Toon posts:

MP3's mixen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb (had) een redelijk groot mp3 archief (ongeveer 600 gig, zal wel wat dubbel tussen zitten ook), maar ik begin laatste tijd meer en meer last te hebben van corrupte files. vroeger liedje opleggen en dat ging perfect, laatste tijd geeft ie vaak een ander liedje onder die titel (redelijk irritant als je nu juist een slow wou en de intro van een of andere tuningbeats vliegt erdoor...), mixt hij der 2 dooreen... ik zou niet weten wat ik er mee moet aanvangen...

heb al gescand op virussen met
1) norton 2005
2) mcaffee
3) AVG
4) Panda

Geen enkele scanner vindt een virus, dus denk niet dat ik er eentje heb... ik heb deze bestanden niet gebackupt, maar kan ze evt via LAN van een vrient opnieuw downen. Vraag is echter... gaat dit terugkomen? gooi ik mss beter direct 3 SATA's weg, of geef ik ze het voordeel van de twijfel... (nee, als ik ze weg doet krijg je ze niet, dus daarom moet je niet antwoorden :*))

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

aangezien e in OM&I post vraag ik me af wat je hier van geprobeerd hebt:

OM FAQ / Beleid:mijn HD doet vaag

Maar zoals je zelf al aangeeft zou ik het eerder in de afspeel software zoeken. En dan geef je weer niet genoeg specifieke info (OS/software)

offtopic:
3x 200 Gb , ja gewoon weggooien, doe maar aan mij geven. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 17-06-2005 20:14 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik wil ze wel voor je backup'en ;-)

Heb je al geprobeerd om de mp3's op een andere pc af te spelen? M.a.w. zijn de files rot of is de pc waarop je ze speelt rot.

Verwijderd

Topicstarter
heb al alles geprobeerd wat ik kon... windows vervangen, windows media player buitengegooid, winamp versie 0.0 tot versie kweet niet hoeveel, tzijn dus de mp3's.

harde schijven in een andere pc gehangen, harde schijf per harde schijf gecheckd, nieuwe kabels gestoken...

kans dat mijn schijven mankeren lijkt me zeer klein, het zijn er 3 van de 4 SATA's Maxtor 200 gig van de heel nieuwe serie, ze zijn amper paar maand oud, dus ze kunnen nog niet genoeg gedraaid hebben eer ze begonnen problemen te maken.

backuppen niet meer nodige... heb me enkele DVDRW's aangeschaft, tis toch vakantie dus kkan es writen (600 gig :()

weet er trouwes iemand hoe lang ik er met mijn flut-netwerkkaartje (10/100mbit) bezig ben om zoiets door te trekken? kan ook via usb crossed netwerken of via firewire, wat zou me de hoogste snelheid opleveren?

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Lan is zowieso sneller, usb2 en firewire halen maximaal 6mb/s dacht ik.Lan 100mbit maximaal 12mb/s dus ga maar rekenen: 600gb delen door (ongeveer) 10mb/s is +/-16,67 uur dat gaat dus lang duren en is niet goed voor je HD. Check je ram anders voor de zekerheid ook nog even...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

firewire is aanzienlijk sneller 400 Mbit/sec. dat is tot 4x sneller dan 100Mbit lan. Je limiet is echter al snel je schijfsnelheid ( ~20 Megabyte /sec per disk)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

[rml][ HD] Maxtor 200gb schijf Corrupt mp3[/rml]
Persoon met (lijkt mij)hetzelfde probleem. misschien samen oplossing zoeken ?
(zie ook mijn reply daar)
Nevie schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:08:
Lan is zowieso sneller, usb2 en firewire halen maximaal 6mb/s dacht ik.Lan 100mbit maximaal 12mb/s dus ga maar rekenen: 600gb delen door (ongeveer) 10mb/s is +/-16,67 uur dat gaat dus lang duren en is niet goed voor je HD. Check je ram anders voor de zekerheid ook nog even...
waarom zou wat data kopieren niet goed zijn voor je HD :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1