Toon posts:

Random Mp3 cd branden

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een slagingsfeest vanavond moet ik een mp3-cd maken van beroemde albums. Alleen nu wil ik niet dat steeds dezelfde artiest achter elkaar komt het moet random gebeuren dus. De shuffle functie op de dvd speler werkt niet met een mp3-cd. Met winamp en windows media player lukt het mij niet, heeft iemand suggesties of oplossing.

Bij voorbaat dank, een geslaagde

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:06
Winamp Playlist -> Miscelanious options -> Randomize Playlist

:?

En dan nog even een manier vinden, om alle mp3'tjes te exporteren naar één map met het lijstnummer ervoor (ik weet bijna zeker dat daar een plugin voor was)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zover was ik ook maar als daar een plugin voor bestaat zou dat erg makkelijk zijn zal eens op zoek gaan, als iemand weet welke plugin dat is.

Bij nader inzien kan je een mp3-cd zeker niet zelf samenstellen door middel van een playlist, via nero doet hij het toch op volgorde van naam dus moet er nummers voor zetten maar het zijn 200 nummers dus dat gaat nie ech snel werke. Ideetjes iemand?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 18:38 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:06
WinAmp heeft zelf al de diskwriter plugin (staat bij "output" van de preferences). Nadeel hiervan dat hij de bestanden automatisch converteerd naar WAV (niet nuttig voor MP3 CD dus)

je kunt hierbij ook zeggen dat hij ze naar MP3 moet converteren, en hierbij een bitrate installen, het nadeel hiervan is dat je altijd kwaliteitsverlies hebt. Voordeel is wel dat je kan kijken hoe lang je playlist duurt en daarbij de preciese bitrate kunt uitrekenen zodat er zoveel mogelijk op je CD past.

De diskwriter plugin schrijft ook gelijk het playlistnummer vóór de displaynaam, zodat ze dus gesorteerd zijn in de volgorde zoals ze in de playlist stonden.

Om te kunnen converteren naar MP3 moet je Lame ACM installeren (ergens naartoe extracten, dan rechtermuisknop op "LameACM.inf" en "install" kiezen. Zo verschijnt de optie MP3 bij de diskwriter plugin.

Dus:
• Lame ACM downloaden en installeren
• Nummers in de playlist laden en Miscelanious options -> Randomize Playlist doen
• Shuffle uit, repeat uit
• Diskwriter plugin selecteren in preferences -> output, kies "configure"
• Output directory kiezen
vink aan "Convert to format:" En klik op "..." om de opties in te stellen.
• Format "Lame MP3", bijvoorbeeld "44100hz, 160 kbps ABR, Stereo"
• vergeet niet je output weer op "Directsound" terug te zetten als je klaar bent...

edit:
beetje te laat hè :P (ik had zelf ook examenfeest), naja, voor het geval iemand anders dat nog eens moet doen

[ Voor 16% gewijzigd door OnTracK op 18-06-2005 15:30 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
OnTracK schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:28:
WinAmp heeft zelf al de diskwriter plugin (staat bij "output" van de preferences). Nadeel hiervan dat hij de bestanden automatisch converteerd naar WAV (niet nuttig voor MP3 CD dus)

je kunt hierbij ook zeggen dat hij ze naar MP3 moet converteren, en hierbij een bitrate installen, het nadeel hiervan is dat je altijd kwaliteitsverlies hebt. Voordeel is wel dat je kan kijken hoe lang je playlist duurt en daarbij de preciese bitrate kunt uitrekenen zodat er zoveel mogelijk op je CD past.

De diskwriter plugin schrijft ook gelijk het playlistnummer vóór de displaynaam, zodat ze dus gesorteerd zijn in de volgorde zoals ze in de playlist stonden.

Om te kunnen converteren naar MP3 moet je Lame ACM installeren (ergens naartoe extracten, dan rechtermuisknop op "LameACM.inf" en "install" kiezen. Zo verschijnt de optie MP3 bij de diskwriter plugin.

Dus:
• Lame ACM downloaden en installeren
• Nummers in de playlist laden en Miscelanious options -> Randomize Playlist doen
• Shuffle uit, repeat uit
• Diskwriter plugin selecteren in preferences -> output, kies "configure"
• Output directory kiezen
vink aan "Convert to format:" En klik op "..." om de opties in te stellen.
• Format "Lame MP3", bijvoorbeeld "44100hz, 160 kbps ABR, Stereo"
• vergeet niet je output weer op "Directsound" terug te zetten als je klaar bent...

edit:
beetje te laat hè :P (ik had zelf ook examenfeest), naja, voor het geval iemand anders dat nog eens moet doen
Het is jammer dat dit niet al te geweldig is voor de kwaliteit. Lossy converteer je weer opnieuw naar lossy. niet dat iemand dat hoort op een examenfeestje