ik maakte net mijn kast open en het viel me op dat er veel warmte in mijn kast was. dus ik voel bovenop de videokaart. geloeiend heet. ik dacht eerst mijn videokaart. maar toen bleek het mijn chipset te zijn. ik legde mijn vinger erop en ik brande gewoon echt mijn handen. dit kan gewoon niet goed zijn. maar als ik in asus probe of speedfan naar mijn moderbord temperatuur kijk zie ik maar 40 graden staan. ik heb wel gewoon een lichte airflow in mijn kast. mijn cpu en videokaart heb ik watergekoeld
welk moederbord heb je juist? is de northbridge actief of passies gekoeld?
En is er wel voldoende airflow? Met dat je zegt dat je cpu een wc heeft... Vaak profiteerd de northbridge mee van de airflow die de cpu koeler veroorzaakt...
En is er wel voldoende airflow? Met dat je zegt dat je cpu een wc heeft... Vaak profiteerd de northbridge mee van de airflow die de cpu koeler veroorzaakt...
ik heb een asus k8n-e deluxe.
ik heb nog steeds 2 intake fans (onder voor) en 2 outake fans(achter en bovenop) op 7 volt draaien. de voeding is hierbij niet meegeteld. de chipset is passief gekoeld met een klein koelblokje dit gaat ook niet anders omdat de videokaart anders in de weg zit. ik heb er nou tijdelijk een groter ventilater in mijn kast staan.
EDIT1:
zou het ook enig verband kunnen hebben met het volgende probleem:
[rml][ XP] veel bsods ==> hopeloos[/rml]
ik heb c&q uitgezet omdat dit er schijbaar ook voor zorgt dat de chipset heel heet wordt.
EDIT2:
de chipset is nou wel afgekoeld met de grote ventilator ervoor. maar dit kan toch niet normaal zijn dat die zo heet wordt met toch een behoorlijke airflow
ik heb nog steeds 2 intake fans (onder voor) en 2 outake fans(achter en bovenop) op 7 volt draaien. de voeding is hierbij niet meegeteld. de chipset is passief gekoeld met een klein koelblokje dit gaat ook niet anders omdat de videokaart anders in de weg zit. ik heb er nou tijdelijk een groter ventilater in mijn kast staan.
EDIT1:
zou het ook enig verband kunnen hebben met het volgende probleem:
[rml][ XP] veel bsods ==> hopeloos[/rml]
ik heb c&q uitgezet omdat dit er schijbaar ook voor zorgt dat de chipset heel heet wordt.
EDIT2:
de chipset is nou wel afgekoeld met de grote ventilator ervoor. maar dit kan toch niet normaal zijn dat die zo heet wordt met toch een behoorlijke airflow
[ Voor 47% gewijzigd door Avvd op 17-06-2005 20:25 ]
mja, met 4 fans zou de airflow idd wel voldoende moeten zijn, maar ik heb zelf geen ervaring met een wc, dus ik heb eigenlijk geen idee in hoeveel mate de cpu fan toch nodig is voor de northbridge, andere tweakers die wel een wc hebben kunnen hier mss wat meer info over geven?
Staat voor de rest alles op stock speeds en voltages te lopen, of heb je liggen overclocken, dat kan ook best wat temperatuur veroorzaken...
Staat voor de rest alles op stock speeds en voltages te lopen, of heb je liggen overclocken, dat kan ook best wat temperatuur veroorzaken...
Bij mij wordt de northbridge ook te heet na plaatsing van CPU waterkoeling, northbridge blok is onderweg tho:p Dat in een voldoende kast met 3 casefans (+voeding) en een Asus P5GPL bordje. Asusprobe geeft bij mij wel netjes 55 graden aan net voordat ie crasht...
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
nou heb ik dus de ventilator erop staan en de post gaat veeeeeeeeel sneller voorbij normaal paar seconde nu zie ik hem amper. ook normaal als ie helemaal uit heeft gestaan duurt de post langer wat dus wel vreemd is.
na een tijd memtest wordt het chipset toch nog veels te heet. met die ventilator erop op de hoogste stand ik brand nog mijn vingers eraan
na een tijd memtest wordt het chipset toch nog veels te heet. met die ventilator erop op de hoogste stand ik brand nog mijn vingers eraan
[ Voor 26% gewijzigd door Avvd op 17-06-2005 23:03 ]
Pagina: 1