[XP,WORD2003] Vraagstelling bij samenvoegen documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 14:49
Ik wil een .DOC bestand samenvoegen met een ASCII-bestand ("test.dat"). Het .DOC bestand bevat een aantal samenvoegvelden en het is de bedoeling om naar een nieuw document samen te voegen.
In WORD97 werkte dit perfect en werd de samenvoeging zonder vragen uitgevoerd.
Nu krijg ik in WORD2003 steeds de vraagstelling voor het samenvoegen:

---

"Als u dit document opent, wordt de volgende SQL-opdracht uitgevoerd:

SELECT * FROM C:\TEMP\TEST.DAT

Gegevens uit de database worden in het document geplaatst. Wilt U doorgaan?
Ja of Nee? "
---

Geef ik hierop bevestigend antwoord, dan wordt het geheel naar een nieuw document samengevoegd. Ik wil echter de vraagstelling vermijden (zoals dat in WORD97 ging); ik heb overal al gezocht, bij Extra - Opties etc. Echter zonder resultaat. Wie weet hoe ik zonder bovenstaande dialoog documenten kan samenvoegen?

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

dat komt door de conversie die word doet.
Om dit op te lossen doe je het volgende.
Ga in word naar Extra en kies vervolgens opties en ga dan naar het tabblad Algemeen.
Plaats een finkje bij COnversie bevestigen bij openen.
Doe nu de samenvoeging opnieuw.

Er zal een vraag komen welke conversie je wilt gebruiken.
Als ik em niet vergis moet je dan de onderste kiezen.

suc6 ermee

Mous XP

• RobLemmens
Helaas dit vinkje heeft geen effect op de vraag die gesteld word. Er komt geen extra vraag over het type conversie dat ik wil gebruiken. Enkel de vraag uit de topicstart blijft omhoogkomen tijdens het samenvoegen. We hebben nu ongeveer alle opties binnen word gehad. Iemand nog een idee?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is een 'handigheidje' van Microsoft om je eventueel te waarschuwen tegen kwaadwillende code (een vervelende query ofzo) die kan worden uitgevoerd bij het opstarten.

Hoe start je het samenvoegen? Ik heb zelf wat databases gemaakt waarbij ik via code eerst een databestandje laat genereren en die vervolgen via code laat samenvoegen met een document. Als je 't met code doet krijg je geen waarschuwing.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• RobLemmens
Het maakt niet uit of ik het samenvoegen start vanuit een macro of handmatig via het menu; ik blijf maar steeds de vraagstelling krijgen voor het samenvoegen:

'Als u dit document opent, wordt de volgende SQL-opdracht uitgevoerd:

SELECT * FROM C:\TEMP\TEST.DAT

Gegevens uit de database worden in het document geplaatst. Wilt U doorgaan?"

Het ligt niet aan mijn hoofd-document of databestand; Om te proberen heb ik een nieuw document aangemaakt en aangegeven dat het gekoppelde bestand "c:\temp\straten.dbf" is. Een samenvoeging handmatig via het menu gaat goed. Echter wanneer ik via de verkenner dit ".DOC" bestand wil openen, krijg ik toch weer de vraagstelling:
'Als u dit document opent, wordt de volgende SQL-opdracht uitgevoerd:

SELECT * FROM 'C:\TEMP\STRATEN.DBF'

Gegevens uit de database worden in het document geplaatst. Wilt U doorgaan?"

Ik denk dat er ergens een registersleutel aangemaakt/gewijzigd dient te worden om deze vraagstelling achterwege te laten. Maar welke?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je een macro gebruikt:
Sla het document op als zijnde een standaard doc, dus zonder mailmerge gegevens.
Via code kan je (bij het openen) een databestand koppelen en het document omzetten naar een mailmerge document.

Ik ken in ieder geval het register zo goed uit mn hoofd dat ik je zo een sleutel zou kunne naanwijzen die je hierbij helpt :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• RobLemmens
Pagina: 1