Toon posts:

EPS12V PSU op Abit NF7-S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb een voeding met 24pin aansluiting (EPS12V) en apart is er ook nog een 8pin aansluiting. Ik heb een converter voor 24 naar 20pin. Nu het mobo waar ik die op wil aansluiting heeft 20pin aansluiting en een extra 4pin aansluiting. Als ik nu alleen die 20pin aansluit (met die converter) gaat dat dan geen performance verlies geven of problemen? Of kan ik de 8pin aansluiting die ik heb gewoon aansluiten op de 4pin connector? Mobo is een Abit NF7-S, maar het is momenteel niet in mijn bezit.

Thx anyway.

Greetz cG`

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Je moet die 4pin connector wel gaan aansluiten met de goede stekker die daarbij hoord. De laatste 4 pinnen van zo'n 24pins connector hebben andere voltages dan de 4pins connector die in het moederbord moet.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Als het goed is kan je 8 pins er 4 gebruiken, en een 24 pins past op 20 pins :).

Verwijderd

Topicstarter
En hoe weet ik hoe ik die 8pin moet steken? Een 24 naar 20pin converter heb ik dus die zal ik maar gebruiken he. Alvast bedankt voor de snelle reacties!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 17:57 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:00
Die converter heb je helemaal niet nodig. Je kan hem gewoon inpluggen en dat de laatste 4 pinnen van de 24 pins er gewoon niet inzitten. Zelfde geldt voor de 8pin vier komen er gewoon naast te hangen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan gewoon, mits je er de ruimte voor hebt. Zie ook de FAQ van dit subforum:
PMG FAQ » 20pins ATX en 24pins ATX, welke moet ik gebruiken? :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 17-06-2005 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar hoe weet ik nu of degenen die overblijven er langs boven of langs onder moeten uitsteken? Of maakt dit niet uit? Nogmaals bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die dingen passen er maar op 1 manier in :) Gewoon goed kijken en niks forceren.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 17-06-2005 22:15 ]

Verwijderd

ik heb ook een nf7-s en als je er een 24pin in wilt dan heb je een converter nodig omdat de 4 pinnen die eruit moeten steken aan de kant zitten van een condensator die vlak langs de connector aansluiting zit.. :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:14:
Die dingen passen er maar op 1 manier in :) Gewoon goed kijken en niks forceren.
Als er "pinnetjes" langs een kant moeten oversteken kan je die er toch ofwel langs links ofwel langs rechts laten oversteken? Boven en onderkant is vast bepaald wegens de afrondingen. Dit is wat ik denk uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:28:
ik heb ook een nf7-s en als je er een 24pin in wilt dan heb je een converter nodig omdat de 4 pinnen die eruit moeten steken aan de kant zitten van een condensator die vlak langs de connector aansluiting zit.. :)
Heb jij ook een 24pin aansluiting van je voeding? Een 24 naar 20pin heb ik namelijk. Maar zoals je dus waarschijnlijk weet heb je nog een extra 4pin connector op dat moederbord. Hoe heb je die dan aangesloten? ( als je een 24pin hebt he :))
Pagina: 1