tiscali 2602hw icm pcm1000 wireless card

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 13:08
goedemiddag,

ik heb al de hele ochtend google en deze site afgezocht naar een oplossing maar niks heef tkunnen baten.

ik heb

een laptop acer apsire (xp professional sp2) met een pcm1000 wireless ingebouwde card.
een zyxel 2602hw series modem (wireless lan)

ik heb wireless aangezet op de modem icm een key

probleem:
mijn laptop ziet de verbinding maar wanneer ik verbinding wil maken ermee, begint hij het type netwerk te detecteren en daarna krijg ik de melding:
"er kan geen verbinding met het geselcteerde netwerk worden gemaakt. het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken"

via een netwerkkabel heb ik trouwens wel gewoon verbinding.

wat heb ik geprobeerd :

firewall uitgeschakeld op mn laptop
dichterbij zitten met de laptop
drivers vernieuwd
drivers weggegooid, opnieuw geinstalleerd.
wireless lan op andere frequenties geprobeerd
ik heb wep key ingevoerd op mn laptop zoals hij in de wireless modem is ingevoerd

heeft iemand nog een tip/idee?
als ik niet volledig ben geweest, of als het een simpel antwoord betreft, alvast mijn excuses.

• dimocash
ik heb geknoeit met de firewall settings IN de modem zelf, wan lan etc.........niks hielp

daarna heb ik de encryptie veranderd naar 64 bit en nu blijft hij hangen op 'wachten op het netwerk"

maw, hij doet het nog steeds niet.

• dimocash
update

ik heb de drivers geinstalleerd van de acer site (nogmaals) maar dit maal herkent hij de modem als een realtek 8180 wlan modem.

echter nu ziet hij geen enkel netwerk meer in zijn buurt, terwijl ik dus naast de modem zit, lijkt dus erop alsof mijn wireless kaart, de verkeerde driver heeft, echter krijg ik het niet meer terug naar de pcm1000 modem.......maar dat terzijde.

het schijnt volgens acer en andere sites dat ik een realtek 8180 wlan modem heb zitten in mijn laptop. dus dit hoort zo te zijn.
echter weet ik geen enkele manier om hem aan de praat te krijgen.

hij geeft ook de meldind :

"zorg ervoor dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld"
is er ergens een optie dat je hem aan of uit kan zetten :S:S

trouwens, met de laptop van mijn vriendin die ook wireless heeft, had ik binnen no time verbinding........en op dit moment trouwens nog steeds, terwijl mijn eigen laptop niet eens een netwerk ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door dimocash op 19-06-2005 00:36 ]

• dimocash
ik heb een usb wireless dingie gekocht en hiermee werkt hij prima
er is dus vast iets mis met mijn onboard wireless card.

dit topic kan worden gesloten wat mij betreft

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
hoi ja er zit soms in derdaad een echte aan uit schakelaar op je wireless card geen idee waar ie voor dient maar zou de oplossing kunnen zijn ik hoop het voor je anders kun je nog proberen om encriptie(tijdelijk) uit te zetten.
suc6

animus maximum donatum atque maximum punium est

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 08:41

Korakal

Up up up!

dimocash schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:20:
dit topic kan worden gesloten wat mij betreft
da's niet nodig hoor :) topics sluiten we alleen als het niet meer de bedoeling is dat er iemand reageert (bijv in het geval van het overtreden van de policies), maar dat is hier niet echt het geval :P

Verwijderd

Op het toetsenbord links van P1 zit de aan/uit schakelaar voor wifi. Aanzetten en de melding "zorg ervoor dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld" verdwijnt als sneeuw voor de zon ...

Verwijderd

Beetje late toevoeging he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.