Toon posts:

Videokaart & klein budget

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een aantal weergaveproblemen heb en mijn pc toch al wat ouder is, was ik van plan om een nieuwe, betere videokaart te kopen. Op dit gebied ben ik alleen niet zo handig, dus vraag ik hier om hulp.

Ik wil een videokaart die met gemak San Andreas en dat soort graphische games op 1024x768x32 aan zou moeten kunnen. Er zijn wel een paar kleine beperkingen:

- Niet veel duurder dan € 100,-
- Aangezien er geen AGP-slot inzit zal het dus PCI moeten zijn. :(

Ik bezit een Dell computer wat misschien ook nog wel kleine problemen op kan leveren. Mochten er problemen bekend zijn met een Dell Dimension 2400 wil ik dat natuurlijk graag horen.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:53:
Ik bezit een Dell computer ... geen AGP slot ...
Déjà vu.

San Andreas spelen via een PCI videokaart? De Geforce 5200 PCI is zo'n beetje de snelste videokaart, maar die presteert nog minder dan de AGP versie. No go dus helaas.

En ook al zou er een 9800Pro/6600(GT) bestaan voor in een PCI slot, er is te weinig bandbreedte. Met geluk zo'n 125MB/sec.

Easy as Dell ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 17-06-2005 19:01 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
met gemak gta:sa en 100 euro gaat niet echt samen helaas, maar ik denk dat je het beste een radeon 9800RPO 2ehands kan kopen zit rond die prijsklasse 2e hands en zal gta:sa wel aardig kunnen draaien

mmmh pci dat word een probleem, ik denk niet dat de 9800 in pci te krijgen is, wat je denk ik dan beter kan doen is de snelste pci videokaart kopen en dat is denk ik een radeon 9200, helaas zal gta:sa er niet echt goed op gaan lopen, ook weet ik verder niet wat er voor cpu en mem in een dimension 2400 zit maar ik hoop een p4 2,4GHz, is het minder dan dat ben ik bang dat je ook met een andere gpu het spel niet goed aan de praat zal krijgen

Verwijderd

Topicstarter
P4 2.4 gHz, 512 Ram en een standaard Intel videokaart.

Verwijderd

of een radeon 9250.. die heb je ook nog in PCI.. die en die prutz0r noemt zijn de "snelste" videokaarten voor pci.

T.o.v een onboard intel dingetje ga je er wel flink op vooruit..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 19:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:01:
of een radeon 9250.. die heb je ook nog in PCI.. die en die prutz0r noemt zijn de "snelste" videokaarten voor pci.

T.o.v een onboard intel dingetje ga je er wel flink op vooruit..
idd die bedoel ik dacht ff dat het een 9200 was, het zal gta:sa wel kunnen draaien maar of dat ook op 1024x768x32 gaat lukken dat betwijfel ik

volgens mij is de 9250 wel wat sneller dan een 5200 die laatste is namelijk echt een bagger kaart die nooit op de markt gekomen zou moeten zijn voor spellen, of je moet alleen maar cs 1,6 spelen die kan ie nog wel draaien maar alle moderne spellen lopen er voor geen ene meter op

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal zeker even rondkijken.
Overige tips zijn natuurlijk altijd welkom :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

franssie

Save the albatross

doorsparen en een nieuw mobo + kaart? lijkt mij ook een optie.Of akn dat niet bij een dell?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Mijn inkomen is niet zo hoog, dus dat zou veel te lang duren ;) Ben net 15 :)

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:13:
doorsparen en een nieuw mobo + kaart? lijkt mij ook een optie.Of akn dat niet bij een dell?
gaat niet zo best met een dell.. waarschijnlijk past het niet in die kast: dus dat wordt dan ook nog een nieuwe kast erbij en met een beetje pech doet die voeding dan ook niet meer genoeg..dus dan moet je nog een nieuwe voeding kopen ook.. tel daarbij op de kosten van een mobo/cpu/grafische kaart(/geheugen). Dan lijkt me dat een redelijk dure investering voor een 15 jarige ;)

als je een ati radeon 9250 gaat halen let dan even op de geheugenbus! zorg dat je geen SE (of een andere kaart met een 64-bits geheugenbus koopt!) maar eentje met een 128-bits geheugenbus (dat maakt echt een wereld van verschil!)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
quote: pricewatch
Chipset: -
Geheugen: 128 MB
Type geheugen: DDR
GPU snelheid: -
Geheugen snelheid: 400 MHz
Interface: PCI
RAMDAC: -
TV-out: S-Video
Video-in: -
DVI: Ja
D-sub: Ja
Hier zou ik dus wel mee door kunnen gaan?
Ik hoorde ook van iemand dat je er 2 videokaarten in kon duwen, en samen kon laten werken, klopt dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:24:
[...]

Hier zou ik dus wel mee door kunnen gaan?
Ik hoorde ook van iemand dat je er 2 videokaarten in kon duwen, en samen kon laten werken, klopt dit?
ehm.. hoe moeten wij nou zien welke kaart dat is? 8)7 zeg gewoon effe over welke kaart je het hebt!
En 2 kaarten laten samen werken is voor PCI-Express (de opvolger van AGP, welke jij niet op je moederbord hebt zitten :)) Dus dat is niet van toepassing op jou!

Koop gewoon deze kaart: pricewatch: Sapphire Radeon 9250 128MB DDR 128bit (PCI, DVI) : een Ati Radeon 9250 128MB pci
check op de site waar je hem koopt voor de zekerheid nog even dat je daadwerkelijk met een 128 bits geheugenbus te maken hebt.
Dat is de beste pci kaart die je kunt kopen (en 50 euro is voor een 15 jarige wel te doen :p)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was ik vergeten erbij te zetten, het is inderdaad een een Ati Radeon 9250 128MB pci.
Ik heb 100 uit te geven door het winnen van de bingo :Y)
ik ga deze waarschijnlijk kopen, bedankt voor de tips :) .

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:04:
[...]

volgens mij is de 9250 wel wat sneller dan een 5200 die laatste is namelijk echt een bagger kaart die nooit op de markt gekomen zou moeten zijn voor spellen, of je moet alleen maar cs 1,6 spelen die kan ie nog wel draaien maar alle moderne spellen lopen er voor geen ene meter op
hehe, ik heb die kaart toch wel 4 dagen kunnen houden :*)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij is de PCI versie van de 9250 altijd 64bit helaas. Die is daarmee iets langzamer dan een 5200 64bit. 5200 haalt zo'n 5000 3dmark2001 punten, de 9250 iets van 4000.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb 6 k gehaald emt een 9250SE (dus ook 64-bit :)
Breters neem je een 9250 ipv. een FX5200, ik heb met beide gegamed en ondanks dat ze beide crappy beeld geven (NFSU2 1024x768) is de 9250 'beter'

Gabriël AM5

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:47:
Volgens mij is de PCI versie van de 9250 altijd 64bit helaas. Die is daarmee iets langzamer dan een 5200 64bit. 5200 haalt zo'n 5000 3dmark2001 punten, de 9250 iets van 4000.
nope kijk maar op de site van sapphire: specs
Available in both a 128-bit and 64-bit memory data path interface
sapphire schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:00:
ik heb 6 k gehaald emt een 9250SE (dus ook 64-bit :)
Breters neem je een 9250 ipv. een FX5200, ik heb met beide gegamed en ondanks dat ze beide crappy beeld geven (NFSU2 1024x768) is de 9250 'beter'
maar een 64-bit kaart is echt zwaar slechter dan de 128-bits versie.. dus voor de TS: die 64-bit versie moet je mijden :p

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 20:19 ]

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
GTA:SA heeft niet zo heel veel nodig is mijn ervaring hoor. loopt hier ook op een ti4200@4600+ 128mb, maar das dan wel zonder DX9 he :)

1024x768 is ook maar 1 ding.... zet gewoon AA uit en details wat lager.

en eigenlijk mag jij GTA:SA nog helemaal niet spelen he B)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik moet nu alles op 640x480x16 spelen, en graphics en al die details op het laagste niveau, anders hapert het gewoon gigantisch.

En nee, ik mag het eigenlijk niet spelen nee O-)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat men hierboven inderdaad zegt, weet wel zeker dat je een 128bit geheugenbus hebt (dat staat los van of er 128MB geheugen op zit). Het is echt een wereld van verschil, en zover je nog "redelijk" kunt spelen op zo'n bak, zal dat duidelijk een verschil zijn.
Zelf werk in nu met een 9200 met 128bit bus op een P4 1,7 (weliswaar AGP) en dat gaat *net* okee op 800x600 voor een spel als guildwars. De 64bit variant die ik hiervoor had was een stuk minder vloeiend (zelfde machine, zelfde merk, alleen dan de se met 64bit gehuegenbus)

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Koop een 2 de hands playstation 2 met san andreas ;) .
Je best optie denk ;)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al Ps2, maar ik wil gewoon leuk op mijn pc kunnen spelen :)
want het gaat heus niet alleen op SA, maar ik heb dat even als een groot voorbeeld genomen, omdat er wel meer van dat soort games komen. :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

paulman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:22:
GTA:SA heeft niet zo heel veel nodig is mijn ervaring hoor. loopt hier ook op een ti4200@4600+ 128mb, maar das dan wel zonder DX9 he :)

1024x768 is ook maar 1 ding.... zet gewoon AA uit en details wat lager.

en eigenlijk mag jij GTA:SA nog helemaal niet spelen he B)
Die ti4200 van je ondersteunt dan wel geen DX9, maar is nog best snel (zeker overclockt). Een kaart als een 5200 ondersteunt wel DX9 maar wordt qua power nog voorbijgestreeft door een beetje GeForce 2...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:18:
[...]

nope kijk maar op de site van sapphire: specs

[...]

[...]

maar een 64-bit kaart is echt zwaar slechter dan de 128-bits versie.. dus voor de TS: die 64-bit versie moet je mijden :p
Heren kijk eventueel de Excel sheets maar na, pci is alleen 64 bit. Er staat op de Sapphire site zelf dat de 9250 zowel in 64 als 128 bit, zowel AGP als PCI te krijgen is. Dat wil niet zeggen dat PCI in beide versies te leveren is. In de excel sheets wordt bij pci geen 128bit genoemd, de geheugensnelheden zijn gelijk aan de langzaamste 64bit agp versies. Wie mij een 128bit pci kan aanwijzen: ik hoor het graag.... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-06-2005 00:36 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:04

XanderDrake

Build the future!

Idd een klein dillemaatje rondom het gebrek aan een AGP slot... Ik heb al sinds mn 600mhz P3 geen gebrek gehad aan een AGP slot... Sorry dat ik het zeg maar; nóg een reden om nooit dell te kopen :(.

Maar goed, met mijn gezeik lossen we nix op. :P

De 5200 PCI is ronduit oud. echt een oude buurman op het gebied van videokaarten. GTA:SA zal ie niet zo leuk vinden. de Ati 9250 is aanzienlijk nieuwer, volgens mij ook beter overclockbaar dus daar kan je nog iets uit rukken. Hij is ook makkelijk te krijgen dus het is geen slechte keuze.

Maar euh, laat mij even wijzen op dit:
http://www.mdmm.com/products/graphics/fx5500PCI.asp

Het is de nVidia FX 5500 128mb PCI 8)
Ik heb zelf een FX 5500 AGP en ik ben behoorlijk tevree!
redelijke scores ook. haalt 8000 3dmarks 2001 standaard, en zelfs 3400+ 3dmarks 2003 overclocked (met 4 van die geile koelblockjes op de DDR-chipjes >:) , het geheugen moet namelijk flink omhoog om nog wat fatsoenlijks te onvangen. 64bit geheugen he)

Ik zou ook even daar naar kijken voor wat betere prestaties. Ik heb nog geen NL sites gezien met de PCI versie. zoek even rond.

PS. VGA RAM koelblokjes hier te verkrijgen:
http://www.cdromland.nl/?...ID=5&prodID=565195#151257

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Nieuwe spellen op 1024x768x32 met een PCI videokaart is gewoon geen optie. De bandbreedte van de PCI-bus is simpelweg te beperkt. Overklokken zal ook echt niet helpen, de beperkende factor is namelijk de bandbreedte en niet het vermogen van de videokaart. (Stel je maar voor dat je een lekker dikke milkshake door een heel dun rietje moet opzuigen (dat is dan PCI), terwijl je met AGP 8x door 8 dikke rietjes kan zuigen... :+ )

Je zegt dat je 100 euro te besteden hebt, daar kan je met gemak een nieuw moederbord (met AGP) en een goede 2e hands videokaart voor halen. (Tip: als BF2 volgende week uitkomt zullen er heel wat Ti4200 kaartjes te koop aangeboden worden...) de processor, RAM, HardDisk en CD/DVD heb je al. Even knutselen en klaar is kees... heb je weer een prima PC-tje om lekker op te gamen ;-)

Verwijderd

Lammert schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 01:36:
Nieuwe spellen op 1024x768x32 met een PCI videokaart is gewoon geen optie. De bandbreedte van de PCI-bus is simpelweg te beperkt. Overklokken zal ook echt niet helpen, de beperkende factor is namelijk de bandbreedte en niet het vermogen van de videokaart. (Stel je maar voor dat je een lekker dikke milkshake door een heel dun rietje moet opzuigen (dat is dan PCI), terwijl je met AGP 8x door 8 dikke rietjes kan zuigen... :+ )

Je zegt dat je 100 euro te besteden hebt, daar kan je met gemak een nieuw moederbord (met AGP) en een goede 2e hands videokaart voor halen. (Tip: als BF2 volgende week uitkomt zullen er heel wat Ti4200 kaartjes te koop aangeboden worden...) de processor, RAM, HardDisk en CD/DVD heb je al. Even knutselen en klaar is kees... heb je weer een prima PC-tje om lekker op te gamen ;-)
Wat hij zegt.. Heb net even zitten kijken bij de pricewatch, je hebt al heel erg redelijk moederborden van asrock mét agp-slot voor onder de 40 € (je hebt s478 neem ik aan).. Dan heb je nog 60 € om een gebruikte redelijke videokaart aan te schaffen, dus wellicht dat je nog iets kan scoren; zoals een gebruikte radeon 9600 of een geforce 4 4200ti.. Of je spaart even door een koopt een 9600 pro d'r bij voor nog géén 100 €, zou je eventueel 140 € in totaal kwijt zijn.. Die 9600 protjes zijn prima en draaien héél véél spellen nog hardstikke soepeltjes..

Verwijderd

XanderDrake schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 01:13:
Idd een klein dillemaatje rondom het gebrek aan een AGP slot... Ik heb al sinds mn 600mhz P3 geen gebrek gehad aan een AGP slot... Sorry dat ik het zeg maar; nóg een reden om nooit dell te kopen :(.

Maar goed, met mijn gezeik lossen we nix op. :P

De 5200 PCI is ronduit oud. echt een oude buurman op het gebied van videokaarten. GTA:SA zal ie niet zo leuk vinden. de Ati 9250 is aanzienlijk nieuwer, volgens mij ook beter overclockbaar dus daar kan je nog iets uit rukken. Hij is ook makkelijk te krijgen dus het is geen slechte keuze.

Maar euh, laat mij even wijzen op dit:
http://www.mdmm.com/products/graphics/fx5500PCI.asp

Het is de nVidia FX 5500 128mb PCI 8)
Ik heb zelf een FX 5500 AGP en ik ben behoorlijk tevree!
redelijke scores ook. haalt 8000 3dmarks 2001 standaard, en zelfs 3400+ 3dmarks 2003 overclocked (met 4 van die geile koelblockjes op de DDR-chipjes >:) , het geheugen moet namelijk flink omhoog om nog wat fatsoenlijks te onvangen. 64bit geheugen he)

Ik zou ook even daar naar kijken voor wat betere prestaties. Ik heb nog geen NL sites gezien met de PCI versie. zoek even rond.

PS. VGA RAM koelblokjes hier te verkrijgen:
http://www.cdromland.nl/?...ID=5&prodID=565195#151257
ik had deze bewust niet genoemd (er is ook een 5700XT PCI (dus trage editie) geloof ik) maar ze zijn beide niet in NL verkrijgbaar :)

Verder was het me nooit opgevallen dat 9250 enkel in 64 bit verkrijgbaar is.. beetje jammer als dat klopt! (waarom staat er in pricewatch dan wel 128-bit? :?
Sapphire Radeon 9250 128MB DDR 128bit (PCI, DVI)
).

En het advies om een goedkoop asrock bordje te kopen met AGP is niet slecht, maar vergeet niet dat de ts een DELL pc heeft en misschien dus wel wat problemen met de kast en de voeding kan krijgen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:20 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Aangezien dit met die Dell niet opgaat omdat je dan de kast plus de voeding ook zou moeten vervangen zou het verstandiger zijn om te proberen het systeem om te ruilen met een kennis/familielid. In principe is zo'n Dell systeem voor iemand die geen spelletjes speelt meestal mooier en stiller dan zomaar een kloon. Wel jammer dat er bij de aankoop van die 2400 niet op gelet is dat hier geen AGP slot op zit en het systeem dus eigenlijk voor spellen ongeschikt is.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Misschien een domme opmerking, maar als je pc nieteens een AGP slot heeft is het raadzamer eerst eens een nieuw mobo+CPU+geheugen te kopen en daarna eens naar een videokaart te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben pas sinds een jaar ofzo echt druk bezig met computers, en daarvoor had ik een P2 bakkie van 500 mHz ofzo, dus toen was ik allang blij met een nieuwe. Ik zal eens kijken of ik mijn ouders zover kan krijgen om te ruilen, die hebben Radion 9600 erin zitten geloof ik.
Zal waarschijnlijk niet lukken, maar we zien wel, misschien bouw ik wel een nieuwe case met ander spul, net zoals ik hier al een legocase heb staan :9

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik weet niet of je pa zonodig games moet spelen maar anders zou dat een leuke oplossing zijn. Tenzij ze niet willen dat je de hele dag zit te gamen of zo..

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Of gewoon stiekem verwisselen, durf te wedden dat ze het niet doorhebben. Wat is immers het probleem mits ze nog steeds tevreden zijn, ookal zit er een ander kaartje in... Moge het goed terecht komen bij degene die er het meeste waarde aan hecht! :)

Met zo'n PC
P4 2.4 gHz, 512 Ram en een standaard Intel videokaart.
Heb je toch wel een AGP slot? Vaag...

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:44:
Of gewoon stiekem verwisselen, durf te wedden dat ze het niet doorhebben. Wat is immers het probleem mits ze nog steeds tevreden zijn, ookal zit er een ander kaartje in... Moge het goed terecht komen bij degene die er het meeste waarde aan hecht! :)

Met zo'n PC
[...]

Heb je toch wel een AGP slot? Vaag...
Nee, dat heb ik helaas niet.
Ik zal ook NOOIT meer een Dell computer nemen, brakke apparaten.
Mijn ouders wilden ook niet ruilen, want dat zou 'zo'n groot gedoe' zijn :(

Verwijderd

bedoel je niet pci-E???

want grafische kaarten op pci hebben een veel kleinere bandbreedte dus ga dat heel moeilijk zijn zo'n dergelijk spel te kunnen spelen.

zoals vele aanraden raad ik u ook een ati 9800 pro aan mur die zal heel sporadisch te vinden zijn voor maar 100 euro ( of daar rond :9 )

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:27:
[...]

Nee, dat heb ik helaas niet.
Ik zal ook NOOIT meer een Dell computer nemen, brakke apparaten.
Mijn ouders wilden ook niet ruilen, want dat zou 'zo'n groot gedoe' zijn :(
Nooit wat van gemerkt dat het brakke apparaten zijn. Doen prima wat ze behoren te doen.

Systeem | Strava

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 00:57
Ik heb waarschijnlijk wat kaartjes gevonden voor PCI die denk ik net GTA SA aan zouden kunnen:

de PNY NVIDIA Quadro FX 600 PCI 256 MB van 754,- euro bij www.sallandautomatisering.nl
en de PNY NVIDIA Quadro NVS 280 PCI 64 MB van 170,- euro ook bij www.sallandautomatisering.nl

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• PilatuS
  • Niet online
Brakkie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:51:
[...]

Nooit wat van gemerkt dat het brakke apparaten zijn. Doen prima wat ze behoren te doen.
Ze doen idd precies waar ze voor gemaakt zijn en dat doen ze ook prima

Maar wil je er iets aan gaan uprgaden zijn het gewoon echte bagger dingen :)
brada schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:54:
Ik heb waarschijnlijk wat kaartjes gevonden voor PCI die denk ik net GTA SA aan zouden kunnen:

de PNY NVIDIA Quadro FX 600 PCI 256 MB van 754,- euro bij www.sallandautomatisering.nl
en de PNY NVIDIA Quadro NVS 280 PCI 64 MB van 170,- euro ook bij www.sallandautomatisering.nl
Die kaarten zijn opzich niet echt bedoelt om spellen mee te spelen maar meer voor CAD/CAM programma's

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 19-06-2005 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brakkie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:51:
[...]

Zoals jij het bedoeld zijn ze prima, maar zoals PilatuS al zegt zijn ze met uitbreiden echt bagger.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
evem een woordje voor GTA:SA het draait hier redelijk goed op een gf2mx pci dus een fx 5200 of een radeon 9250 zouden zeker wel moeten kunnen , verondersteld dat deze vent niet te veel andere dingen op de pci bus heeft die brandbreedte slurpen.
oh jah : op een 1024*786*16 res draw ditance op high de rest op low , en ja het is onder de syus eisen van Rockstar , maar werkt wel.

[ Voor 22% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 19-06-2005 20:06 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Denk dat die machine afschrijven of laten voor wat hij is een betere oplossing is.

Ookal zou je de bovenstaande 5500fx pakken. Op dat dell bordje trekt ie dan inderdaad 130mb/s met geluk. games zijn dan nog niet vooruit te branden....

Omdat je zegt dat het al een oudere machine is ga ik er van uit dat het ook nog gewoon DIMM modules zijn van 100mhz of 133mhz, dit en zo'n games is echt gewoon n no-go.

Geld bewaren... www.cool-prices.nl vond ik ff in de pricewatch, hier vind je ASROCK moederbordjes al voor 11€.. een AMD Sempron of zo er bij en wat geheugen en een budget wel AGP kaart :D

je zit dan wel wat over die 100€ heen maar dan word t misschien speelbaar.... me die dell... denk t niet meer.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Denk ook niet echt dat je veel plezier aan een 64bits kaartje zult hebben. Daarom het volgende:

- bij coolprices: AsRock K7S8X Socket A á €12,95
- AMD Sempron 2200+ á €52,95 (ook bij coolprices, is wel zo makkelijk en beter voor de verzendkosten).
- 2e hands AGP videokaart voor ongeveer €40 (dan heb je wel een GF4 ti4200).

In je dell zit al DDR geheugen (DDR 333), dus dit kun je nog gebruiken. Verder heb je zelf alle componenten al. Het enige wat dan overblijft is (als dit problemen oplevert) een nieuwe kast met voeding. Voor zo'n pc is een standaard kastje met voeding (300 Watt b-merk) al genoeg. Deze kosten zo'n €30.

Daarna verkoop je je Dell setje (mobo, cpu en kast) voor ongeveer €100 á €150. Misschien kun je dan zelfs een wat zwaardere processor nemen en een betere videokaart (2ehands 9600pro oid).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

en

GoT Huisregels

Om "Welk xxx moet ik kopen?" te beantwoorden zijn reviews uitgevonden. In ieder geval zijn ze op GoT niet gewenst. In geval als dit: zoek een recente review op van PCI videokaarten. Performance goed genoeg? Zoek ze dan in Pricewatch op. Performance niet goed genoeg? Vervang moederbord en koop AGP/PCIe kaart erbij. Te duur allemaal? Tja, pech...

In ieder geval voegt nog een topic hierover niets toe op GoT :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.