[XP] Partitie kapot nadat ik iets deed met partition magic*

Pagina: 1
Acties:

• jvliek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-01-2016
Tijdens het formateren van een partitie in de windows xp installatie had ik per ongeluk op de reset knop gedrukt:S

Op diezelfde partitie staat nu uiteindelijk wel XP op... maar op de andere partitie staat alles in de war... foto's die niet kloppen, mp3s die door elkaar heen lopen en films etc. je kan eigenlijk wel zeggen dat alles kapot is..

heeft iemand een id of dit met die rare RESET ACTIE van mij te maken heeft? en zoja: hoe is dit op te lossen..

ik baal hier vreselijk van... alvast bedankt

Verwijderd

heb ook zo iets tegengekomen... partitionmagic bezig op de C-schijf, juist op het moment dat de mannen van den telefoon de stroom moeten doorsnijden... zeer aangenaam :(
veel bestanden op mijn H en J schijf staan nu dooreen, mp3's met andere titels en dergelijke... heb er programmatjes bijgehaald om gewiste bestanden terug te halen, niets hielp.

Vrees dat er niets anders op zit dan weggooien en opnieuw maken/downloaden/filmen(???)

leer er uit... die dvdrw dient ergens voor...

• jvliek
ik hoop niet dat je gelijk hebt..

Verwijderd

jvliek schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:05:
Tijdens het formateren van een partitie in de windows xp installatie had ik per ongeluk op de reset knop gedrukt:S

Op diezelfde partitie staat nu uiteindelijk wel XP op... maar op de andere partitie staat alles in de war...
begrijp ik je goed en is als gevolg van een 'format c:' je d-partitie defect geraakt???
on-ge-lo-fe-lijk!!

kun je ook nog even vermelden om welk filesystem het gaat? FAT, NTFS, EXT2/3, ...

Als Windows XP geen rescue stuff heeft voor zo'n partitie, probeer het dan eens met een of andere linux live-cd. fsck.fat /dev/hd??

Verwijderd

bij mij was het 2 NTFS partities mergen via PartitionMagicPro...

probleem is dat de bestanden als intact beschouwd worden, ze hebben gewoon andere namen of ze zijn wat door elkaar gehusseld...

ik manage nooit meer partitie's als er nog andere schijven in zitten. Gekste van al: al de andere schijven (fysisch gezien dan) hadden er ook van...

• jvliek
ik snap er zelf ook niks van... het gaat om NTFS

maar er is misschien nog wat anders aan de hand... ik zal het proberen uit te leggen:

het begon er mee toen windows zat te fucken en te hangen, toen dacht ik het is ns tijd voor een schone lei met xp.. dus heb ik geboot vanaf de xp cd en vervolgens bleek dat (volgends de xp installie aanduiding) de volume D: (waar alle mp3's foto's opstond) omgewisseld was met C:
en uiteraard C: met D: (waar xp dus opstond) omgewisseld... magoed ik denk dat komt later wel goed met partion magic.. dus ik xp instaleren later met magic partion de volumes weer omgewisseld.. opnieuw opstarten.. toen begon partion magic te zeuren met elk bestand wat ik wou over plaatsen van d naar c en andersom.. met de meldingen: bezig met terugzetten van zwefendbestand (bijv)genaaid.mp3.

ik dacht eigenlijk dat het door deze vage aktie van magic partion komt.. maar een ander persoon zegt dat het door die RESET komt

nja ik hoop dat dit wat duidelijk is

• jvliek
het was tevens wel een nieuwe paritie die ik aan het formateren was...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap echt helemaal niets van je verhaal maar het zal wel :)

Ik zet even het OS in je topic titel (cfr. de Windows Operating Systems FAQ) let daar aub ook zelf op, daarnaast - kijk even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor meer informatie over hoe proberen data te recoveren :)
Pagina: 1