Toon posts:

Online Gaming Enquete

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

laten we ons eerst even voorstellen: We zijn twee studenten aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. We zijn voor onze studie bezig met een onderzoek naar switching kosten in markten die gedomineerd worden door netwerk effecten. Wij proberen o.a. te onderzoeken in hoeverre de grootte van het netwerk en het bestaan van vriendschappen binnen het netwerk van invloed zijn op deze switching kosten.

De markt voor online games is uitermate geschikt om onze hypothesen te testen. Vandaar dat dit ook het ideale forum is om de enquete op te plaatsen.

Daarom zouden we jullie willen vragen om op de onderstaande link te klikken en mee te werken aan ons onderzoek.

Doe de enquete!

Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking!

mvg Tim & Tim

Zodra de resultaten bekend zijn zullen we die kort samenvatting in dit topic en kan er daarna een heftige discussie losbarsten :P

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer open. Ja, dit keer hebben ze toestemming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het openen en natuurlijk ook bedankt voor alle ingevulde enquetes. Het aantal schiet opeens omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
ik vind de vraag "On average how many people participate in an online First Person Shooter?" een beetje vreemd.. in totaal? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel mensen zitten er in een "potje", zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, blij dat ik er doorheen ben. Lange enquete zeg :P

een ding vond ik trouwens wel een beetje vreemd. Bij die classic games (schaken doe ik wel eens online) vraag je hoeveel lui er gemiddeld aan een potje meedoen (2 natuurlijk) Maar dan ook hoeveel vrienden en offline vrienden :S

beetje gare vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:37

Wiebbe

<none />

ik vind hem nogal veels te lang :/

normaal vind ik dat niet erg, maar deze vragen herhalen zich wel 5x en elke keer weer die gekke vraag hoeveel mensen spelen dit spel?

en dan weet ik nog steesd niet wat ik moet invullen :P

Dus misschien alter als hij wat duidelijker is

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
um even voor de duidelijk:

Diablo 2 is _GEEN_ Roll playing game!!!

maareuh, ff ontopic:
ik vind de vraagstelling erg onduidelijk, direct bij de eerst bladzijde zie ik al staan 'howmany online friends you have' en 'howmany offline friends you have'
ik weet zeker dat jullie daar geen goede conclusies uit kunnen trekken, omdat iedereen die vraag anders zal interpreteren.

ten eerste.. wat is een vriend? ik vind al die lui die ik via internet ken geen echte 'vrienden' en heb daarom maar 1 ingevult bij online friends

maar ik weet zeker dat er een heleboel mensen zijn die daadwerkelijk 30 of 50 invullen, omdat ze gewoon anders tegen dit soort begrippen aan kijken.
On average how many people participate in an online RPG game?
ook deze vraag vind ik vaag en onduidelijk, hoe kan een persoon die misschien 1 of 2 RPG's heeft gespeeld nu ooit zeggen wat het gemiddelde aantal spelers in 'een' RPG is??

sorry, maar als jullie dit voor school moeten doen, denk ik niet dat jullie van mij een voldoende zouden krijgen voor de vraagstellingen.. :/
(bedoel dit dus opbouwend, dus doe er wat mee)

[ Voor 27% gewijzigd door BasieP op 18-06-2005 00:03 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 10:11

makje

Professioneel prutser

Om ook even een opmerking te maken over de RPG's: MMORPG valt ook onder RPG, dus als je eerst vraagt hoevaak je RPG's speelt, maak dan direct even duidelijk dat MMORPG's daar nog niet bedoeld worden maar dat die later apart bevraagd worden (ik had dat namelijk niet door totdat ik de vraag over MMORPG's kreeg)

Daarnaast blijft er de vraag van hoeveel uren je een spel gemiddeld speelt. De afgelopen 2 maanden heb ik enkel een RPG/RTS combinatie (Spellforce) gespeeld en dat was offline. Daarvoor heb ik 3 maanden in een MMORPG spel (R.O.S.E.) met clan gezeten en verschrikkelijk (understatement :P) veel uren per week online doorgebracht en dáár weer voor speelde ik maandenlang vooral een FPS (Joint Operations) online.

Oftewel hoe moet ik bepalen hoveel uren ik gemiddeld per maand met een speltype doorbreng? Over hoeveel maanden loopt dat gemiddelde :?

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze enquete al op verschilende fora gezien, en toen zij ik ook al.
Wil het best doen, maar ben gestopt omdat er idioten vragen in staan.
Vooral die vraag hoeveel speler er online zijn en al die onzin. Ik heb hem gewoon afgesloten, want de vragen zijn ONduidelijk.

Zoals al gezegt, die vragen vat iedereen anders op en aan zoiets wil ik niet meewerken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
HammerT schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:32:
ik vind de vraag "On average how many people participate in an online First Person Shooter?" een beetje vreemd.. in totaal? :|
hehe daar haakte ik af, en dat wil dus zeggen dat ik het een slechte enquete vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben na een paar pagina's ook maar afgehaakt... Ik had geen idee hoe lang het nog zou duren.

Misschien handiger om een beknoptere versie te maken (al is het dan ws. niet meer wetenschappelijk verantwoord genoeg :P)

[edit] ik ben toch maar even verder gegaan, maar het blijft wat onduidelijk. Bij 'Simulation games' dacht ik dat racegames bedoeld werden, maar dat blijkt later weer een aparte categorie te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 18-06-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:32:
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:33:
Hoeveel mensen zitten er in een "potje", zeg maar.
Zo had ik de vraag inderdaad opgevat bij de meeste genres, maar dan kom ik bij MMORPG's... die werken nou niet echt in "potjes" :p Ik heb maar geschat hoeveel mensen er daar gemiddeld in een channel van de server online zitten, maar dat is geen bijzonder nuttige informatie lijkt me, vooral omdat je niet eens weet over welk spel het gaat. Die vraag kun je volgens mij wel weglaten bij MMORPG's...

Ohja, en nog iets... de eerste vraag van een categorie is steeds "have you ever [...]" zodat ik soms dus "yes" antwoordde omdat ik in het verleden wel spellen in dat genre gespeeld had... maar dan is de volgende vraag "how many hours a month do you play this on average" oid. Een optie "I don't play games in this genre anymore" oid zou misschien handig zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem even ingevuld, maar wat is die "how many online/offline friends do you have" nou voor vraag? Alsof ik ga tellen hoeveel vrienden ik heb. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker met multiplayer games lijkt het mij dat je niet altijd met je 'vrienden' online speelt, vooral op publics...

Heb de enquete niet afgemaakt moet ik eerlijk zeggen. Zie het nut er niet echt van in, ik bedoel ik hou van simulatie games (momenteel imho een totaal gebrek eraan zowel op SP als MP gebied) en dan krijg je vragen als met hoeveel vrienden speel je dit online of hoeveel mensen spelen er normaal online of iets in die trend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Mja dat hele gebeuren van offline en online vrienden.. Een aardig gedeelte van mijn vriendenkring ken ik van lanparties. Die zie ik daarbuiten wel steeds op irc en daar speel ik ook wel spellen mee, maar of het dan online of offline vrienden zijn.. En voor online vrienden.. ik heb met best veel mensen mmorpg's gespeeld. Als ik nou overstap op een andere rpg, dan hoef ik daar niemand van mee te hebben. Ken ik echter iemand die ik ook buiten dat spel goed ken (misschien zou de term vriend 'spelgrensoverschreidend' moeten zijn), dan vind ik het leuk als ik die ook in een ander spel zie.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik speel alleen online als er real life vrienden van me ook online gaan spelen (spreken we altijd even af)

tegen vreemden spelen vind ik geen reet aan, dan speel ik nog liever tegen bots ook, dan win ik in ieder geval nog.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:46

Snippertje

Light up your life

Ik vind hem veel te lang duren had geen zin meer en heb dus gezegd dat ik simlutation games etc nooit online speel :Y)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Done... wat een lange enquete zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

"have you EVER played ... online"
<=>
"how many hours DO you PLAY ..."

ik "heb" et gespeeld, maar ben nu gestopt met spelen... dus een ja, en dan 0 invullen is vaag, niet ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1