[MOD] Zo hou je je reserator koel in de zomer!

Pagina: 1
Acties:

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Laatst zat ik wat reviews Zalman reserator te lezen en iemand vroeg zich af wat er gebeurde als het erg warm was (de schrijver woonde in Australië) ik kreeg een goed idee:

Als je een koker om de reserator heenzet, eentje die er net omheen past zoals je hieronder ziet, en je legt daar een 12cm ventilator op die omhoog blaast (en dus lucht door de koker zuigt) dan krijg je meer dan genoeg frisse lucht langs je torentje.

Het kan heel stil zijn (ik zag laatst mooie 1200-toeren fans van Coolermaster, die hoor je praktisch niet) en je hoeft je 's zomers geen zorgen te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.kaasmaakgereedschap.nl/data/fora/reserator_mod.png

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 16:34

Sick Nick

Drop the top!

Of je pakt gewoon een tafelventilator en laat die op de laagste stand ernaar blazen? Die zijn ook stil :p

• The Merovingian
jawel maar da's nie echt een heel prachtige of ruimtebesparende oplossing.
én je laat die tafelventilator niet het hele jaar zo staan, terwijl zo'n buis efficiënter, stiller en minder lastig is.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

Sick Nick schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:16:
Of je pakt gewoon een tafelventilator en laat die op de laagste stand ernaar blazen? Die zijn ook stil :p
die van mij hoor ik ook nog hoor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Zalman maakt een 0 dB cooling solution en dat maak je nog beter door er weer een fan op te zetten :?

An Explanation of l33t Speak

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
O db? met een pomp ;)

• The Merovingian
Nou, < 18 dBA is wel ongeveer 0, vind ik. Maar inderdaad, je maakt LIEVER geen geluid. Mijn opmerking was dan ook dat je je 's zomers geen zorgen wil maken, en daarom kun je beter wat airflow forceren dan je processor koken. Tis maar een suggestie.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb nog nooit warmteproblemen gehad met de reserator, dus zolang je @stock draait is actieve koeling zwaar overkill.

Goud is geen geld

• The Merovingian
kee, ik had namelijk gelezen dat iemand zich zorgen maakte. Vandaar. Maar op deze manier kun je dus, als je wil, flink gaan overklokken.

Nog een suggestie is dan het instromende water in de reserator via een slangetje bovenin de pijp te sturen, omdat het water nu onderin 'geloosd' wordt en daar ook weer weggezogen wordt. Er kan dan misschien veel warm water onderin blijven zitten (ik weet niet hoe hard de 'straal' water is die uit het pompje komt).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zet er gewoon een tafelventilator naast, ben je ook van het gezeik af

Moet dit niet in DOC ?

Verwijderd

ik zou zeggen koop een betere watercooling :7 . mensen toch... je hebt toch een watercooling systeem om juist geen zorgen te maken over cool probleem :D . Ik draai al 3 jaren lang WC zonder koelings probleem (heb een homemade nog wel) en ook 0 dB.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

en hoe wil je die fan erop monteren.
leg die mod wat breder uit heah ;)
ik zou het nogal lastig bevestigen vinden.
ik denk, neem een koker, een vierkante plexi plaat.
maak een +- 92MM gat in het midden, of iets groter
plak het plexi met kit, seconde lijm, of lijm pistool vast.
maar gaatjes voor bevestiging in de plexi plaat.
en bevestig de fan.

zo das al een stuk beter... niet? ;)

(ps... nee toch, niet Coolermaster fan op een zalman blok! haal op zijn minst een IBL, Papst, Xilence, Delta, of een van Ys-Tech)

[ Voor 15% gewijzigd door un1ty op 17-06-2005 19:26 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

un1ty schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:22:
en hoe wil je die fan erop monteren.
leg die mod wat breder uit heah ;)
ik zou het nogal lastig bevestigen vinden.
ik denk, neem een koker, een vierkante plexi plaat.
maak een +- 92MM gat in het midden, of iets groter
plak het plexi met kit, seconde lijm, of lijm pistool vast.
maar gaatjes voor bevestiging in de plexi plaat.
en bevestig de fan.

zo das al een stuk beter... niet? ;)
pijp: loodgieter ff bellen vragen voor een stukje PVC :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

En plexi kan bij elke doe-het-zelf winkel ;) die pijp ook hoor.
Ik zeg het; Gamma!
Ik heb zelf mooi UV groen plexi, dat samen met wat Clear plexi. zal er mooi uitzien ;)
lijkt me leuk, krijg je straks geen PC-Mod meer maar RiP's :P resator mods in progress

[ Voor 7% gewijzigd door un1ty op 17-06-2005 19:35 ]

• The Merovingian
Joah, beetje overkill dat geef ik toe. Ik noemde de coolermaster fan omdat'ie gemaakt was voor 1200 toeren en er mooi uitzag. Papst is technisch gezien veel beter natuurlijk maar die dingen zijn altijd saai zwart en ze draaien standaard in de 3000 toeren. Ze zijn dan evengoed nog redelijk stil maar toch...

Ik heb laatst ook de 2 8cm fans van mijn voeding vervangen door papsts en dat was wel een goeie actie!

Maar om nou te klagen dat ik niet gedetailleerd genoeg uitleg hoe je dat zou kunnen doen, dat vind ik wat overdreven. Mijn plaatje is toch erg mooi of niet? :D

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

ja. maar je vergeet nog een paar dingen...
hoe krijg je daar stroom? 1M van de kast af?
hoe zet ik die buis erop? want als ik die fan zo monteer dan komt het propellertje precies boven op de resator te liggen. waardoor die dus niet zal ronddraaien, of de hele koker draaid mee? :P
daar moet je even rekening mee houden voor de wat minder creatief gezinden

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

un1ty schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 07:38:
ja. maar je vergeet nog een paar dingen...
hoe krijg je daar stroom? 1M van de kast af?
hoe zet ik die buis erop? want als ik die fan zo monteer dan komt het propellertje precies boven op de resator te liggen. waardoor die dus niet zal ronddraaien, of de hele koker draaid mee? :P
daar moet je even rekening mee houden voor de wat minder creatief gezinden
:?
Jeezz, voor sommige mensen is een beetje nadenken al te veel moeite. Het plaatje en het verhaal van The Merovingian is zeer duidelijk. En dat je dan wat eigen creativiteit moet toepassen is dan ook naar mijn mening logisch. Er kan je natuurlijk niet alles voor gekauwd worden.

thx voor de tip The Merovingian ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Xadeon op 18-06-2005 07:55 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmmm, krek ja, doc is inderdaad een betere plek hiervoor. Movetje die kant op dus :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Sprite_tm schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:07:
Hmmm, krek ja, doc is inderdaad een betere plek hiervoor. Movetje die kant op dus :)
Mag ook zonder close ;)

Weer open dus..

Verwijderd

je kunt ook de reserator koel houden door water via een piep klein pijpje op de reserator te laten stromen en dat het zo woppa! naar beneden via de koel ribbetje gaat (enigste nadeel is dat je een fontein geluid hebt constant)

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je in Australië woont moet je geen Reserator kopen, er zijn zat andere WC systemen.
Zowiezo vind ik een Reserator niet praktisch, maar dat is persoonlijk.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

[/quote]Als je in Australië woont moet je geen Reserator kopen, er zijn zat andere WC systemen.
Zowiezo vind ik een Reserator niet praktisch, maar dat is persoonlijk.
[quote]

oftopic
welk Wc systeem vind je dan wel praktisch?
oftopic

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Alle WC-systemen waarbij alles binnen de kast blijft, reservoir, radiator, pomp etc.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

raad jij dan asetek setjes aan?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 20:16
Water over je Reserator laten lopen koeld inderdaad als een tierelier, maar echt schoon is het niet. Geeft veel aanslag enzo.

Maar water op je radiateur laten verdampen is inderdaad een zeer goede koelmethode!

Verwijderd

Water over je Reserator laten lopen koeld inderdaad als een tierelier, maar echt schoon is het niet. Geeft veel aanslag enzo.
Jaja, je waterkoeling koelen met een waterkoeling :s

Maar lees je het topic eerst even?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:29:
[...]

Jaja, je waterkoeling koelen met een waterkoeling :s

Maar lees je het topic eerst even?
Dat klinkt mij inderdaad ook overbodig in de oren.
Met meer uitleg hoe en wat precies kan het wat duidelijker/begrijpbaarder maken.

specs

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb de reseator nou een maand of 2 en met die week met 30+ graden had ik geen problemen gehad stressed temp 45 graden

videokaart en chipset zijn er ook mee gekoeld.
Pagina: 1