[VB5] Delen van scherm vergelijken met plaatjes*

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik ben bezig met een programma in VB (dit omdat ik niet vaak programmeer, en VB toevallig heb) welke een deel van het scherm in Venster X moet 'scannen' naar een plaatje. Vervolgens moet dit plaatje vergeleken worden met een stuk op 50 plaatjes welke al beschikbaar zijn.

Nu heb ik al diverse forums afgezocht, en natuurlijk ook ons forum, maar er zijn genoeg voorbeelden beschikbaar voor screenshots van het hele scherm maar geen een voor screenshots van een deel van een venster.

Het moet dus:

In venster X, 'scannen' van pos X , pos y (rechthoek) . Daar een plaatje van maken en deze vergelijken. Het vergelijken etc lukt me wel, maar hoe krijg ik dat scherm op de gewenste locatie (oppervlakte) gescanned? Ik krijg het nergens gevonden.

Iemand hier een idee voor? of er een voorbeeld van?

Verwijderd

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp maar je wilt een screenshot hebben van een deel van het scherm?

Ik zou eerst een screenshot nemen van het gehele scherm en daar het stuk uit knippen wat je nodig bent in een nieuwe image, volgens mij is er geen api die een screenshot neemt van een deel, dus windows zal het ook ongeveer doen op die manier.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 17:51 . Reden: typo ]

• Tasma
das inderdaad ook een methode, tnx.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 15:55

ThunderNet

Flits!

Je kunt de handle opzoeken van de window die je wilt 'scannen' met deze handle, kun je de X, Y positie maar ook de breedte en de hoogte van die window opvragen.

Maar! gebruik je VB6, of VB.Net?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Tasma
5 :S

Verwijderd

[quote]ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:55:
Je kunt de handle opzoeken van de window die je wilt 'scannen' met deze handle, kun je de X, Y positie maar ook de breedte en de hoogte van die window opvragen.[/quote]
Dat werkt dus niet als je van een willekeurige vlak een screenshot wilt maken.

Edit: Tjsa, het gaat idd om een screenshot van een vlak in een venster.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 18:48 ]

Pagina: 1