[PHP] Dynamisch gegeneerd fomulier in DB zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een i-mode site in elkaar aan het zetten voor een projectje van school. Hierin probeer ik een dynamisch gegenereert formulier in een database te zetten. Dit gaat alleen niet helemaal goed (eigenlijk helemaal niet goed). De uiteindelijke bedoeling is dat wanneer je een checkbox aanvinkt dat de waarde van die checkbox opgeslagen wordt in een database.

Het formulier wordt op deze manier gegenereert:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
[hr]
$query = "SELECT * FROM RecIngr WHERE Recept = '".$ReceptNaam."'";
$result = mysql_query($query) or die("could not complete your query");
while(list($Id, $Recept, $Ingredient) = mysql_fetch_array($result))

echo(
"<tr>
    <td>
        <input type='checkbox' value='$Ingredient'>$Ingredient<br />
    </td>
</tr>
");
echo("
<tr>
        <td>
    <input name='submit' type='submit' id='submit' value='Verzend' action='./WinkelWagen.php'>
    </td>
</tr>
</table>
</form>");
[hr]

Nu moet het nog in een database gezet worden. Ik heb op verscheidene manieren geprobeerd de data over te brengen naar een volgend document, maar ook dat is niet gelukt. Kan iemand helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 17-06-2005 16:56 . Reden: Code tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

doorsturen via form en submit naar met action ="paginanaam" en als method="POST" en dan opvragen met $_POST[variabele] en dat dan wegschrijven in de DB.

Verder is het handig om code tussen code tags te zetten, zodat de opmaak beter is. En dit soort problemen zijn dermate gemakkelijk dat je beter in de database van GoT kan zoeken en daarmee je probleem oplossen.

[ Voor 56% gewijzigd door TwoR op 17-06-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik, dat heb ik ook gedaan. Nu is het probleem alleen dat ik de variabele naam niet weet omdat die uit een database worden gehaald:
<input type='checkbox' value='$Ingredient'>$Ingredient<br />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

checkbox moet je ook een naam mee geven

PHP:
1
2
3
4
echo"

<checkbox name=checkbox[] value=$var>
";

en dan in je vervolg pagina $_POST[checkbox] eruit halen en is het een array.Je kan dan dus gewoon de array doorlopen om alle items in je database op te slaan.

[ Voor 85% gewijzigd door TwoR op 17-06-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:58:
Nu moet het nog in een database gezet worden. Ik heb op verscheidene manieren geprobeerd de data over te brengen naar een volgend document, maar ook dat is niet gelukt. Kan iemand helpen?
En WAT heb je dan al allemaal geprobeerd? Wat lukte daar niet mee? Krijg je foutmeldingen? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 02:04

aex351

I am the one

Ik begrijp niet helemaal waar de TS op doelt. Dus ik schets even hoe het wel zou kunnen.
telefoon > gebruiker vult form in > via POST naar >script.php laat waarde zien > zo ja > stop in db

Ik denk trouwens dat de TS niet inziet dat formulieren ook vars hebben.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1