Ik wil een modal dialog in een webpagina maken waarbij de url een 'javascript:document.write(...);' url is. Deze string wordt dynamisch opgebouwd in de bronpagina, vandaar dat het niet een vaste html pagina kan zijn.
De source ziet er ongeveer zo uit:
De url string is zo gek omdat anders "<script></script>" gek gaat doen (blijkbaar), niet op letten
Dit stuk code geeft bij mij in de alert een 'undefined', terwijl ik volgens mij de return value goed instel. Hij zou de inhoud van de textbox in de modalDialog in de alert moeten zetten, toch?
Ook het sturen van een argument naar de modalDialog werkt niet, deze geeft ook 'undefined'.
Komt dit omdat de source van de pagina door javascript opgebouwd wordt? Is er een andere manier om data van de dialog box naar de orginele pagina te krijgen?
De source ziet er ongeveer zo uit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| var url = "javascript:document.write(\"<html><head><"; url += "script>function doClose(){window.returnValue=textarea0.value;window.close();}<"; url += "/script></head><body><textarea style='width:300px;height:100px;' id='textarea0'></textarea><br><br><input type=button onClick='doClose()'></body></html>\");"; alert(window.showModalDialog(url)); |
De url string is zo gek omdat anders "<script></script>" gek gaat doen (blijkbaar), niet op letten
Dit stuk code geeft bij mij in de alert een 'undefined', terwijl ik volgens mij de return value goed instel. Hij zou de inhoud van de textbox in de modalDialog in de alert moeten zetten, toch?
Ook het sturen van een argument naar de modalDialog werkt niet, deze geeft ook 'undefined'.
Komt dit omdat de source van de pagina door javascript opgebouwd wordt? Is er een andere manier om data van de dialog box naar de orginele pagina te krijgen?