Ik heb hier een raar probleem wat ik hier zal proberen te omschrijven :
Mijn man en ik hebben qua hardware een identieke PC.
- Kast = MTEK X9Gamer 350watt Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Adata 512 mb/2x dual channel
- Videokaart = ASUS V9520MAG 128 (= GForce FX5200)
- Maxtor harddisk (1x 200Gb SATA (bootdisk) + 1x 130Gb ATA)
- Plextor DVD speler (PX 116A)
- Plextor Dual layer DVD Writer ( PX-716A)
Op mij PC staat WinXP-Pro SP2 geinstalleerd met alle beschikbare updates.
Alle andere software is ook up to date.
Het probleem met deze PC is als volgt. Zodra ik op een site surf waar ook maar iets te zien is qua flash (al is het maar een bannertje) dan begint direct mijn PC meer lawaai te maken omdat de ventilator trapsgewijs steeds harden gaat draaien. Uiteindelijk blaast ie zo hard dat het wel een stofzuiger lijkt.
Op het moment is die van mijn man lekker stil. Het display in de kast geeft aan dat hij van binnen 42 graden is. Mijn display geeft 47 graden aan en hij staat te blazen als een malloot. De 47 graden is voor de binnenkant van een intel-bak toch niet zo warm?
Wat ik gedaan heb om het op te lossen :
- Op internet gezocht maar geen oplossing gevonden.
- Alle mogelijke updates gedownload en geinstalleerd. (ook die voor Flashplayer + shockwave)
- Gecontroleerd of de ventilatie goed zit/werkt (zit identiek in de PC van mijn man en draait goed)
- PC stofvrij gemaakt (is niet zo stoffig....we hebben ze pas sinds half februari)
Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn en hoe dit op te lossen?
Mijn man en ik hebben qua hardware een identieke PC.
- Kast = MTEK X9Gamer 350watt Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Adata 512 mb/2x dual channel
- Videokaart = ASUS V9520MAG 128 (= GForce FX5200)
- Maxtor harddisk (1x 200Gb SATA (bootdisk) + 1x 130Gb ATA)
- Plextor DVD speler (PX 116A)
- Plextor Dual layer DVD Writer ( PX-716A)
Op mij PC staat WinXP-Pro SP2 geinstalleerd met alle beschikbare updates.
Alle andere software is ook up to date.
Het probleem met deze PC is als volgt. Zodra ik op een site surf waar ook maar iets te zien is qua flash (al is het maar een bannertje) dan begint direct mijn PC meer lawaai te maken omdat de ventilator trapsgewijs steeds harden gaat draaien. Uiteindelijk blaast ie zo hard dat het wel een stofzuiger lijkt.
Op het moment is die van mijn man lekker stil. Het display in de kast geeft aan dat hij van binnen 42 graden is. Mijn display geeft 47 graden aan en hij staat te blazen als een malloot. De 47 graden is voor de binnenkant van een intel-bak toch niet zo warm?
Wat ik gedaan heb om het op te lossen :
- Op internet gezocht maar geen oplossing gevonden.
- Alle mogelijke updates gedownload en geinstalleerd. (ook die voor Flashplayer + shockwave)
- Gecontroleerd of de ventilatie goed zit/werkt (zit identiek in de PC van mijn man en draait goed)
- PC stofvrij gemaakt (is niet zo stoffig....we hebben ze pas sinds half februari)
Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn en hoe dit op te lossen?
Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!