Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone aboverlenging; alle belminuten kwijt!

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Op 9 juni heb ik mijn abonnementsverlening geregeld via de Vodafone klantenservice. Ik ben overgestapt van een oud 180 minuten abonnement naar een 25 euro (200 minuten) UMTS abonnement.

Hoewel mijn oude abonnement pas in juli afliep en ik er vanuit ging dat dan ook pas mijn nieuwe abonnement in zou gaan is het abonnement al direct na opsturen van het contract actief geworden.

Ik checkte gisteren mijn belbundel en wat blijkt: ik heb nog een paar euro over. Dat klopte niet, aangezien ik nog VEEL belminuten (zo'n 300) van m'n oude abonnement over had. Dus ik bellen met de klantenservice.

Ik had in een week 500 minuten gebeld, zei de betreffende mevrouw. Dat kan niet want ik bel niet (zo) veel. Nou blijkt dus dat bij het overzetten van het abonnement standaard alle belminuten die nog over zijn verloren gaan. Of dat me niet was verteld? Nee dus. 300 belminuten weg dus, in mijn huidige abonnementsvorm bijna voor 50 euro. Zij kon er helaas niets aan doen. Wel kan ik een klacht indienen, wat ik ook zeker wil gaan doen.

Wat denken jullie van het hele verhaal? Zomaar die belminuten ff wegtoveren kan natuurlijk niet. Het zijn belminuten waar ik gewoon voor betaald heb, en volgens mij ook recht op heb. Als ik geweten had dat ik deze kwijt zou raken, had ik nog geen nieuw abonnement afgesloten en wellicht hierover onderhandeld.

Groetjes, FaceDown.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 20:18
Je kan dat dan toch crediteren aangezien ze het niet hebben verteld en daarnaast ik vind vodafone totaal niet klantvriendelijk.

Pa zat 7 jaar geleden ooit bij vodafone en wilde nu weer een zakelijk abonnement bij hen afsluiten, maar na 2 maanden wachten hadden we nog steeds geen abonnement+ telefoon gehad. Ik dus bellen van hoe zit dat: Ja meneer u had 7 jaar geleden een piepklein bedragje niet betaald en daarom mag u niet eens een abonnement bij ons afsluiten. 8)7 . Dat vertellen ze nadat ik 100 keer heb gebeld van waar mijn abonnement + toestel bleef en ondertussen loopt andere abonnement gewoon 3 maanden extra door voor niks. Ik zei waarom hebben jullie dan nooit naar die 1 euro 20 gevraagd, maar mij toch al ruim 2 maanden lang laten wachten. Dus heb ik haar voor vodafone mongool en k*thoer uitgemaakt en opgehangen >:). Want ze wilde totaal niet luisteren, naar wat ik zei. Bel ik nog een keer (kreeg natuurlijk iemand anders aan de lijn) werd het meteen in orde gemaakt _/-\o_ .

Dus geld gecrediteerd van ander abonnement dat voor niks doorliep.

[ Voor 3% gewijzigd door jozy op 17-06-2005 15:30 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 09:48

makje

Professioneel prutser

jozy schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:27:
...
Dus heb ik haar voor vodafone mongool en k*thoer uitgemaakt en opgehangen >:).
Held :/ :r

Om terug te komen op het verhaal van de topicstarter:

Allereerst is het vrij gebruikelijk om de abonnementswijziging en contractsverlenging per direct uit te voeren omdat normaal gesproken mensen bewust voor het nieuwe abonnement en dus de bijbehorende voor- en nadelen (UMTS gebruik bijv) kiezen. Wel wordt de maand die je nog had staan dan gewoon bij je nieuwe minimum contractstermijn opgeteld, dus nu heb je 13 of 25 maanden (weet niet met hoeveel je verlengd hebt) een 25 euro UMTS abonnement lopen.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat het opgebouwde tegoed gewoon weg gegooid wordt. Wat mij een logische en redelijke oplossing lijkt is om de opgebouwde belminuten om te rekenen naar de waarde zoals dat in het oude abonnement waard was en dan ofwel om te rekenen naar belminuten onder het nieuwe abonnement (wat lastig kan zijn aangezien je nieuwe abonnement niet alleen uit belminuten bestaat maar blijkbaar ook uit UMTS gebruik?) danwel de waarde van de belminuten in korting te brengen op de volgende rekening.

Ik zou in jouw geval dus zeker contact opnemen met de klantencontact afdeling van Vodafone en daar dan heel duidelijk en volhardend uit te leggen dat het verdwijnen van je opgebouwde belminuten tegoed toch zeker mag leiden tot een financiële tegemoetkoming op je eerstvolgende nota. Ik weet niet hoe voorkomend ze hierin bij Vodafone zijn, maar bij de KPN Mobile klantenreaktie afdeling zou ik je kansen toch vrij hoog inschatten...

Succes :)

9800x3d

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Even een schop omhoog, ik heb vandaag namelijk hetzelfde meegemaakt!

Ik heb vanmiddag gebeld om mijn Vodafone 400 terug te zetten naar een 300 abo. De 300 is ook het oorspronkelijke contract. Ik had echter enorm veel minuten over, en wilde dus weer een stapje terug nadat ik eerder dit jaar had ge-upgrade naar 400 minuten.

Nu kijk ik echter net op My Vodafone, en ál mijn belminuten zijn weg. Dit terwijl ik nog 500+ belminuten open had staan over de afgelopen maand :(

Ik ga dus morgen weer opnieuw met Vodafone bellen. Maar voordat ik dat doe ben ik benieuwd of topicstarter nog actie heeft ondernomen bij zijn indicent en of er natuurlijk nog meer Tweakers zijn met deze ervaring :?

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Dit komt overigens bij alle netwerken voor, op Orange na dan maar alle netwerken hanteren deze regeling bij een verlenging...tis geen vodafone-dig ofzo...
Dat het onsymphatiek is een tweede

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 17:37
KPN doet dit naar mijn weten ook niet?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag weer gebeld. Vodafone reset dus inderdaad je belminuten bij een downgrade. Dit is mij gisteren echter niet gezegd toen ik belde om te downgraden. Normaliter zou dat wel moeten gebeuren, wist de dame vandaag mij te vertellen.

Dus dat gaat een leuke brief naar Vodafone worden. Wordt vervolgd :)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Dat je belminuten vervallen als je je bundel verlaagt staat gewoon in de AV.

Dat het je verteld had moeten zijn is geen plicht van Vf tenopzichte van de klant, maar kennelijk een gebruik binnen de KS. Dat de betreffende medewerker zich daar niet aan gehouden heeft geeft jou geen rechten.

Maar je kunt allicht een brief sturen, wie weet levert het je een gratis maand op, niet geschoten is altijd mis :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:46

qless

...vraag maar...

Valt dit niet onder diefstal? Probeer anders eens aangifte te doen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 23:17

Nss

The Dude Abides

Het staat gewoon in de AV, dus waarom zou het diefstal zijn? Je belminuten vervallen na 2 maanden sowieso, zou je dat dan ook diefstal noemen?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Die belminuten vervallen toch niet? Ik kreeg een creditering van mijn oude belminuten bij mijn eerstvolgende rekening.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1