Toon posts:

Welke is notebook is beter??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze newbie wil een notebook kopen.
Nu heb ik er 2 op het oog, zijn allebei 4000 piek.

1. PII 400, 64MB, DVD, 14,1 inch scherm

2. Celeron 566, 64 MB, 13,3 inch scherm

welke is de beste van 2?

thanks in advance.....:)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Nou, die schermen werken wel een stuk lekkerder als ze iets groter zijn en dat scheelt toch wel dus.. Zijn het wel allebei TFT schermen, want dat is eigenlijk wel een vereiste in deze tijd..
DVD is wel aardig, maar dan alleen in combinatie met een video out natuurlijk, anders moet je op zaterdagavond even gezellig met ze alleen rond de laptop gaan zitten....en dat kijkt dus :'(

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
ook als er op het notebook met DVD geen TV-out zit is dat geen (groot) probleem.
Er zijn namelijk PCMCIA kaarten (type II)
die harmatig DVD en MPEGII ondersteuning geven. Het probleem met DVD-spelers in notebooks is dat vaak die hardwarematige ondersteuning ontbreekt.
En zelfs met een 8-speed gaat het dan nog schokkerig.
En ook zit er TV-out op.
Zo'n kaart kost +/- 500 pieken ex. BTW.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Ik vindt Fl 4.000,- eigenlijk best duur
als ik er van uit ga dat ze 2 e hands zijn
want ze verkopen toch geen p2 notebooks meer ? ander moet je de p2 nemen voor de DVD
en het grote scherm werkt erg prettig

Verwijderd

Topicstarter
ze zijn allebei nieuw.

die pII is te koop bij kinorama, is in de opruiming. Maar beter effe doorsparen dan?

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 15:46 schreef Freud het volgende:
ze zijn allebei nieuw.

die pII is te koop bij kinorama, is in de opruiming. Maar beter effe doorsparen dan?
nee dat niet de specs zijn wel oke maar ik dacht dat je hem 2e hands kocht en dan vondt ik hem wel duur

Verwijderd

misschien niet geheel onbelangrijk, welk(e) merk(en) laptops zijn het precies?

Verwijderd

Topicstarter
het is allebei compaq.
die met DVD is de Armada V-700 en die andere weet ik niet precies welke serie het is..:)

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 15:55 schreef Freud het volgende:
het is allebei compaq.
die met DVD is de Armada V-700 en die andere weet ik niet precies welke serie het is..:)
Compaq heeft geen BIOS |:(

Spaar voor een Dell, kan je zelf je sjit uitkiezen ook enzo, of een Topline, die zijn ook errug goed.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06
de grote vraag... WAT GA JE ER OP DOEN?

ik heb zelf ook een laptop met wat leuke dingetjes erbij... ik zal je wat tips geven over dingen waar je op moet letten.

processor= vreemd maar waar niet zo belangerijk... waarom? de rest houd hem toch wel tegen... high-end gamen is niet haalbaar dus..... en de meeste dingen doen het even goed op een 500mhz als op een 800..

video= HEEL belangerijk.. tft scherm is errug relaxed. en zodra je denkt van HA die is goedkoop! zit er geen tft op. door een tft scherm gaat de prijs al snel 500+ guldentjes omhoog. maar is het zeker waard.

ik heb 12.1.. is wel lekker compact. maar als je niet perse super-klein hoeft kun je beter voor een 13.3 of 14.nogwat gaan
wat voor videokaart? de enige 2 die nu enigsinds 3d leveren zijn s3-savage mx. en ati rage mobility. die zijn zelfs beiden langzamer dan een voodoo1. ik heb er zelf een s3[virge] ingekregen en ik ben er niet blij mee... let er dus goed op wat voor videokaart erin zit want die is bij de meeste laptops [of alle]. en ook hoeveel mb videogeheugen ik heb 4.... 8 is wel fijner.
er was ook een mobiele g-force mx achtige videokaar op komst... maar das voor 8000+ gulden laptops... dus begin daar maar niet aan.

nog iets vreselijk belangerijks is de accu die erbij zit. veel goedkopere laptops hebben een nimh accu of iets dergelijks. die hebben last van geheugen effect en die kunnen met een beetje heftig gebruik in een paar maanden gaar zijn... das zonde van je laptop en al helemaal als er geen reserve-onderdelen gemaakt worden.. ik raad dus een li-ion accu aan.. die gaat soms wel 2x zo lang mee... en heeft ook nog geen last van geheugen effect... is wederom wat duurder.

probeer zoveel mogelijk intern te houden.... netwerkkaart enzo. ik heb een losse pcmcia netwerkkaart met een los kabeltje... die bungelt eruit.. en das eritant bij snel vervoeren. kijk dus even of je zoiets ingebouwd kan krijgen.

memory... bij de meesten zit 64mb... dus dat is standaard.... waar je wel op moet letten is of er nog ruimte is voor meer... ik begin redelijk zat te worden van mijn 64mb... en met die prijzen is er zo 128 of 192mb van te maken en dat geeft je een lekkere speed-boost

dvd erin? voor onderweg is het wel leuk... met een li-ion accu kan je ongeveer wel 1 dvd kijken... maar ga je hem echt gebruiken? kost je wel 400,- tov een cdrom speler... met een tv-out erop is het wel leuk natuurlijk :-) dat hebben ze ook vaak en is leuk om te hebben dus vraag zeker even na.

volgens mij heb ik alles zo wel ongeveer... harddisk is eigen smaak. is ook makkelijk te upgraden

ow ja..... GARANTIE! probeer er 1 te krijgen met 3 jaar garantie ofzo... laptops gaan snel kapot.... tsjah.... komt door het vervoer...een goeie tas helpt ook.... soms krijg je er 1 bij.. een goeie kost al snel 100,- dus het is fijn als er 1 bij zit.

verder... uhm... suc6 verder... en als je vragen hebt hoor ik het wel :-)

Verwijderd

Bij funtronics in Rotterdam hebben ze een Packard Hell uh Bell PIII 600 en 64 mb voor 3999.- misschien is dit wat........één ding dat gelul over dat de accu 3 uur werkplezier betekend is gelul want een test onlangs in Computer Totaal (die met de zilvere voorkant) zegt dat ze meestal een uurtje of 1,5 a 2 het voorhouden!
Succes

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06
psies... met zon std. accu is het 1.5 uur.. en niet veel meer... een li-ion kan het wel wat langer uithouden.

een hele goeie tip is zon cpu-cooling programmatje. ik gebruik waterfall. de accu gaat serieus een half uur langer mee.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Compaq heeft geen BIOS
Welles PUNT!

Alleen die oude rot krengen zoals Deskpro's en de Prolinea's hebben een deel van de BIOS op de HD.

En Compaq heeft goede service afhandeling. Je kunt bij elk Compaq gecertificeerd bedrijf onder garantie laten repareren. Standaard het je 1 jaar garantie, maar je kunt een Care Paq kopen om uit te breiden naar 3 jaar, en bij sommige armada's zelfs 5 jaar.
Pagina: 1