservice en dat hebben ze niet. Hier moet ook rekeing mee gehouden worden. en hier blink Acer nu ook niet echt in uit. wat betreft andere merken (HP Asus Sony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Twix schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:15:
ok dat acer grootis dat weet ik ook wel. maar als je groot bent dan horo je ook een fatsoenlijke helpdesk te hebben en een goede repairservice en dat hebben ze niet. Hier moet ook rekeing mee gehouden worden. en hier blink Acer nu ook niet echt in uit. wat betreft andere merken (HP Asus Sony)
Als ik jou was zou ik nog eens wat RECENTE acer topics doorlezen.
Voor zover ik weet is er niks mis met de service van Acer.

Als ik me kan herinneren was de service van sony ook altijd bagger, dat zegt niks over hoe het nu is:

- Accu's gingen binnen een half jaar dood, en werd door de helpdesk als gebruiksvoorwerp bestempeld, en viel dus niet onder garantie.

Ik raad nu al 3 jaar al m'n klanten een Acer aan vooral vanwege de beste prijs/kwaliteit ervan (beter kan je je klanten niet bieden), en ze zijn allemaal zeer te spreken.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 17-06-2005 21:48 ]

Pagina: 1