Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Na re-install al een virus *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij had last van virussen. Nu heb ik hem geformateerd en windows XP opnieuw erop gezet gelijk maar ff een virusscanner erop gezet voor het internet erop ging en pats! gelijk weer een virus melding...
Hoe kan dit?
Ik heb geen programma's geinstalleerd of wat dan ook, Heb windows meerdere malen eropnieuw opgezet, maar toch blijf ik last van trojans houden.En van een zogenaamde "hacktool.rootkit"
scannen op spyware lukt ook niet. Dat helpt allemaal niet.
Ik snap het niet meer hoor.
Helemaal geformateerd opnieuw geinstalleerd en alles en nog steeds virussen.
Krijg zo'n 5 meldingen per minuut.
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ik sta op het punt om de computer uit het raam te gooien...
Thnx alvast
Groetjes Tristan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 16:51 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Zit de pc rechtstreeks aan internet? Zo ja, zit er een firewall op de pc? Zo nee, wat zit er tussen?
- Alle servicepacks en updates geïnstalleerd?
- Indien de computer met andere computers in het netwerk zit, scan die computers eens. Waarschijnlijk ook besmet.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Wat voor een modem heeft hij dan ? als het een brak usb modem is zonder hardwarematige firewall dan zijn de virussen zo binnen bij een ongepatchte win xp.

Verwijderd

een ongepatche windows (geen sp2 bijv) houdt het gemiddeld 20 min vol op internet, je hoeft niet eens een website te bezoeken. update windows gelijk, zet er een virusscanner en firewall op en scan op spyware met bijv hitman pro

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Virus in je installatie CD's?? Op bootfloppy etc etc??

Heb je anti virus + updates erop gezet voordat ie aan het internet hing? Als het een oude is, is je virus database beetje oud ;) en houd ie de nieuwe niet tegen.

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:50:
Een vriend van mij had last van virussen. Nu heb ik hem geformateerd en windows XP opnieuw erop gezet gelijk maar ff een virusscanner erop gezet voor het internet erop ging en pats! gelijk weer een virus melding...
Hoe kan dit?
Ik heb geen programma's geinstalleerd of wat dan ook, Heb windows meerdere malen eropnieuw opgezet, maar toch blijf ik last van trojans houden.En van een zogenaamde "hacktool.rootkit"
scannen op spyware lukt ook niet. Dat helpt allemaal niet.
Ik snap het niet meer hoor.
Helemaal geformateerd opnieuw geinstalleerd en alles en nog steeds virussen.
Krijg zo'n 5 meldingen per minuut.
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ik sta op het punt om de computer uit het raam te gooien...
Thnx alvast
Groetjes Tristan
Eén tip, zet VOORDAT je op het net gaat EERST een Firewall op je PC. Dit is echt een must tegenwoordig. Die virusscanner is wel OK maar een Firewall is nog belangrijker.

Ik gebruik zelf Zone-alarm maar er zijn genoeg gratis firewalls die best goed zijn. Omdat je net een format hebt gedaan zou ik eingelijk willen zeggen... doe het nog een keer. Modem eraf. Windows klaar, firewall erop, virusscanner erop en dan pas modem erin en internetten. Jammer van het werk maar dan weet je zeker dat het goed zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:53:
een ongepatche windows (geen sp2 bijv) houdt het gemiddeld 20 min vol op internet, je hoeft niet eens een website te bezoeken. update windows gelijk, zet er een virusscanner en firewall op en scan op spyware met bijv hitman pro
20 minuten? Ik was laatst bij een vriend vergeten m'n modem eruit te jassen. 1 minuut. Bam.

Verwijderd

Zitten er meerdere media in het systeem? 1 of 2 hardeschijven? usb sticks? floppy's/zipdisks? enz. Hangt het systeem in een netwerk?

Je kan het hele huis wel kakkerlak vrij krijgen maar als het huis van de buren vol zit met die beesten kom je er nooit vanaf. Zelfde geld voor een virus.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:42
dit komt mij zeer bekend voor. bij mn vriendin pc opniew instaleren. windows erop, updates installen, virusscanner en toen zat ie alweer vol met virussen :( weer windows er opnieuw op, eerst virusscanner en firewall, toen kon t modem niet geïnstalleerd worden door de firewall :? toen bleef service pack 2 iedere keer op de helft van de instalatie hangen en t wou maar niet opschieten. uiteindelijk doet ie t nu weer, maar t heeft heel wat problemen bezorgd

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:07:
dit komt mij zeer bekend voor. bij mn vriendin pc opniew instaleren. windows erop, updates installen, virusscanner en toen zat ie alweer vol met virussen :( weer windows er opnieuw op, eerst virusscanner en firewall, toen kon t modem niet geïnstalleerd worden door de firewall :? toen bleef service pack 2 iedere keer op de helft van de instalatie hangen en t wou maar niet opschieten. uiteindelijk doet ie t nu weer, maar t heeft heel wat problemen bezorgd
Het is veel makkelijker om een keertje SP2 te slipstreamen. Firewall standaard aan en nooit meer gezeik met blaster en zijn vriendjes :Y)

• DP Kunst
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:12:
[...]

Het is veel makkelijker om een keertje SP2 te slipstreamen. Firewall standaard aan en nooit meer gezeik met blaster en zijn vriendjes :Y)
offtopic:
had k ook, maar toen werkte de key niet meer ( hoe zou dat komen ?) :X

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
We hebben tegenwoordig een heel mooi virusforum :)
SA > BV

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:33
mm,
ik heb eigenlijk nooit last van virussen,...
heb gewoon 1.5mbit adsl zonder firewall / virusscanner.
bijna fulltime downloaden van dc..
zou het per provider kunnen verschillen of je veel last hebt van virussen oid?

windows wordt bij mij btw wel automatisch geupdate, maar als ik dit zo lees vraag ik me af waaorm ik er dan dus nooit last van heb?!?!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik pas even je topictitel aan. 'Virussen...' zegt namelijk weinig over je probleem. ;)

Signature

• IceM
  • Laatst online: 07:37
Opperhoof schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:18:
mm,

windows wordt bij mij btw wel automatisch geupdate, maar als ik dit zo lees vraag ik me af waaorm ik er dan dus nooit last van heb?!?!
Omdat je update? Installeer eens een ongepatchte windows xp en kijk dan eens hoe lang je het vol houd zonder virussen ...

Mijn advies:
XP offline installeren, sp2 via cd erop zetten, virusscanner + firewall erop, dan pas via internet updaten.

...

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 21:29

JorisPenders

Designer & Coder

mm,

Uhm.. firewall in je router ??

Hier zit ik ook met een PC zonder virusscanner, werkt goed.
Firewall is daarintegen wel nodig

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

Omdat jij achter een routertje zit + waarschijnlijk slim genoeg om niet op alles "OK!!!!11111" te klikken.
Je hebt van die mensen die klikken gerust op OK als ze de vraag krijgen "Wilt u dit monsterlijke virus installeren en u bij al uw vrienden voor gek zetten door uw privee foto's door te sturen samen met dit liever virus?"

Verwijderd

mm,

Misschien omdat je geen virusscanner hebt om te melden dat je besmet bent? Wie weet gaat het halve pr0n verkeer van de buurt over jouw IP, en ben jij een van die mensen waardoor het komt dat je gemiddeld binnen een 20 minuten besmet bent met een ongepatchte XP. Als de voordeurbel gaat zou ik eerst even uit het raam kijken! :P

Maar serieus, aan je e-mail te lezen kom je niet echt als een expert over dus wees slim en beveilig je systeem. Ben je echt een die-hard expert met genoeg kijk op zaken, doe het dan ook. Scheelt je vandaag of morgen toch een leuke verrassing.

Verwijderd

Modbreak:Zeg dan niks ;)

[ Voor 27% gewijzigd door pasta op 17-06-2005 21:53 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mm,

Sommige providers blokkeren bepaalde poorten dacht ik. Dus vandaar misschien.

Verwijderd

Topicstarter
naja allemaal bedankt voor de reacties het is gelukt.
hij kan dus dicht :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 20:07 ]

Pagina: 1