[XP-SP1] BSOD bij install

Pagina: 1
Acties:

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 21:51

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
situatie:

Duron 700
Asus A7V 133
3DFX voodoo 3 2000
Maxtor DiamondMax Plus D740X, 40GB
3Com 3C905CX-TX-M 10/100
Memorex (Lite-on) 16x dvd

Momenteel zit er in deze machine een oude Western Digital schijf, waar windows 2000 SP4 op draait, zonder problemen. Bedoeling is echter dat er een verse XP install komt op de bovenstaande Maxtor schijf.

probleem:

Bij een verse install van Windows XP SP1 op de maxtor schijf gaat alles goed, totdat ik telkens op hetzelfde punt in de installatieprocedure de volgende BSOD krijg:

STOP: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0X000000D1

in RDBSS.SYS

Het punt in de installatieprocedure is altijd tijdens "installatie voltooien" na het installeren van het netwerk.

geprobeerd:

Ik heb de machine gestript van tweede netwerkkaart en geluidskaart, seriele en parallele poorten disabled, bios config gereset.

Ik heb de Windows XP en 2000 BSOD guide doorgenomen, maar nergens de letterlijke foutmelding gevonden. Waarschijnlijk gaat het om een driver probleem

Ook via google kom ik er alleen achter dat het om de network redirector service gaat, verder wordt ik niet wijzer.

Wie weet raad?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens je XP CD te slipstreamen met SP2 - misschien dat je dan meer geluk hebt? :)

Verwijderd

Paar tips: geheugencheck (kleine kans aangezien W2K goed draait), update bios/firmware, disable netwerkkaart en installeer driver van leverancier.

Slipstreamen van SP2 is op zich goede actie, lekker lean en mean. Maar dat gaat bluescreens echt niet oplossen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 01:29 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

Ik had ook zo'n error:
Wat bleek, hardeschijf had bad sectors
HDD Regenerator erover heen en t werkte weer :-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
@elevator:

Heb een windows xp cd van Dell, geen slipstream werk helaas.

@Terminator_T100:

Update van de bios naar 1009 mocht helaas niet baten, ook het verwijderen van de NIC niet.

@DJ_Jorizzz:

Had jij exact deze BSOD, en zo ja, kwam hij telkens op exact hetzelfde moment voor in de installatieprocedure?

:

[ Voor 3% gewijzigd door ultimateharry op 18-06-2005 19:03 ]

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Het probleem is opgelost:

Door vanuit windows 2000 de windows xp install te starten ging het gewoon in 1 keer goed.
Toch bedankt voor de tips jongens.

Deze mag dicht :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Nou ja opgelost? Het is gewoon nu via windows geinstalleerd ;) maar goed. Ik kan je wel een oplossing voor dit probleem geven. Het kan zijn dat een apparaat om een IRQ vraagt terwijl het door een andere apparaat is gebruikt. Daardoor krijg je deze conflicten want ik had dit probleem ook gekregen wanneer er problemen met het netwerk waren ontstaan in het bedrijf waar ik werkte. Op 1 dag maar liefst 23 computers met blauwe schermen :P hehe maar goed daar gaat het niet om.

Als je gaat zoeken op internet zie je dat het ook aan de software instellingen kan liggen. Vooral aan anti-virus software. Ik weet niet of je dat op je computer hebt staan maar door een betere en nieuwere versie te installeren kregen de computer geen foutmelding meer en het probleem was opgelost. (Na een reset van de bios)

In ieder geval heeft het te maken hoe windows sommige apparaten aanspreekt via de IRQ's

Misschien geeft je dit een beetje de indruk wat het werkelijke probleem is :)

//Creegfire

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Ja, het is gewoon via windows geinstalleerd. Maar daar zie ik verder geen probleem in, het doel was om een verse xp install op de nieuwe harde schijf te zetten, en dat is gelukt.

Wel vreemd dat het een IRQ probleem is, aangezien zo'n beetje alle devices disabled waren.
Pagina: 1