[ext2 op windows] Ext2Fds of Ext2 ifs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik wil graag een partitie aanmaken die ik ook onder windows kan bescrhijven (en uiteraard op linux)

Zoekend kwam ik Explore2fs tegen en onderin heeft hij 3 kandidaten:

1. Ext2ifs (EXT2IFS is a read only driver - valt dus af)
2. Ext2Fds
3. Ext2 ifs
4. Ext2 (Linux) File System Driver (geen support for Win2k/WinXP)

Afgaand op de webpagina en FAQ's enzo daarop lijkt mij nummer 3 het beste (voor WindowsXP SP1/SP2).

Ik wil natuurlijk wel 100% zeker van zijn dat schrijven helemaal veilig is. Heeft iemand ervaring met een van deze drie of kent misschien betere? Het moet dus kunnen schrijven :)

edit:
oops, #1 is read-only, net als explore2fs

[ Voor 17% gewijzigd door Darkvater op 18-06-2005 22:52 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Laatst online: 30-03 09:22

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Veilig schrijven met beide OS-en doe je, voor zover ik ervaren heb, eigenlijk alleen met FAT. Zelf ben ik _helemaal van FAT af_, ook al gebruik ik Windows en Linux naast elkaar. Beide OS-sen lezen elkaars filesystems prima en het uitwisselen van data doe ik met de RO support die beide OS-sen hebben.

* Explore2fs heeft altijd goed voor mij gewerkt, maar heeft bij mij wel eens kuren gehad met grote files.
* Ex2fsd heb ik wel eens gebruikt, eigenlijk alleen read only. Gaaf programma, maar meestal houd ik het bij Explore2fs omdat het geen driver e.d. nodig heeft.

Zonder je vraag te beantwoorden wil ik je toch ff bedanken voor het noemen van ext2ifs. Klinkt wel als een nuttig programma.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit mag dan toch echt naar WOS omdat het een uitbreiding is op je Windows... (het zou overigens ook SA kunnen zijn maar dan tikken ze hem daar wel weer door)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Explore2fs is eigenlijk hetzelfde als Ext2ifs (van dezelfde maker) maar dan in een extra explorer soort programma.

Ik moet echt een en dezelfde partitie in RW kunnen gebruiken, om steeds te rebooten :(. FAT is helemaal geen optie. Ik haat gewoon FAT, en tja, daar ga je geen 100GB partitie op zetten :P.

Dus niemand heeft eigenlijk ervaringen met RW support? Ik denk dat ik dan proefkonijntje word en zal dan berichten wat er is gebeurd.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Als iemand er nog interesse heeft, heb ik de maker van Ext2 ifs gevraagd over de driver, en dit kreeg ik als antwoord:
Hi,

There is not any bug known, which can cause data corruption, but one bug which
causes the computer can hang up on moving files or directories.

I would suggest waiting until tomorrow, because I will update the website and
release a fixed version of the software. A Release Notes page and a
Troubleshooting page will be added, so you can read about all known common
problems.

The worst case you can experience is that the Ext2 driver refuses mounting an
Ext3 volume on Windows, for example when it has transaction left in its
journal, because it was not been unmounted cleanly.
Ik heb dus Ext2 ifs op mijn windows bak gezet, de partities geconverteerd naar ext2 en tot nu toe lijkt het goed te gaan :D