Toon posts:

[XP] DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k heb net nieuw moederbord (ASUS A7V8X-X) geplaatst en wil winxp opnieuw installeren maar krijg telkens dezelfde foutmelding aan het begin van de installatie:

DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding

Heb bios al upgedate, in andere dvd player geprobeerd, ander winxp cd, harde schijf opnieuw gepartitioneerd en geformateerd maar niks helpt

Begin al beetje te zweten
:?

Verwijderd

Probeer eens de seriele poort te disablen in de bios...?
Hoe zit het met je intern geheugen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 18:40 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je al gezocht :?

ik denk van niet want dit is een zeer vaak voorkomende foutmeling hoor

dus gebruik ff de got search en zoek naar de foutmelding, is waarschijnlijk ook een stuk sneller :)

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 17:00
Waarschijnlijk staat er ook een speciale code in de foutmelding. De tekst is nl. behoorlijk algemeen en wijst dus niet direct naar een specifieke oorzaak, de stop code (een ding dat met 0x begint) waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:41:
heb je al gezocht :?

ik denk van niet want dit is een zeer vaak voorkomende foutmeling hoor

dus gebruik ff de got search en zoek naar de foutmelding, is waarschijnlijk ook een stuk sneller :)
Ik zoek me een ongeluk, geen oplossingen voor mij
Geheugen word goed herkent is 2 x 512 mb ddr - deze heb ik al een paar keer verwisseld in de slots
zal nu met seriale poort op disable proberen

• guyvdn
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 19:01

guyvdn

Eagle

Ik heb dit probleem onlangs ook gehad met een ander ASUS moederbord. Na enkele pogingen had ik windows toch kunnen installeren maar herstartte de PC op willekeurige tijdstippen.
Ik heb het uiteindelijk opgelost gekregen door wat instellingen in de BIOS aan te passen. Ik weet alleen niet meer welke en ik kan het ook niet nakijken want het was niet op mijn PC.
Ik kan mij wel herinneren dat ik iets ivm het geheugen heb aangepast.
In elk geval de moed nog niet opgeven ;)

To deny our own impulses is to deny the very thing that makes us human

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hierin staan een aantal aanknopingspunten om zélf eerst uit te zoeken wat het probleem is:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Mocht je er dan niet uitkomen :)

Overigens lees ik dat je al geformatteerd heb enz. Okay, dan zou ik eerst je hardware controleren. Dan kan je beter eerst je geheugen testen met het programma Memtest en daarna volgens deze guide Hangen en Opstartproblemen troubleshooter verder gaan. Iets wat ik even niet snel kan vinden is dat je moet proberen op te starten met zo min mogelijk onderdelen in je pc. Dus: moederbord, voeding, harde schijf, cd-rom speler (voor windowsinstallatie) en je videokaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:48:
[...]

Ik zoek me een ongeluk, geen oplossingen voor mij
Geheugen word goed herkent is 2 x 512 mb ddr - deze heb ik al een paar keer verwisseld in de slots
zal nu met seriale poort op disable proberen
Goed herkend, betekend nog niet dat het in orde is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Motrax op 17-06-2005 18:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Acheron
  • Laatst online: 24-03 13:40

Acheron

updatepack.nl

Welke CD gebruik je, RTM, SP1 of SP2? SP2 geeft vaak problemen tijdens installatie van Windows.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• guyvdn

guyvdn

Eagle

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:48:
Dit kijk je toch best even na in het boekje. Niet altijd zijn alle combinaties,slot/type geheugen, goed en kan dit deze fout veroorzaken.

• PilatuS
  • Niet online
ik heb die foutmelding ook wel eens gehad en bij mij was het toen het geheugen dat kapot was, het kan ook iets anders zijn hoor maar grote kans dat het aan het geheugen ligt

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu een cd met SP2

het is iets verder gekomen, zat op 56% installeren en toen kon ie een paar bestandjes niet vinden, en nu zegt ie PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:44
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:58:

het is iets verder gekomen, zat op 56% installeren en toen kon ie een paar bestandjes niet vinden, en nu zegt ie PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Lees de links eens na naar de FAQ's die door Botrax wordt gegeven. Ik gok op problemen met het geheugen. Test het geheugen met één van de daar aangeraden geheugentest programma's.

• guyvdn

guyvdn

Eagle

Diezelfde fout kreeg ik ook toen het geheugen verkeerd zat. Kijk eerst even na of dit goed zit. Je kan ook eens proberen om er maar 1 latje in te plaatsen, maar met wa BIOS tuning zou het moeten lukken.

Verwijderd

En die is volgens Microsoft gelrelateerd aan kapot geheugen:
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_ccgm.asp

Ik zet ook nog even je OS in de titel volgens Windows Operating Systems - Policy

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:58:

nu je die krijgt weet ik eigenlijk wel zeker dat het je geheugen is, die 2 meldingen zijn zegmaar broertjes van elkaar :P

draai eens een uurtje memtest86 ik denk dat je binnen 5 minuten al een paar errors hebt

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Het is heel waarschijnlijk een geheugenprobleem. Loopt het niet op te hoge fsb, te lage latencies, command rate 1t>2t van maken etc.

Dit soort(waaronder deze) errors krijg je dus ook als er dingen verkeerd gaan met overclocken. Soms helpt het voltages te verhogen van Vdimm(geheugen) (v)core(cpu) io/norhtbridge of zelfs het agp voltage!

• guyvdn

guyvdn

Eagle

Probeer eens SDRAM Bank Interleaving te disablen, ik denk dat het bij mij daarmee opgelost was.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is van apacher ddr400 CL 2.5 ... net gekocht van marktplaats

Verwijderd

Heb je een creative kaarT?

Verwijderd

Topicstarter
zit agp kaart geforce 2 ti, een soudkaart creative 5.1 live in verder niks

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:17:
geheugen is van apacher ddr400 CL 2.5 ... net gekocht van marktplaats
Daar hebben wij toch niets aan ;) Ga eerst maar eens met het programma Memtest controleren of je geheugen in orde is.

Hier is de downloadlink voor je:
http://www.hcidesign.com/memtest/MemTest.zip

Dit download je en haal je uit de zip. Wat er in zit brand je op een cd-rom. Vervolgens ga je naar je pc die het niet doet en start je op vanaf die cd-rom. Volg daar de instructies van het programma zelf. Als het programma fouten ontdekt is er iets mis met je geheugen. Eventueel kan je nog kijken of je geheugen in de juiste geheugenbanken geplaatst is, daarvoor moet je in de handleiding van je moederbord kijken.

Succes :)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:19:
En die geluidskaart heb je er inmiddels uiteraard al uitgehaald, omdat je met zo min mogelijk pc-onderdelen moet opstarten, om eerst het systeem draaiende te krijgen :?

[ Voor 19% gewijzigd door Motrax op 17-06-2005 19:23 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
geluidskaart had ik er al uit, zal de memtest laten lopen

• PilatuS
  • Niet online
ik denk helaas dat je een beetje bent opgelicht, want als je het geheugen net gekocht heb en het zit vol met fouten (waar je achter zal komen als je ff memtest gaat draaien) dan is er een grote kans dat de vorige eigenaar het daarom heeft weggedaan, zeg niet gelijk dat ie het wist en express heeft gedaan maar de kans is helaas wel groot

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:28:
geluidskaart had ik er al uit, zal de memtest laten lopen
Leuk die memtest alleen niet bedoeld voor dos??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:43:
[...]

laat geheugen morgen wel even ergens testen

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:27
[...]

Je moet je PC laten booten met die cd van Memtest (zoals je zou doen met bijv. een linux-live cd).

[ Voor 17% gewijzigd door CyberThijs op 17-06-2005 19:51 ]

• PilatuS
  • Niet online
[...]

laat maar, ff verkeerd gelezen :(

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 17-06-2005 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
memtest wil niet vanaf cd opstarten, ik ben trouwens nog een klein dingetje vergeten te vertellen; als ik de pc uit zet geeft ie een lange piep. ben nu aan het nakijken of dat ook nog iets inhoud want dat hoort ie niet te doen

Verwijderd

weet niet of je er een isdn kaart in combinatie met een 3com nic in hebt zitten maar deze combinatie bijt altijd zeer hevig op dit mobo.

of 3com nic in combinatie met onboard nic bijt elkaar ook nog wel eens

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:56:
memtest wil niet vanaf cd opstarten, ik ben trouwens nog een klein dingetje vergeten te vertellen; als ik de pc uit zet geeft ie een lange piep. ben nu aan het nakijken of dat ook nog iets inhoud want dat hoort ie niet te doen
Ik heb waarschijnlijk de verkeerde link gegeven :X Dit is de goede die wel vanaf cd-rom zou moeten opstarten :)
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:01:
weet niet of je er een isdn kaart in combinatie met een 3com nic in hebt zitten maar deze combinatie bijt altijd zeer hevig op dit mobo.

of 3com nic in combinatie met onboard nic bijt elkaar ook nog wel eens
Als je het topic zou hebben gelezen zou je ook dit hebben gezien: :)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:19:

☻/
/▌

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
[...]

Memtest niet voor dos? hoe kom je daar nou bij.. memtest 86 plus.. bootfloppy aanmaken.

Je kan het wel ergens anders testen, maar het kan net zo goed zijn dat zowel je moederbord goed is als je geheugen goed is, maar dat ze niet compatible zijn met elkaar.. test memtest dus eerst even op de betreffende pc, op een 2e pc ernaast testen is natuurlijk altijd beter.. :)

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt maar aan de standaard usb drivers van XP. Elk amd bord van asus en intel wat ik ondertussen heb gehad had een probleem met de usb drivers. Ik heb onder safe modus de drivers verwijderd en nogmaals geinstalleert. Dit verhielp het. Een geheugen probleem lijkt mij niet aan de orde.

Verwijderd

Topicstarter
ok, memtest draait, het bestand memtest van cijberthijs was niet helemaal compleet daarom lukte het eerst niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 20:15:
Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt maar aan de standaard usb drivers van XP. Elk amd bord van asus en intel wat ik ondertussen heb gehad had een probleem met de usb drivers. Ik heb onder safe modus de drivers verwijderd en nogmaals geinstalleert. Dit verhielp het. Een geheugen probleem lijkt mij niet aan de orde.
ik wou dat ik al zover was maar ik heb winxp er nog niet op

Verwijderd

Topicstarter
test 5 is net geweest en er zijn 2917 fouten ontdekt :) :'( ook blij dat ik nu definitief weet dat ik ander geheugen moet halen

Verwijderd

Da's duidelijk :) Wil je dan in het vervolg de Edit knop gebruiken als je de laatste bent die in een topic reageert ipv een niuewe post te maken? Bedankt :)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 21:46
Na verschillende foutmeldingen ook maar is Memtest gedraaid en 1 fout gevonden:
00008c4c04c bij 140.7mb 0 good en 20000000 bad.

Betekend dit geheugen vervangen voor een nieuwe module?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09
Ja in feite wel, tenzij je hebt overgeklokt/de timings anders hebt dan auto. Je kan proberen het DDR-voltage iets te verhogen en kijken of dat helpt. Zo niet, dan is je module toch niet goed meer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jasperj,

Goed gezoccht hoor - maar jouw melding / vraag heeft niet echt iets te maken met het topic waarin je reageert ;) Daarnaast is elk geval van geheugen / hardware problemen eigenlijk "uniek" dus is het doorgaan in elkaars topic ook niet zo zinvol :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.